[TEK] een paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

celine14

[TEK] een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 20:13

Ik ben vandaag nadat ik op school een toets gehaald had thuis wat gaan tekenen.
Lang niet gedaan dus gewoon wat getekend en ik vond t best grappig geworden.
Leuk genoeg om verder wat mee te doen, want zoals jullie wel zien is ie nog lang niet af :P
T lijkt me leuk om eens een keer wat abstractst te maken (heb een keertje zo'n gaaf paard ergens zien hangen) maar heb hier totaal geen ervaring mee.
Dit ook mede omdat ik geen voorbeeld heb voor deze tekening dus ist dan lastig om dr een levensecht paard van te maken.
ik ben nu bezig om de verhoudingen en ogen neus en oren nog wat te verbeteren, maar wilde m toch alvast hier neerzetten zodat ik kan nadenken wat ik wil doen. Ik vind t ook leuk om eens iets nieuws uit te proberen!

Dus alle tips/ideeën zijn welkom!
Hou t wel een beetje netjes, ik kan goed tegen opbouwende kritiek :P haha

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door celine14 op 21-12-11 20:28, in het totaal 2 keer bewerkt

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:18

Je moet voor een tekening die nog niet af is, eerst minimaal 3 stappen laten zien.
Dan moet er ook een [WIP] Tag voor je titel. Anders wordt je topic gesloten ;)

Verder is het misschien handig om eens goed naar foto's te kijken en daarvan na te tekenen. Daar leer je veel van. Zo zie je dat de verhoudingen niet helemaal kloppen.

Lalee_

Re: [TEK] een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:20

Probeer wat schaduwen te tekenen, en de oren, ogen en neus verder uit te werken :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:20

Leuk Celine! Ben benieuwd hoe die eruit ziet als hij af is! :)

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 20:22

1234 schreef:
Je moet voor een tekening die nog niet af is, eerst minimaal 3 stappen laten zien.
Dan moet er ook een [WIP] Tag voor je titel. Anders wordt je topic gesloten ;)

Verder is het misschien handig om eens goed naar foto's te kijken en daarvan na te tekenen. Daar leer je veel van. Zo zie je dat de verhoudingen niet helemaal kloppen.

oeps sorry
zal zo snel mogelijk 3 stappen toevoegen ;)

Thnx voor de tips alvast!

tries als hij toonbaar is zal ik m laten zien als ie af is :P haha en anders verdwijnt ie in de prullenbak

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:27

Drie stappen laten zien hoeft alleen als je een WIP, een Work In Progress, topic maakt. Als je gewoon een tekening laat zien hoeft dat niet. De tag [TEK] moet wel, omdat dit een tekening is, [WIP] hoeft niet, omdat je geen 3 stappen laat zien.

Maar nu ontopic, natekenen van een foto of plaatje helpt heel erg. Probeer eens goed te kijken hoe de verhoudingen zijn, waar het lichter/donkerder is, enzovoort. Je kunt ook werken met een raster, waarbij je je voorbeeld in hokjes verdeeld en dat hokje voor hokje gaat natekenen. Als je wil oefenen met verhoudingen werkt dat vaak goed ;)
Lekker blijven oefenen, dan kom je er vanzelf! +:)+

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 20:30

doriss schreef:
Drie stappen laten zien hoeft alleen als je een WIP, een Work In Progress, topic maakt. Als je gewoon een tekening laat zien hoeft dat niet. De tag [TEK] moet wel, omdat dit een tekening is, [WIP] hoeft niet, omdat je geen 3 stappen laat zien.

Maar nu ontopic, natekenen van een foto of plaatje helpt heel erg. Probeer eens goed te kijken hoe de verhoudingen zijn, waar het lichter/donkerder is, enzovoort. Je kunt ook werken met een raster, waarbij je je voorbeeld in hokjes verdeeld en dat hokje voor hokje gaat natekenen. Als je wil oefenen met verhoudingen werkt dat vaak goed ;)

okee hij is nu weer [TEK] haha als er meer stappen bijkomen zet ik er [WIP] voor haha
ben nu beetje bezig met schaduwen kijken enzo eens kijken of t wat gaat worden iig bedankt voor je tips! en idd k ga ook maar eens plaatjes kijken :P, meestal teken ik wel wat van plaatjes na, maar was nu gewoon lukraak wat gaan tekenen en vond m toen wel grappig dus dacht toen van uhmm oliebol wat moet ik er nu verder mee doen :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:34

doriss schreef:

Volgens mij was WIP voor tekeningen die nog niet af waren ;) En aangezien ze zegt dat deze nog lang niet af is....
Alle andere topics waar maar 1 stap geplaatst werd van een tekening die niet af was, zijn gesloten. Vandaar ;)
maar als TS nog op tijd een paar stappen erbij heeft geplaatst , is er niets aan de hand :)

Foto's helpen indd veel! (kan zelf ook totaal niet uit mijn hoofd tekenen, dan worden het misvormde koeien lijkt het wel, maar van foto's wel )

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:38

Citaat:
10) Een work in progress kun je plaatsen wanneer je graag wilt laten zien hoe je te werk gaat. Wanneer je een work in progress (WIP) wilt openen gelden er een aantal regels:

Wanneer je een work in progress wilt plaatsen voeg je de extra tag [WIP] toe aan je topic titel. Deze plaats je direct na de normale tag. Je krijgt dan bijvoorbeeld de volgende combinatie [TEK][WIP] of [FB][WIP].
Wanneer je een work in progress wilt plaatsen dien je in de begin post minimaal 3 stappen te laten zien.

- In deze 3 stappen laat je voldoende vorderingen zien. Deze 3 vorderingen omvatten bijvoorbeeld een schets, een lijnwerk en een begin van inkleuren. Dit zijn 3 stappen waar andere gebruikers ook voldoende onderbouwd op kunnen reageren.
- Het voorbeeld dat je gebruikt telt niet tot één van die stappen. Even als het tonen van het materiaal dat je gebruikt.
- Topics die niet aan deze 3 stappen regel voldoen worden direct gesloten.

Ben je bezig met een werkje maar loop je enorm vast? Dan mag je het werk plaatsen en om tips vragen. Denk er wel aan dat dit dan geen [WIP] topic is en ook niet als dusdanig gebruikt mag worden. Steeds een update is dan ook niet nodig. Je kunt hooguit nog eens een stap laten zien en vragen of het zo de goede richting op gaat. Daarna zien we graag het eind resultaat. Wanneer je toch steeds stappen gaat plaatsen zal het moderatorteam er een [WIP] topic van maken.

EvelijnS @ [UK] Regels en richtlijnen [UK] Uit de Kunst