[FOTO] Wiesje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:21

:wave:

Vandaag heb ik foto's gemaakt van een vriendin van mij, Wiesje. Allereerst gewoon als een fotoshoot, voor leuke foto's van jezelf, maar er zijn een aantal foto's die ik ook echt iets speciaals vond hebben. Ik wil hier graag commentaar op, hoe meer tips, hoe beter :)

Wiesje zelf is geen ervaren model, dit was haar eerste keer voor de lens. Ze vond het erg spannend, maar kwam na een tijdje lekker los :) Hierbij de wat specialere foto's, dus niet de standaard 'leuk lachen' foto's, haha.

1. Afbeelding
In eerste instantie vind ik deze foto niet echt goed, maar als je langer kijkt heeft het wel iets.
2. Afbeelding
Deze vind ik persoonlijk de minste, iets in haar blik stoort me.
3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

:wave:

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:40

Ik stoor me echt vreselijk aan de mond bij de foto's. Ik denk dat het, voor een FK topic, beter is om 1 foto uit te kiezen die je het meest aanspreekt, want als je 5 foto's plaatst word het vaak al onoverzichtelijk en springt er geen 1 foto naar voren omdat ze op elkaar lijken qua kleur en natuurlijk ook qua model. Foto 3 is de enige die mij een beetje aanspreekt, kijkt ze recht in de lens. Een tip voor de volgende keer, zorg er voor dat het gehele beeld verzorgd is, dus dat de haren netjes, of juist heel wild, zitten, een jas die goed om het lijf zit en niet dik maakt (want omdat de jas wat breed is in de schouders toont ze dus veel breder dan ze eigenlijk is). Je moet bij modellen fotografie echt aan heel veel dingen denken :P Ook moet je je model aanwijzingen geven hoe ze moet poseren, kijken etc, want een model weet natuurlijk niet hoe het er voor jou uitziet :D zorg een beetje voor spannende compositie's, gevarieerde omgeving, dan kom je er wel! +:)+ succes!

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:42

Wat een ontzettend mooi meisje!

Die eerste foto vind ik ontzettend raar..
Ik denk dat je beter 1 foto had kunnen kiezen in plaats van zoveel de zelfde. :j
Maar ik heb een aantal puntjes:

- Probeer meer op je achtergrond te letten. Deze is nogal druk, aanwezig, rommelig en soms 'groeien' er dingen uit haar hoofd.
- Op de meeste foto's is de blik in haar ogen nogal leeg, als fotograaf is het ook je taak om mensen daarin te begeleiden.
- De styling stoort me enorm. De jas, het haar, de make-up.. Daar had een hoop aan gedaan kunnen worden om de foto's al beter te laten zijn.
- Speel iets meer met licht, compositie en dergelijke en daarmee zullen je foto's een stuk interessanter worden. ;)

Edit; haha Lifaya was me voor. Ik ben het met haar eens!

Rennie89

Re: [FOTO] Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:43

wauw hahahaha allebei ongeveer hetzelfde commentaar :')

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:55

Haha ja, ik drukte op plaatsen en toen kwam jouw bericht ineens boven.. Inderdaad bijna precies hetzelfde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:19

Haha bedankt voor het(zelfde) commentaar := Ik was er zelf nog niet uit welke foto ik het meeste vond aanspreken, denk toch wel nummer 3. In het vervolg is het inderdaad handiger om er eerst zelf eentje uit te kiezen :j Haar en makeup had ze zelf gedaan, net als de keuze van de kleren. Dit vond ze zelf leuk, dus heb ik het zo gelaten. Deze combinatie is zeker voor herhaling vatbaar & dan zal ik aan jullie tips gaan werken! Erg bedankt in ieder geval!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:21

Wat mij opvalt en tegenspreekt zijn haar droge lippen. Het is misschien koud en lippen staan op springen, maar met een simpel lipglosje kun je dat al wegwerken en het ook iets aansprekender maken. De eerste foto zegt mij niets. De andere foto's worden iets beter, afgezien van de missende lipgloss.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:22

Ik zie inderdaad wat je bedoelt, had ik niet eerder op gelet... Weer een mooi leermomentje en een aandachtspuntje voor de volgende keer :)

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:38

Ik denk echt dat dit meisje potentie heeft voor hele mooie foto's. Woont zij ook in of rondom Gouda?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:58

Ik vind het model juist niet echt mooi. De foto's worden wel telkens mooier als je naar onder scrolt.

Erik34

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:26

Alleen de vierde foto spreekt mij aan +:)+ , op de andere foto's komt het model niet ontspannen over. Met name de houding van haar mond vind ik storend.