dus dit is mn eerste 'tekening' :

is gewoon getekend met zwart kleurpotlood
dus iemand tips?

sorry voor de nekpijn, lukt niet om hem te draaien
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Cassidy schreef:Heb je deze tekening uit je hoofd gemaakt of had je een voorbeeld?
Probeer de proporties vande benen in de gaten te houden, de pijp van het voorbeen ziet er te kort uit.
Verder mis ik een duidelijke kaaklijn, een hoofd is ahw een driehoek en geen rechthoek.
Voor een eerste tekening heel netjes, maar onthoud dat je ook foto's van tussenstappen moet kunnen laten zien als je het in dit forum wilt plaatsen.

Cassidy schreef:Voor een eerste tekening heel netjes, maar onthoud dat je ook foto's van tussenstappen moet kunnen laten zien als je het in dit forum wilt plaatsen.
. Dat moet alleen maar als er een tag WIP in de titel staat, Work in Progress. Bij een tekening die af is hoeft dat niet
.
. 
dus dan ga ik ook zeker oefenen!

Wendyoost schreef:Direct een moeilijke houding heb je gekozen zeg!
De verhoudingen kloppen alleen nog niet helemaal.
De oren lijken een beetje apart van vorm. De neus is ook echt rond, als je eens goed naar een paardenneus kijkt, zie je dat deze eigenlijk bestwel een klein beetje hoekig is. Verder de kaak wat te klein. En de onderbenen wat te kort. De achterbenen lijkt ook een beetje apart, alsof het in het echt niet zou kunnen, dat hij dan omvallen zou ofzo.
Verbeterpuntjes
Heel snel gedaan hoor. Klopt misschien niet helemaal, maar het geeft wel een beeld van wat ik ongeveer bedoel.
Sorry voor alle kritiek spuiten hoor. Ik vind dat het voor je eerste tekening wel erg mooi is hoor! Weet dat ik veel kritiek heb, maar probeer je een beetje te helpen. Vind het trouwens wel heel goed dat je schaduwen in je tekening hebt verwerkt en het vlak hebt gevuld!
Wat ook zeker aan te raden is bij potloodtekeningen is het gebruik van verschillende hardheden. Dus ook 4B etc. Zo kan je een wat hoger contrast in je tekening leggen.![]()
Pastelpotloden heb ik ook. Ben er erg blij en wijs mee, maar gebruik ze toch meestal in combinatie met pastelkrijt. Want vind de kleuren van het krijt wat helderder. Maar ik ben er erg tevreden mee. Zo kan ik mijn pasteltekeningen erg detailvol krijgen.
Lekker blijven tekenen hoor! Van oefenen leer je heel veel!