[KOS] Carnavaljurk voor op het paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

EliseXJoelle

[KOS] Carnavaljurk voor op het paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 09:43

Hoi,

Voor de carnavalswedstrijd voor op stal (11feb.) wil ik een soort jurk maken. Nou ben ik niet de handigste met naald en draad maar we gaan het gewoon proberen :+
Hebben jullie misschien wat tips voor het maken van de jurk/rok.

Mijn idee was om een shirt/top achtig iets te maken met een bijpassende rok die tot over de kont van Sunny valt. Hierbij wil ik een bijpassend borsttuig maken en dingen voor aan het hoofdstel.

Het thema is iets in de trend van elf/prinses met een eenhoorn een soort combi daarvan is toch wel de bedoeling.

Voorbeeld patronen, waar ideen uitgehaald kunnen worden zijn ook zeer welkom :D

Als ik daadwerkelijk ga beginnen helpt mijn moeder me wel een beetje, maar ze gaat niet alles doen natuurlijk.

Alvast heel erg bedankt :D

4catootje5

Re: [KOS] Carnavaljurk voor op het paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:39

voor de rok kan je het mischien zo oon je benen doen Snap je ?

adesso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:35

deze ga ik even volgen :D

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:48

Het ligt er een beetje aan wat voor stijl je denkt. Het thema is duidelijk maar ik neem aan dat je een idee in je hoofd hebt. Bij welke historische tijd zou dit het beste passen?
Bij het maken van een rok die mooi over de 'kont' van het paard valt is het verstandig om achter op de rok extra veel stof/plooien te maken zodat daar meer stof is. Als je te weinig stof hebt (dit maakt de rok extra nauw) is de kans groot dat de rok daarom voor omhoog komt en dat je dus je enkels showt :P (iets wat vroegah echt NOT DONE was ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:51

Als de jurk alleen voor op het paard is. Zou je de aan de voorkant van de jurk een split kunnen maken. Zodat hij iig mooi naar beneden blijft hangen.

Ik neem iig aan dat je normaal op je paard gaat zitten? Geen dames zit?

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 21:13

Ik heb inderdaad al een beetje een idee in mijn hoofd zitten.

Ik zat te denken aan iets fanasie achtigs, muziek heb ik momenteel nog géén flauw idee van wat dat zal gaan worden.
fantasie omdat ik toch zit te denken om een eenhoorn te creëren van mijn verzorghaflinger. en ik zelf combi prinses/elf met vleugels (als ik die gemaakt krijg :D)

Ik had al zitten kijken naar verschillende stoffen, de meeste stoffen zijn 1.40 breed. dus zat al te denken om die in plooien aan een band rondom mijn middel te doen. Maar is 1.40 breed genoeg of zal ik hem uit 2 delen maken zodat hij iets breder wordt? (dit kan dan tot 2.80, maar dat is wel erg breed denk ik XD)
Om de rok over mijn benen te houden had ik inderdaad zitten denken aan bandjes om mijn benen (2 stuks denk ik?)
hij moet iederdaad wel tot over me benen heen vallen, liefst incl me laarzen.

waarschijnlijk rij ik met een barebackpad (zonder beugels). en anders wel gewoon met een zadel(dressuur)