[TEK] Paarden Oog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Chip

[TEK] Paarden Oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 19:01

Hooii,

Ik mag éindelijk op UK, en nu ga ik er flink gebruik van maken ook :D
Ik vind het gewoon leuk om te tekenen, doe het nog niet zo lang, en al helemaal niet vaak, meestal teken ik wanneer ik me verveel (gister)
Het ziet er ook niet tip-top uit, dus graag tips! Ik weet dat t wat krasserig overkomt enzo, tis maar voor de leuk :j
Heb met fotovoorbeeld getekend, maar het lijkt er totaal niet op.
Ik krijg met name die schaduw enz. nooit goed, en vind de verhoudingen bij een heel paard tekenen altijd super moeilijk. Naja, voor mijn doen vind ik het heel wat geworden :j

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:03

Ik vind hem wel mooi maar nog niet realistisch...
Zoals je inderdaad zelf al zei te krasserig.
probeer m nog realistischer te maken en het zal er super uit komen te zien.
Gewoon heel voor oefenen!

Edit:
je weet dat je maar 1 topic per week mag openen?
:o

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 19:12

Kaus schreef:
je weet dat je maar 1 topic per week mag openen?
:o

Hihi, zoveel teken ik niet hoor, echt maar heel af en toe wanneer ik het leuk vind, maar ben blij dat ik er eindelijk op mag :D

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 07:33

Je hebt op zich wel de juiste dingen op de juiste plaats zitten hoor, jij gaat wel oog voor verhoudingen krijgen!
Maar als je goed kijkt dan zie je dat de afbakening tussen de verschillende schaduwen nooit zo abrupt is als jij tekent, en dat vlakken meestal ook uit meerdere kleuren bestaan. Een vlak heeft vaak meerdere kleurschakeringen, het is nooit één vlak in één kleur. Experimenteer maar eens met meerdere kleurlagen over elkaar heen leggen en in elkaar over laten lopen. Dan wordt het als je met ronde bewegingen werkt ook al snel dekkender en minder krasserig.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:38

meer geduld in je tekening, daarbij bedoel ik: probeer wat beheerster te tekenen, mensen hebben snel de neiging "gewoon" wat in te kleuren/krassen. Oefen eens met richtingsverschillen. Je hebt een goed begin gemaakt, dus ga zo door (Je kunt ook weer beginnen op een nieuw papier). Schaduw maakt het oog plastischer (meer 3D).

succes!:)