[TEK] New Forest Gilly

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Odette_

[TEK] New Forest Gilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 12:27

Hallo,

Nu het vakantie is heb ik een tekening waar ik al een tijd mee bezig was afgemaakt.
Ik heb vooral geprobeerd er meer contrast in te leggen, wat ik nogal lastig vind.
Ook zijn de schaduwen op de schouder/borst niet naar mijn zin, en de manen zou ik het liefst meer diepte in krijgen..
Maar ik blijf lekker oefenen, dus alle tips zijn welkom!

Afbeelding
Het is op A4 formaat met H t/m 4B potlood.
Voorbeeldfoto: http://img717.imageshack.us/img717/3459 ... kening.jpg

Groetjes, Odette

dancertje

Re: [TEK] New Forest Gilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:31

Je neus klopt rechts niet helemaal en je voorhoofd van je paard lijkt ook te breed te zijn.
verder vind ik hem wel een heel leuk gelukt

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:38

De ogen vind ik in vergelijking erg klein... Verder goed gelukt!

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:43

Ziet er leuk uit maar ik krijg een bodybuilder idee in vergelijking met de orginele foto

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 12:53

KLfan schreef:
Ziet er leuk uit maar ik krijg een bodybuilder idee in vergelijking met de orginele foto

Hmm oke, misschien komt het ook doordat ik de diepte er niet goed in krijg, want de pony heeft ook echt een behoorlijke nek enzo in het echt..
Als mensen tips hebben om dingen te verbeteren hoor ik 't graag!
En over de kleine ogen in verhouding, nu je het zegt, zie ik het ook wel inderdaad :=

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:25

Diepte krijg je door ook weer contrast in je contrast aan te brengen :P Je hebt nu de schaduwen en accenten bijna allemaal dezelfde grijsnuance gegeven, dat maakt de tekening héél druk. Er is bijna geen onderscheid in de details, alleen op de borst ben je rustiger geweest en die vind ik dus nou net WEL goed gelukt. Kijk goed naar het verschil op de foto tussen linker- en rechterkant van het hoofd qua schaduw, dat zie je bij jou niet terug, je hebt de linkerkant net zo donker gemaakt.

Je kunt héél véél verschillende gijsnuances maken met een potlood,van het lichtste detail tot aan het donkerste. Je hebt duidelijk gevoel voor wat je met een potlood kunt doen want in de basis is je tekening heel mooi vindi k, probeer maar es wat er gebeurt als je de lichte dingen ECHT licht laat en de donkerdere dingen ECHT donker maakt. Dus niet alle details met precies evenveel accent willen weergeven.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:18

Ik vind hem goed gelukt hoor! Maar ik sluit me wel aan bij de mensen hierboven. Ik verwachtte eigenlijk een lekker stevig trekpaard op de foto, maar nee :P Verder zijn de ogen en de neusgaten wat te klein, volgens mij. Maar ik doe het je niet na hoor! :)

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 20:18

Licorne, heel erg bedankt, ik blijf dan nog meer oefenen met die contrasten! En ik vind inderdaad het hoofd ook erg druk..
Ik begin steeds meer te zien wat allemaal beter moet en wat verbeterpunten zijn, heel erg bedankt allemaal!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:24

Ben benieuwd naar je volgende werk!

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 20:46

Als ik weer wat af heb zal ik het hier zeker posten, heb erg veel aan het commentaar! :)

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 20:00

Twee close-ups, zou ook graag realistischere ogen hebben.. Oefenen! :P
Afbeelding

Afbeelding

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:04

Vind hem erg mooi!
De ogen vielen me idd ook op. Het is erg licht om te ogen heen. Misschien dat je de lijntjes om de ogen die je op de foto ziet, ook wat meer in de tekening leggen. Verder zou misschien het neusje wat donkerder kunnen denk ik.