misschien je innitialen? GL ? Ik zet altijd een J en dan een K eraan vast.. waarbij het stokje van de J ook het stokje van de K is... snappie?
LeonieL
Geplaatst: 28-12-11 10:14
Bedoel je om je tekening te ondertekenen? Ik deed eerst ook LL , maar ik vind hele namen toch mooier/proffesioneler staan. edit: Dus nu gebruik ik gewoon Leonie Lucas '11
Laatst bijgewerkt door LeonieL op 28-12-11 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heet Yvonne Bijleveld en vind dat ook véél te lang als ondertekening, dus ik heb van YB een mooie, sierlijke, herkenbare paraaf gemaakt die ik eronder zet met het jaartal. Kwestie van een beetje prutsen met de G en de L, verschillende soorten letters, alsof het een tekeningetje is, tot het een mooie herkenbare eigen paraaf is? Best de moeite om even voor te gaan zitten.
Ik zie het probleem niet echt je moet alleen wat kleiner schrijven. Ik heet Daisyree Bakker, niet echt kort. Op mijn pastels gaat mijn volledige naam en jaartal. Op olieverf vaak D.Bakker '11. Dit omdat schrijven iets makkelijker gaat dan schilderen. Ik teken met pastel, houtskool en grafiet en onderteken mijn werk met een fineliner, kleine letters vaak links- of rechtsonderin. Een mooie paraaf is ook een idee, maar let dan wel goed op waar je hem plaatst. Ik vind het altijd zo zonde als zo'n paraaf er zo overheersend op staat.