Hoi,
Ik moest voor Beeldend een Horror schrijven met moet niet iets zijn zo uit een film maar gewoon zelf verzonnen ik heb echt geen inspiratie maar ik heb tot nu toe dit: ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden of misschien hebben jullie andere leuke ideeen.
Ik loop langs een oud verlaten huis, ik weet nog goed hoe het er vroeger uitzag. Vroeger woonde ik hier samen met mijn broertje en mijn ouders. Ik weet nog goed wat hier allemaal gebeurt is. Het was zaterdag ochtend……
Bzzz Bzzz … Mijn wekker geeft 7 uur aan ik spring uit bed en kleed me aan. Ik voel een aanwezigheid het voelt heel raar ik voel dat er iemand in mijn nek staat te blazen, maar als ik me omdraai niemand. Er is niemand thuis mijn ouders zijn een dagje weg en mijn broertje heeft een feestje hij is daar gaan kamperen. Ik loop langzaam naar beneden met knikkende knieen. Ik kijk even maar ik zie niemand alleen de gordijnen bewegen sierlijk heen en weer, ‘oliebol’ weer vergeten het raam te sluiten. Ik loop naar het raam toe alsof er lood in mijn schoenen zit maar ik maak het dicht. Ineens een luide gil komt vanboven, er gaan verschillende stemmen rond in mijn hoofd moet ik kijken of moet ik het gekrijs negeren. Doodsbang kies ik voor de eerste optie ik loop naar boven om te kijken, ik kom langzaam dichter bij het geluid…. Aaaaaaaaaaaaaaah iets grijpt me vast. Ik word meegesleurd ik probeer me vast te grijpen aan alles wat ik zie, maar de kracht is sterker dan ik. Ik gil zo hard als ik kan maar niemand hoort me ik vecht met al mijn kracht maar het heeft geen zin. Opeens met een enorme dreun word ik op de grond gesmeten. Ik lig languit snikkend op de grond van de angst en de pijn. De telefoon gaat ik schrik op ik zit te twijfelen of ik heb zal oppakken maar toch pak ik hem op ik zag nog dat er Kelly in de telefoon stond dat is mijn vriendin ik druk op het groene knopje een lange stilte gaat over en in eens Wraaaaaaaaaah de telefoon valt……
Bzzz Bzzz … Mijn wekker geeft 7 uur aan ik zit doodsbang op bed, was dit een droom? Was het echt? Is het er nog steeds? Heel veel vragen gaan door mijn hoofd heen. Wat moet ik doen. Ik durf mijn bed niet uit snikkend zit ik op mijn bed. Dezelfde gil als toen komt weer van beneden maar ik blijf zitten ik durf niet meer. Ik schreeuw nog een keer naar beneden of het mijn ouders zijn maar geen reactie gekregen. Na een uur doodstil in mijn bed gezeten te hebben sta ik op en loop ik heel langzaam naar beneden. De gil word luider en luider ik loop toch verder. Weer niks te zien maar toch voel ik weer een aanwezigheid. Ik pak de telefoon op om hulp te halen, maar geen verbinding meer. Ik ren naar de deur toe ik tril als een rietje en probeer de deurknop om te draaien er is geen beweging in te krijgen. Wat moet ik doen? Ik zak ineen op de grond tot dat plotseling de krant door de brievenbus valt. Ik schreeuw nog naar de postbode maar niemand lijkt me te horen. Ik sla de krant open ……..
Bzzz Bzzz …. Mijn wekker geeft 7 uur aan Dit moet ophouden dit kan niet meer. Ik kijk naast me de krant ligt nog opengeslagen op dezelfde pagina er staat:
Vrijdag 7 juni 2001
In Den Haag zijn afgelopen avond 6 kinderen dood gevonden. De oorzaak is nog niet bekend, ze waren waarschijnlijk met een kinderfeestje. Meer informatie volgt nog.
Snikkend lig ik languit op mijn bed, dat kan toch niet mijn broertje zijn …. Wat doe ik hier nog helemaal in tranen zit in in een hoekje. Het maakt me allemaal niet meer uit, dapper loopt ze naar beneden in de hoop dat het er niet meer is en niet meer terug komt. Ik pak weer de telefoon op zou het dan eindelijk voorbij zijn. Tuut Tuut hoor ik nog aan de andere kant van de lijn de telefoon viel duidelijk 2 handen hebben me beet bij mijn schouders voor dat ik de kans heb om om te kijken pakt het mijn hoofd en draait langzaam naar rechts aaaaaaaaaaaaaaah alleen gillen kan ik nog ik zie ik zie neeee dit kan niet meer. Ik zie mijn ouders daar hangen aan 2 dikke stevige touwen. Waarom gil ik wat heb ik misdaan maar geen reactie, hij pakt mijn hoofd nog steviger beet en draait het nog een kwartslag terwijl mijn benen op een plek blijven zodat mijn nek breekt. Gillen is nog steeds het enige dat ik kan. Aaaaaaaahhhhhh. De pijn is ondragelijk. Ineens word alles zwart de pijn word minder en ik vertrek langzaam.
Bzzz Bzzz …. Mijn wekker geeft 7 uur aan.
en verder weet ik niks