[SCH][WIP] hond van espritje. help.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

[SCH][WIP] hond van espritje. help.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 13:45

Hoi
In de vorige vakantie ben ik begonnen aan een schilderij, maar omdat ik alleen maar in de vakanties schilder schiet het voor geen meter op.
Ik schilder dus niet vaak en vaak mislukt het ook nog. Ik wil met deze geen hyperrealistisch schilderij maken, maar gewoon een los sprekend portret. Maar ik loop vast. vooral op de kleuren. Dus wie ziet waar het fout gaat? :+

Ik heb eerst de hele achtergrond bruin gemaakt. de achtergrond krijgt uiteindelijk wel een andere kleur. maar van bruin had ik nog een heleboel. vandaar dat ik die kleur gekozen heb.
Daarna ben ik gaan schetsen met blauw. dit ging niet in een keer goed. daarom heb ik op het eind een witte lijn om de goede schets heen getrokken zodat je de overige lijnen niet meer zo goed kan zien.
Afbeelding

daarna ben ik voor een tweede keer gaan schetsen, omdat er toch nog wat dingen fout zaten. dmv paint had ik de voorbeeldfoto in vakjes verdeeld. dit heb ik op het schilderij ook gedaan. Ik zat dus best goed met de verhoudingen, ik hoefde alleen maar een oog te verplaatsen.
ook heb ik hier en daar licht donker aangegeven.
Afbeelding

daarna ben ik in gaan kleuren. het word een zwarte hond. (rottweiler) ik wist dus niet zogoed welke kleuren ik moest gebruiken en hoe ik het aan moest pakken. ik ben maar wat gaan doen met roze, blauw, bruin en zwart.
Afbeelding

hierna had ik eigenlijk niet zo'n zin meer. Maar ik vond het zonde om m'n verf weg te gooien. Dus ik heb de verf maar op de achtergrond gesmeerd. zo blijft het natuurlijk niet, maar wat het wel word weet ik nog niet..
Afbeelding

Zo is ie nu. de achtergrond is bruinig, maar die gaat nog lichter maken. Excuses voor de slechte foto. Die is met de webcam gemaakt.
3.Afbeelding

x Leonie

Inney

Re: [SCH][WIP] hond van espritje. help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 14:32

voor mijn gevoel lijkt de rechterkant van het hoofd groter als de linkerkant, waardoor hij erg scheef lijkt. Verder ben je volgens mij goed op weg. Je hebt nog wel een soort 'aura' om de hond heen zitten. Ik weet niet of dat de bedoeling is?

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 15:21

Ik vind hem al erg mooi, het enige wat mij opvalt is dat de oren, en vooral het voor ons linkeroor, een beetje klein lijkt.
De black and tan tekening zie ik ook niet zo goed, maar dat kan natuurlijk ook aan de slechte foto liggen.
Verder al erg mooi, het is echt al een Rottweiler-type! :)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 16:16

Bedankt voor de tips. Jody: Er zit idd nog een aura omheen. ik moet nog even kijken of ik dat weg ga halen of niet. Dat de ene kant groter is dan de andere kant kan ook gezichtsbedrog zijn. Dat weet ik niet, ik ga het nakijken :D

maflinger: Bedankt. de oren ga ik binnenkort groter maken :D Met de black and tan tekening bedoel je de bruine aftekeningen? Die zijn er in het echt ook nog niet zo duidelijk.
Het is nog teveel een wirwar aan kleuren.

Bedankt allebei, ik heb nu weer een beetje een handvat om weer verder te gaan stuntelen.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 12:28

nog niet toegekomen aan de oren, die komen zo meteen aan de beurt, maar eigenlijk heb ik verf te kort. ik heb geen blauw, dus ik kan geen zwart maken. en ik heb ook geen zwart als vervanger.. Dus eigenlijk kan ik niet veel.

Wederom een zeer trieste foto.. de volgende update word met een goede camera gefotografeerd. Sorry.
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 01:47

Ik bekeek de foto's stuk voor stuk en bij de een na laatste foto in je openingspost, die waar je de restjes verf op de achtergrond hebt gesmeerd dacht ik: Ja, dit kan hem wel eens worden! Helaas vind ik dat met de laatste 2 niet. De hond lijkt wat iel en de kleuren spreken lang zo veel niet meer (wat waarschijnlijk deels door je toestel komt). Als je bij de 'kliederversie' alleen de ogen had uitgewerkt zou ik hem perfect hebben gevonden.

Voor nu: het rechteroog (voor ons links) komt wat verschrikt over terwijl het andere oog juist rust uitstraalt. Die rust spreekt mij meer aan en is ook wat de meeste Rotweilers wel laten zien... ik zou dus het rechteroog aanpassen naar de uitstraling van het linker. Op het moment lijkt de kop ook wat ingevallen. Probeer wat meer ronde vorm in de snuit te krijgen zodat hij echt los komt van het doek.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 09:54

Bedankt Malenka voor de onwijs nuttige post :) .
Met de achtergrond heb ik idd nog problemen. Hij gaat wel weer anders worden, maar ik weet nog niet wat.
De ogen, je hebt gelijk :D ! Die ga ik zeker aanpassen. Net als de snuit.