[TEK] PRE Hengst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

[TEK] PRE Hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 15:29

Weer eens een kleine creatieve uitspatting van mij waaruit drie tekeningen ontstonden, deze was er één van. Voor het eerste keer op grijs papier gewerkt. Erg fijn, minder moeilijk dan op wit.

Mijn doel was gewoon eens te durven met de kleuren, meerdere kleuren gebruiken en een basis aanleggen. Zo zit er bruin, grijs, wit, blauw en zwart in de tekening. Een goed begin voor iemand die nogal stijfjes is als het gaat om kleur.

Het enige moeilijke was de dekking, vanwege de grove structuur van het papier. Voor de schaduwen heb ik een Lytho potlood gebruikt, dat dekte net wat makkelijker.

Het eindresultaat.
Afbeelding

Hopelijk hebben jullie wat fijne tips voor mij! Ik ben namelijk een echte schetser, heb 101 tekeningen liggen die nooit afgemaakt zijn. Allemaal op ruitjes papier met pen of potlood. Heb er niet veel in kleur.

Brand los! :)

doriss

Re: [TEK] PRE Hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:31

_/-\o_
Het enige wat ik uit kan brengen is Wauw!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 16:00

Dankje! :D

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:10

geen tips :')
Vind hem ontzettend gaaf! Heb je een voorbeeld gebruikt?
Ik vind de kleuren ook erg goed gelukt :) !

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 16:15

@ Marjo_x: Oeps dankjewel, heb het voorbeeld helemaal vergeten! Heb een willekeurig plaatje van internet geplukt, vond de houding zo geweldig.

De voorbeeldfoto.
Afbeelding

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:20

wow ,

wil je mijn andalusier niet tekenen?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 16:25

@india: Dat had ik graag gedaan, woon alleen niet in Nederland dus het bezorgen van het eindresultaat bij jou word dan een kwestie van internationale post etc. :P Maar dankje voor het compliment, ik dacht dat ik nog niet goed genoeg was voor tekenen in opdracht. :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:47

Leuk hoor! Als je nou ook nog zijn 'andere bil' erbij tekent dan krijg je ook meer diepte in je tekening. En lijkt zijn rug minder recht

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 17:17

Dankje voor de tip, had de tekening nog naast me liggen dus heb het meteen even aangepast. Wel heel subtiel, durfde er bijna niet aan te komen. :P

Afbeelding

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:19

En misschien een tikkie ronder bij de buiklijn? Hij lijkt wat smalletje (subtiel is goed hoor, kan altijd 'vetter' aangezet worden)
Dus vanaf de borst, wat ronder naar achter.. Als je durft :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 18:05

Dankje voor de tip, heb hem ondertussen ook onder de buik bijgewerkt. Sorry voor de late reactie, maar had bijna geen tijd deze week.

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:21

Ik vind hem erg gaaf en heel mooi! :))
Vind alleen het voorste achterbeen een beetje raar, maar dat vind ik ook op de foto..

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:00

Mooi :j

De structuur van het papier is inderdaad redelijk grof. Is de achterkant toevallig iets gladder? Dat kan nog wel eens het geval zijn. :)

En als je het dekkend wil krijgen, dan kan je het beste met meerdere lagen werken. Kost wat tijd, maar geeft wel een mooi resultaat vind ik.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 21:50

@maflinger1: Dankje! :) Ja dat achterbeen, klopt, geen idee wat er mee is maar zelfs op de foto lijkt het onnatuurlijk lang.

@NAIWHL: Bedankt! Heb idd meerdere lagen gebruikt, maar moet zeggen dat op een gegeven moment mijn hand redelijk moe werd. :o Had het Lytho potlood beter overal kunnen gebruiken. De achterkant was helaas hetzelfde materiaal, normaal heeft mam allerlei papier in huis maar ze werkt veel aan opdrachten deze tijd en heeft zelf veel gebruikt.