[TEK] [WIP] Charlie in Pastel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

doriss

[TEK] [WIP] Charlie in Pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 18:21

Voor sinterklaas heb ik pastelpotloden gekregen, en gisteren de tijd gevonden om die eens uit te proberen :)
Dit is dus mijn allereerste tekening met pastelpotloden, ik weet helemaal niets over de techniek van pastel, dus tips zijn van harte welkom!

Allereerst: de voorbeeldfoto
Afbeelding
Sorry, slechte mijnalbumfoto, maar het geeft een idee

1. Schets
Afbeelding

2. Billen en achterbeen
Afbeelding

3. Romp
Afbeelding

4. En de voorbenen
Afbeelding

Dit is dus mijn eerste tekening, tips zijn van harte welkom, maar wees een beetje lief! :)

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:38

Mmmm, srry, tips heb ik zo snel even niet... Maar ik volg :j Ben benieuwd hoe hy word alsie af is :D
Verder ben ik ook benieuwd naar de pastel-tips! die kan ik ook wel gebruiken :') :j

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:39

Wauw, ziet er al netjes uit! Beste is om geen pure zwart en grijs te gebruiken. Zelf kan ik het ook niet zonder, maar toch als tip. Ben benieuwd naar het eindresultaat! :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:42

Kan je geen tips geven over het gebruik van pastel, alleen dat je het beste van licht naar donker kunt werken.
Ik vind het er al goed uit zien, mooi in verhouding alleen het hoofd lijkt wat aan de grote kant, succes. :)

Edit: zag nu op de 2e afbeelding dat je het hoofd al wat had aangepast.

doriss

Re: [TEK] [WIP] Charlie in Pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 19:47

Dankjewel voor alle reacties! :)

Fee, eigenlijk wist ik dat wel, maar ik heb maar 12 kleuren, en dit was de beste optie. Als dit nou echt goed bevalt ga ik misschien wat meer bruin/grijs tinten pastel bijkopen, maar nu moest ik me even met mijn 12 kleurtjes redden ;)

Jis, inderdaad, het hoofd was eerst een beetje groot, hij is nu al kleiner, maar ik weet nog niet zeker of het al goed is.. Tips zijn ook hier van harte welkom! :)

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:27

Begint er al goed uit te zien hoor!
Misschien kan je proberen hem wat dekkender te maken, wat meer lagen en kleuren erin.

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 17:45

Dankjewel Wendy! :)
In het echt lijkt hij al veel dekkender dan op de fotos, maar misschien kan ik dat inderdaad nog iets meer maken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:41

Leuk doris! ik stoor me een beetje aan het achter bovenbeen.. hij lijkt zo dun.. niet dat ik er veel verstand van heb maar toch.. hoever ben je ondertussen?

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 20:44

Kim! :)
Ik snap wat je bedoelt met dat achterbeen, ik zal eens kijken of ik daar wat mee kan..
Ik ben nog niet verder dan dit, drukdrukdruk, vanavond gaan we op vakantie, maar volgende week wil ik er zeker nog even mee verder.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:46

iets aan het hoofd lijkt niet te kloppen ofzo..
ik weet niet wat het is. misschien dat anderen het zien?
voor de rest ziet hij er leuk uit!
ga je de achtergrond nog inkleuren?

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 20:49

Het hoofd ben ik ook nog niet helemaal tevreden over, ik weet niet precies wat er niet aan klopt. Als iemand daar tips voor heeft, heel graag!
De achtergrond weet ik nog niet, ik ben niet zo'n held in achtergronden, ik ben altijd bang dat ik het daarmee helemaal verpest :o

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:48

Citaat:
Het hoofd ben ik ook nog niet helemaal tevreden over, ik weet niet precies wat er niet aan klopt. Als iemand daar tips voor heeft, heel graag!

De lijn van kaak naar kin klopt niet, goed kijken, je hebt hem NET iets te recht naar beneden getekend, hij loopt op de foto iets schuiner naar voren. Waardoor bij jou de neus nu wat te groot is geworden, want de neuslijn klopt wel. Als je de neus ietsjepietsje kleiner maakt door de kaaklijn ietsje schuiner te laten lopen zit je denk ik goed. Het gaat echt om bijna niks, maar dat is wat ik zie aan je schets vs. de foto. Verder ben je al heel goed op zoek naar de verhoudingen en ook al naar kleuroverloop/nuances, netjes voor een eerste keer!

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 15:14

Licorne, dankjewel, hier kan ik zeker wat mee! :)
Inmiddels ben ik alweer ietsjes verder, ik zal zo even een fototje uploaden.

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 13:19

En we zijn weer iets verder:
Afbeelding
Over de hals ben ik best tevreden, het hoofd is nog steeds niet goed.. Er mist nog een stukje diepte ofzo, ik weet het niet precies..
De oren vind ik erg moeilijk, dat is toch al niet mijn sterkste kant, en op de voorbeeldfoto is het oor ook erg onduidelijk. De manen weet ik ook niet niet, als iemand daar tips voor heeft, heel graag! Alleen zwart gebruiken wordt zo vreselijk donker, maar ik weet niet goed welke andere kleuren ik daarbij kan gebruiken..

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:58

hij wordt leuk, zeg!
ik teken altijd gewoon met potloden. over die kleuren heb ik dus geen tips ;)

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 14:55

Dankjewel Amber :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:07

Ziet er al goed uit, goede verhoudingen en de hals en de overloop van zwart naar bruin heb je ook mooi gemaakt.

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:45

Ik vind de hals ook goed gelukt! De verhoudingen lijken ook te kloppen. Ben benieuwd hoe hij eruit ziet als hij af is!

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 20:01

Hij is af! *\o/*
Afbeelding
Goede foto's maken is moeilijk, je ziet hier heel duidelijk het oog wat eerst te laag zat en wat ik dus uitgegumd heb :=
Over het hoofd ben ik niet zo tevreden, het oog wilde niet lukken, en er mist iets van diepte.. De hals ben ik eigenlijk het meest tevreden over, closeupje:
Afbeelding

Lekkere billen <<)
Afbeelding

En nog eentje zonder flits, vertekende kleuren
Tips zijn nog steeds van harte welkom, ik heb het meeste moeite met het hoofd, dus als iemand daar nog een goed advies voor heeft: graag! :)

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:30

Het hoofd is op zich best oké qua vorm en basisinkleuring, maar ik mis wat contrastovergang van bruin naar donkerder rondom het oog (zie ik wel op de foto), en ik mis "leven" , licht, in het oog. Een klein contrastverschil in het oog, wat grijs en een wit stipje, brengt er direct meer licht en leven in, een oog is nooit helemaal zwart.

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 23:40

Licorne, dankjewel voor de tips! Het witte stipje in het oog valt inderdaad weg op de foto, op de tekening staat het er wel. Het donkerdere rond het oog is inderdaad ook nog niet, ik ga morgen proberen daar nog iets aan te doen :)