In de vorige vakantie ben ik begonnen aan een schilderij, maar omdat ik alleen maar in de vakanties schilder schiet het voor geen meter op.
Ik schilder dus niet vaak en vaak mislukt het ook nog. Ik wil met deze geen hyperrealistisch schilderij maken, maar gewoon een los sprekend portret. Maar ik loop vast. vooral op de kleuren. Dus wie ziet waar het fout gaat?
Ik heb eerst de hele achtergrond bruin gemaakt. de achtergrond krijgt uiteindelijk wel een andere kleur. maar van bruin had ik nog een heleboel. vandaar dat ik die kleur gekozen heb.
Daarna ben ik gaan schetsen met blauw. dit ging niet in een keer goed. daarom heb ik op het eind een witte lijn om de goede schets heen getrokken zodat je de overige lijnen niet meer zo goed kan zien.

daarna ben ik voor een tweede keer gaan schetsen, omdat er toch nog wat dingen fout zaten. dmv paint had ik de voorbeeldfoto in vakjes verdeeld. dit heb ik op het schilderij ook gedaan. Ik zat dus best goed met de verhoudingen, ik hoefde alleen maar een oog te verplaatsen.
ook heb ik hier en daar licht donker aangegeven.

daarna ben ik in gaan kleuren. het word een zwarte hond. (rottweiler) ik wist dus niet zogoed welke kleuren ik moest gebruiken en hoe ik het aan moest pakken. ik ben maar wat gaan doen met roze, blauw, bruin en zwart.

hierna had ik eigenlijk niet zo'n zin meer. Maar ik vond het zonde om m'n verf weg te gooien. Dus ik heb de verf maar op de achtergrond gesmeerd. zo blijft het natuurlijk niet, maar wat het wel word weet ik nog niet..

Zo is ie nu. de achtergrond is bruinig, maar die gaat nog lichter maken. Excuses voor de slechte foto. Die is met de webcam gemaakt.
3.

x Leonie