)Sinds een paar maanden ben in aan het werk met glas en zilver (in kleivorm, zilverdraad, gietkorrels, metaalpasta etc.).
De [WIP] topics op bokt vind ik altijd erg leuk om te lezen en ik kon op bokt ook nog niet zo veel vinden van het werken met glas/metaal..
Dus het leek mij wel leuk om zelf eens iets van ‘work in progress’ te laten zien.

Mijn mams wil graag een apart verjaardagscadeautje voor haar vriendin hebben, dus heb ik opdracht gekregen om iets leuks te maken
Vandaag ben ik aan het nieuwe project begonnen; het moet een hanger worden van blauw glas en een beetje zilver.
Het begin: Glasstukjes uitgekozen en op maat gesneden...

en vervolgens de glasscherven op elkaar gelijmd, zodat het netjes blijft liggen in de oven;

Zo komt het de oven uit.
En een uurtje later is het redelijk afgekoeld;

Als het glas helemaal afgekoeld is, kan er een begin gemaakt worden met het zilver;

Het eerste beetje zilver laat ik een dag opdrogen en gaat dan heel even in de oven, zodat er een stevige basis ligt om de rest van het zilver aan vast te maken.
Opgedroogde zilverklei/pasta is erg breekbaar, dus ik verhit de “basis” altijd even. Dan is het zilver alvast een stuk steviger. Er is niks frustrerender dan een priegelwerkje dat bíjna af is, maar dat door je eigen lompheid alsnog sneuvelt…