Foto paard maken, wat allemaal nodig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Knottje

Foto paard maken, wat allemaal nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 11:25

Hai hai. (Sorry als dit verkeerd staat, ik heb nog niet zo vaak wat gepost)

Voor een kunstopdracht van school wil ik graag mijn mooie paardje op de foto zetten. Het moet de band en liefde tussen beide laten zien, en ik wil natuurlijk heel graag een paar mooie plaatjes van hem. Nou heb ik het niet vaker gedaan en vraag mij af wat ik allemaal nodig heb en moet voorbereiden. Ook fotografie tips zijn heeel erg welkom. Dit is een lijstje wat ik zelf al heb gemaakt:

- Gepoets tuig met mooie frontriem
- Babydoekjes, olie voor rond de ogen om ze mooier uit te laten komen
- Iets om paardje lief zijn aandacht te trekken
- Wat lekkers voor paard
- Paard gepoets en hoeven schoon
- Natuurlijk de camera (ik gebruik een spiegelreflex van Canon)
- Hengstenketting voor aan het hoofdstel ipv teugels.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:47

Een mooi gebied waarin je kan fotograferen? grasveld, bos achtig? :) Verder ben je al op de goede weg! :D

MaTuMi

Re: Foto paard maken, wat allemaal nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:00

De duinen is ook een mooi gebied, maar ik weet niet of dat handig voor je is..
Anders inderdaad in een bos of veld (met hoog gras)

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:40

Een extra persoon die je kan helpen met het vasthouden van je paard, het resultaat word namelijk aanzienlijk minder als je zelf het paard vast moet houden en moet fotograferen, dan sta je namelijk veel te dichtbij.
Van welk objectief ga je gebruik maken?

Knottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 15:14

Tja, duinen in midden Gelderland is vrij lastig, maar paardje staat direct aan het bos dus daar ga ik lekker op pad. Jammer dat het zult rot weer is... :( @lisadijk was ik inderdaad vergeten erbij te vermelden, ik ga samen met mijn zus, Dankje voor de scherpe reminder. Ik heb een 18-55 lens en een telelens, daar kan ik wel wat mee toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:17

een 18-55 is eigenlijk te kort voor paardenfotografie, de achtergrond is dan nog scherp en daarnaast raakt het paard compleet uit verhouding...

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:22

Knottje schreef:
Tja, duinen in midden Gelderland is vrij lastig, maar paardje staat direct aan het bos dus daar ga ik lekker op pad. Jammer dat het zult rot weer is... :( @lisadijk was ik inderdaad vergeten erbij te vermelden, ik ga samen met mijn zus, Dankje voor de scherpe reminder. Ik heb een 18-55 lens en een telelens, daar kan ik wel wat mee toch?

Wat voor een foto's wil je bereiken? voor mooie plaatjes heb je echt een telelens nodig, wil je grappige effecten bereiken kan je een groothoek gebruiken, maar dit is erg smaak gebonden en lastiger om mooie paarden foto's mee te maken dan je zult denken. Dus in dit geval zou ik gewoon voor je telelens kiezen, en lekker veel afstand nemen en goed zoomen :j