[VER] Sorry,nog geen titel.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

BlackShadowZ

[VER] Sorry,nog geen titel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 21:33

Het gaat even om het verhaal zelf, nog niet om de eventuele typfouten, ik zou graag weten wat jullie ervan vinden :)

Daar zat ze dan, in de wachtkamer van de psycholoog.Een tenger meisje, met zwart steil haar tot op haar schouders. Alhoewel meisje, ze was al een dame, iets groter dan de gemiddelde dame van 20. Ze was mooi om te zien, en dat wist ze zelf ook. Regelmatig kreeg ze aandacht van de jongens, en werd ze nagefloten. Ilse was de naam. Ilse was vernoemt naar haar tante, die een dag voor haar geboorte overleed. Nooit heeft ze haar tante gekend, maar ze heeft altijd geweten dat de engel op haar schouder was.De engel die haar meerdere keren te hulp was geschoten in moeilijke situaties. Ilse had geen vriendje, daar had ze ook totaal geen behoefte aan. Haar laatste vriendje kreeg ze toen ze 14 was, zielsgelukkig waren ze samen. Toontje heette hij, Toontje Aerts. Hij was twee jaar ouder, en net als Ilse mooi om te zien. Maar toch is Toontje de persoon die ervoor heeft gezorgd dat Ilse voorlopig geen vriendje meer hoeft. Als Ilse over straat liep met haar vriendinnen was zei altijd het vrolijke meisje van de groep. Het meisje dat voor de gekheid in de groep zorgde, en zei was ook de gene die altijd met de vreemdste ideeën kwam. Maar niemand wist dat achter dit vrolijke gekke meisje, een groot geheim schuilde. Deze jongedame wist het antwoord op de ‘serieverkrachtingen’ van 2006, waar heel Nederland toentertijd van in de ban was. En ook was Ilse de enige persoon die wist wat er met Toontje was gebeurt. Toontje de jongen waar ze 3 jaar zo gelukkig mee was, was al twee jaar vermist. De politie had de hoop opgegeven, Toontje werd nooit gevonden…

‘Pff, hij mag wel eens opschieten’ denkt ik bij mezelf, en ik kijk de wachtkamer rond. Niets interessants te zien, een grote glazen tafel met zes witte stoelen eromheen. Op de tafel liggen wat oninteressante tijdschriften,’niet eens de moeite waard om te lezen’ denk ik bij mezelf. Op één van de zes stoelen zit een jonge vrouw, ik bekijk haar en schat haar ergens jong in de dertig. Ik merk dat ik iets te lang kijk, want ze kijkt terug. Ik bloos en beetje en kijk snel de andere kant op. Ik pak mijn blackberry er maar weer bij, ik heb het gevoel dat ik hier nog wel even zit. Ik was best trots op mijn nieuwe telefoon, lang voor gespaart. Het rode lampje knippert, dat betekent dat ik een ping bericht heb. Ik hoop eigenlijk op iemand die me even bezig kan houden, maar het is een stomme bc. Ze zouden verboden moeten worden die bc’s, alleen maar mensen die onzin naar al hun contactpersonen typen.
Ik zoek tussen mijn contactpersonen maar ik kan geen leuke mensen vinden. Als ik helemaal onderaan kom die ik Toontje staan. Ik voel een steek in mijn maag, ik wil nu niet aan Toontje denken. Hij was al twee jaar vermist, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om het te wissen uit mijn contactpersonen lijst. Misschien moet ik nu wel even aan Toontje denken, aan wat er allemaal gebeurt is want..’Ilse Dewit?’ Ik schrik op, er staat een vrouw van in de veertig in de deuropening van de wachtkamer. ‘Dat ben ik’ zeg ik kalm. ‘loop maar mee meid’.
Zoals gevraagd loop ik achter de vrouw aan een klein kantoortje in. Ze zegt dat ik even plaats mag nemen, meneer Aerts komt er zo aan. Bij het horen van de naam Aerts voel ik een brok in mijn keel. Dit was het moment, binnen nu en vijf minuten moet ik beginnen aan het lange verhaal van Toontje en mij. Ik hoor de deur van het kantoortje open gaan en voetstappen komen binnen. Ik draai me om en zie meneer Aerts staan. Hij lijkt me zo begin 50, hij heeft zo’n typisch ‘nerden brilletje’ op zijn neus staan. Terwijl hij me een hand geeft bekijk ik zijn gezicht, precies Toontje…
‘Zo meid, vertel me nu maar waarom je hier bent. Want dat wilde je aan de telefoon niet vertellen begreep ik van de telefoniste?’ Ik knik, de telefoniste hoefden helemaal niet te weten waarom ik hier was. Ik kijk meneer Aerts recht in zijn ogen ‘Toontje’, zeg ik op een koude manier. Zijn ogen worden groot, en hij moet moeite doen om zich niet te verslikken in zijn koffie.’Wat weet jij over Toontje?’‘Alles meneer’ Ondanks de korte zinnen van meneer Aerts probeer ik probeer ik beleefd te blijven. Hij loopt zijn kantoor uit, ik hoor hem duidelijk tegen de receptioniste zeggen dat ze alle afspraken voor vandaag moest afzeggen, en dat hij wenste niet gestoord te worden. Met een plof gaat hij zitten en zet zijn nerden brilletje af. ‘Vertel me alles meisje.’ Ik voelde medelijden met de man, al twee jaar lang moest hij zonder zijn zoon. En nu komt er een wildvreemde dame binnenvallen die je alles wilt gaan vertellen. ‘Het is een lang verhaal meneer, het begint waar ik 14 ben en Toontje 16.’’Begin maar’ zegt hij kortaf. Vanaf het moment dat ik begin te vertellen lijkt het alsof het een grote flashback is.

‘Maril blijf hier!’ Schreeuw ik al lachend door de gang. Maril komt terug en trekt me aan mijn tas de grote trap in de aula op. ‘Loop nou door dalijk komen we te laat op de eerste dag!’ Maril is altijd het brave meisje van de klas geweest, nooit was ze telaat geweest. Ik weet zeker dat ze dat dit jaar weer zo wilt houden. Als we de klas inlopen zijn we inderdaad de laatste.
We gaan samen helemaal achterin zitten, we kenden niemand in deze klas. Voor ons zat een jongen met zwarte stekels en blauwe ogen, aparte combinatie maar het stond hem goed. Naast hem zat een jongen met volle bos blonde krullen. De mentor heet ons allemaal hartelijk welkom, en houdt het algemene mentorpraatje. Maril en ik zijn veel drukker bezig met de nieuwe kinderen bekijken. Link vooraan zit een groepje van zes meiden.’Ik mag ze nu al niet’ fluister Maril. Ik moest lachen, Maril was echt een ruige meid qua uiterlijk. Zo’n hockeytrutjes als die zes kon ze niet uitstaan. ‘Iedereen stelt zichzelf nu voor met naam, leeftijd, hobby’s en of je broers of zussen hebt’ zegt de mentor duidelijk een beetje geïrriteerd dat we zitten te lachen. Twee jongens voorin de klas mogen beginnen, ik vind ze niet echt intressant dus ik heb totaal niet opgelet. Ik weet alleen dat ze Bas en Tom heten. De twee tafeltjes achter Bas en Tom waren leeg, dus de jongens voor ons waren aan de beurt. De blonde begon, ‘Ik ben Bart, 15 jaar, doe volleybal en ik heb een zus’. De mentor begon te lachen ‘dat was kort maar krachtig.’ Nu moest de jongen met de zwarte stekeltjes zich voorstellen. ‘Tony Aerts, maar ze noemen me Toontje. Ik ben 16 jaar, dat komt omdat ik dit jaar ben blijven zitten. Ik doe al 10 jaar voetbal. En ik heb een heel lief zusje van 14.’ De klas moest lachen, want toe hij vertelde over zijn zusje keek hij heel sarcastisch. Nu mogen ik en Maril onsvoorstellen, Bart en Toontje draaien zich om zodat ze beter kunnen zien. Toontje steund met zijn hoofd op zijn handen, en luistert aandachtig naar mijn verhaal. Ik krijg er een vreemd gevoel van, geen naar gevoel, het voelt fijn. Wat de rest van de klas allemaal vertelt intresseert me niet meer zoveel, ik kan alleen maar denken aan Toontje. Eigenlijk best wel stom, ik ken die jongen net een half uurtje en hij gaat nu al niet meer uit mijn hoofd. Als iedereen na de les naar zijn kluisje loopt, komt Bart met het geweldige idee om met de hele klas naar de MacDonalds te gaan. Maril kijkt me aan ‘gaan we mee?’ Ik knik, waarom ook niet. Eigenlijk ga ik alleen maar mee zodat ik nog wat langer bij Toontje kan zijn, maar dat hoeft Maril nu nog niet te weten. Als ik bij de kassa een hamburger bestel merk ik dat de hockeytrutjes achter me staan. Ik hoor dat ze fluisteren, ‘is er iets?’ Ik zie dat ze schrikken ‘neehoor’ is het enige dat een van de meisjes kan uitbrengen. ‘Fluister dan niet achter mijn rug alsjeblieft’. Precies als ik mijn hamburger wil pakken hoor een truttige stem, ‘zou je dat wel doen?’ Hoewel ik van binnen behoorlijk kwaad ben, vraag ik op een rustige manier wat ze bedoelt. ‘Nou, als ik jouw was at ik die hamburger toch niet op…’ Ik weet van mezelf dat ik prachtig gewicht heb, en ik hoef me nergens zorgen over te maken, maar toch wordt ik hier boos om. ‘Hou je bek!’ En ik geef haar een duw. Ze trekt aan mijn haar en probeert me op de grond te krijgen. Ik geef haar een klap in haar gezicht en ren de macdonalds uit. Ik ga buiten om de hoek op een bankje zitten, ik krijg tranen in mijn ogen. De eerste schooldag en ik maak er alweer een potje van, dit gaat papa niet leuk vinden. Ik dwaal met mijn gedachten naar Toontje, hij zal me wel dom vinden dat ik vecht op de eerste schooldag. Ik voel een traan over mijn wang glijden, en ik verberg mijn gezicht in mijn handen. Plotseling voel ik een arm om mijn schouder. Ik dacht eerst dat het Maril was, maar ik ruik Axe deodorant. Als ik opkijk zie ik Toontje naast me zitten.’Wat doe jij hier?’ Ik bedenk me dat mijn mascara waarschijnelijk over mijn hele gezicht zit, en ik bloos. ‘Op je eerste schooldag hoor je niet te huilen’ hij glimlacht lief naar me. Ik zie ineens iets heel anders in zijn ogen dan wat ik bij andere jongens zie. Geen stoere blik, maar twee lieve blauwe ogen die me recht aankijken. Zijn arm heeft hij nog steeds om mijn schouder geslagen, en hij trekt me tegen zich aan. Ik vind het vreemd dat Maril niet achter me aan is gekomen, ‘waar is Maril?’ vraag ik zo nuchter mogelijk. ‘Haha, Maril en Bart hebben elkaar volgens mij ook gevonden’ Ik kijk hem niet begrijpend aan, en hij wijst richting de macdonalds. Daar komen Maril en Bart aanlopen, druk in gesprek. Als ik op mijn horloge kijk zie ik dat het kwart voor zes is. ‘Maril, wij moeten zo richting huis.’ ‘Is goed!’ Ik merk dat Maril ontzettend vrolijk is, dat heeft ze altijd als ze in de buurt van een leuke jongen is. Op de fiets kan Maril geen vijf seconden haar mond houden over Bart, het is wel duidelijk dat ze hem leuk vind. Ze vraagt gelukkig niet over Toontje, ik wil het nog even voor mezelf houden dat ik hem mischien wel heel leuk vind.

Jojoju

Re: [VER] Sorry,nog geen titel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:52

hmm niet mijn soort verhaal maar je hebt het wel leuk geschreven.. ga zo door!

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 14:51

Bedankt voor je reactie wiebke! :)

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:09

boeiend verhaal!
spreekt me zeker aan.
leuke schrijfstijl heb je!

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 17:38

Heel erg bedankt! :D
Ik ga zo snel mogelijk een nieuw stuk plaatsen!

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:46

leuk verhaal!! ik lees mee! :D

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 19:07

Ik ben druk bezig met het volgende deel :d

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 19:33

Moet je voor elk deel minimaal 1500 woorden hebben, of alleen voor het eerste deel?

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:44

Leuk stuk Loeky!
Ik lees ook mee?

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 19:44

jeeeej :D

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 20:39

Overigens als iemand een leuke titel weet? Altijd welkom!

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 20:42

Ik zie dat de auto van papa voor de deur staat, hij is dus thuis. Ik heb altijd gemengde gevoelens als ik weet dat papa thuis is. Het kan echt heel gezellig worden, maar het kan ook verschrikkelijk worden. Ik zie dat hij op de laptop aan het werk is, dan is het meestal wel goed. Er worden niet veel worden gewisselt, en ik zet de pc aan. Als ik mijn hyves pagina open heb ik 4 nieuwe berichten. “Toontje wilt vrienden worden”. Ik moet onbewust glimlachen, hij vind me dus in elk geval aardig. Nog geen vijf minuten later krijg ik een krabbel van Toontje. “Heej, geef eens je msn. Xxx” Ik krijg toch behoorlijk vlinders in mijn buik, en stuur hem snel mijn msn terug. Meteen opent zich een venster op mijn scherm, “Tony_Aerts@live.nl accepteren/weigeren”. ‘Accepteren’ zeg ik tegen mezelf, ik heb niet eens in de gaten dat ik alweer zit te glimlachen. Er begint een venster op mijn beeldscherm te knipperen, als ik erop klik zie ik dat het Toontje is.

Toontje: ‘Heey!’
Ilse: ‘heej!’
Toontje: ‘Hoe ist?’
Ilse: ‘Goed emj?’
Toontje: ‘Goedgoed’
Ilse: ‘Mooi’

Vanaf dat moment is Toontje stil, ik vind het jammer maar ik wil ook niet opdringerig over komen dus ik laat hem maar. Ik kijk op de klok, het is al negen uur. Ik ben langer bezig geweest met hyves dan ik door had. Ik start snel twitter op en kijk of er nog interessante dingen op staan. Dit is blijkbaar niet het geval, want er staan alleen dingen op over de eerste schooldag, dat weet ik allemaal wel. Als ik net wil afmelden krijg ik een melding dat iemand mij followt. Als ik erop klik zie ik dat het Toontje is, ik klik op het knopje om hem ook te volgen. “Slapen, morgen 2de schooldag. Dromen over jouw, xx.” Ik klik op versturen en druk mijn twitter pagina weg. Op het moment dat ik mijn msn wil afsluiten, opent er een gesprek. ‘Over wie ga je dromen?’ Ik moet in mezelf lachen, Toontje is dus wel nieuwsgierig. Ik besluit om hem nog maar even in spanning te laten zitten, en sluit zonder iets te zeggen mijn msn af. Ik zoek in mijn kleding kast naar mijn zwarte voetbalbroek en mijn witte polo van Puma. We hebben morgen een sportdag, en de school heeft weer het briljante idee om ons kleding voorschriften te geven. Eigenlijk kan ik net zogoed mijn gymkleding morgenvroeg meteen aandoen naar school, we hebben toch meteen sportdag. Ik loop naar de badkamer en haal mijn make-up van mijn gezicht. Ik doe de lamp uit en ga in bed liggen. Met Toontje nog steeds in mijn hoofd probeer ik in slaap te komen. Maar zodra ik denk aan hoe lief hij me tegen zich aan drukte toen ik verdrietig was, moet ik ook meteen denken aan dat rotkind waar ik ruzie mee heb. Morgen zal zei er natuurlijk ook weer zijn, maar dat zijn zorgen voor morgen.

5)
Ik hoor een vervelende piepende toon door mijn slaapkamer gaan, het duurt even voordat ik door heb dat het mijn nieuwe wekker is. Moeizaam kom ik uit mijn bed, en ik merk dat het verschrikkelijk koud is. Ook al is het overdag nog verschrikkelijk warm, ik kan nu niet in mijn voetbalbroekje op de fiets. Ik kijk rond in mijn kamer, en merk dat het een grote troep is. Ik zie mijn grijze joggingbroek liggen, en trek hem over mijn voetbalbroekje aan. Over mijn witte Puma shirt doe ik mijn beige Burberry vest. Of het vest echt was wist ik eigenlijk niet, maar ik was er wel verschrikkelijk blij mee. Ik schiet snel mijn Uggs aan, en pak mijn Nickelson jas van de kapstok. Ik zie op mijn horloge dat ik nu wel echt moet gaan anders red ik het niet. Mijn make-up maak ik op school wel in orde, en ontbijten moeten we dan maar voor een keertje overslaan. Als ik langs de spiegel in de gang loop moet ik eigenlijk wel een beetje om mezelf lachen. Maril noemde me laatst al het perfecte voorbeeld van een typische vmbo’er. En nu ik zo in de spiegel kijk, moet ik haar wel een beetje gelijk geven. School is gelukkig niet verweg, maar zo’n tien minuten fietsen. Als ik op school kom zie ik dat Maril met Bart staat te praten. Dat gaat wel goed komen tussen die twee, denk ik stiekem in mijn hoofd. Als ik bij ze kom staan geeft Maril me meteen een knuffel, en ze fluistert iets in mijn oor. Het ging te snel om het goed te kunnen verstaan, maar aan Maril tezien is het niets ernstigs. Ik zie Toontje aan komen lopen aan het einde van de gang, en mijn hart maakt een sprongetje. Nu hij zo door de rest van de kinderen loopt, valt het me pas op dat hij best groot is. Hij is zeker een kop groter dan de meeste jongens van zijn leeftijd, maar het past goed bij hem. Als hij net bij ons groepje komt staan, gaat de bel. We lopen ons lokaal in en gaan op de zelfde plaatsen als de dag ervoor zitten. We krijgen korten instructies over de sportdag, en het komt erop neer dat we een groot volleybal toernooi hebben tegen de andere derde klassen. Als ik naar buiten loop ben ik Maril even kwijt, ik besluit maar even bij de deur te wachten. Als ik mijn telefoon pak om Maril te pingen voel ik ineens een arm om mijn middel. De persoon staat achter me dus ik kan niet zien wie het is, maar ik ruik een sterke Axe geur, dus ik krijg een vermoeden. Ik begin te giechelen en vraag zo normaal mogelijk wie het is. Het enige wat ik hoor is ‘ik’. En als ik een kus op mijn wang voel begin ik te blozen. Ik draai me om en kijk recht in het gezicht van Toontje. Ik moet een beetje omhoog kijken want hij is zeker een kop groter dan mij. En als ik hem aankijk krijg ik een snelle knipoog terug, en hij verdwijnt de gymzaal in. Ik zie Maril aankomen lopen, en samen lopen we naar binnen. Ik vraag niet waarom ze zo laat is, ik zie Bart ook aankomen lopen dus ik kan wel raden waar Maril was. In de kleedlokalen zitten we met zijn alle gezellig te kletsen, alleen de zes hockeytrutjes houden zich erbuiten. Ze keken alsof ze zich te goed voelde voor ons. Iedereen ging naar de gymzaal, maar ik moest nog even mijn schoenen aandoen.‘Kom je?’ Maril kijkt me vragend aan, ik zeg dat ze maar vast naar de zaal moet gaan. Als ik het kleedlokaal rondkijk zie ik dat iedereen weg is, maar plotseling gaat het slot van de wc open. Ik kijk recht in het gezicht van het meisje waar ik ruzie mee heb. Britt heet ze geloof ik. Ik hou braaf mijn mond en strik mijn veters. Als ik omhoog kom zie ik dat Britt plotseling voor me staat, ze kijkt met een arrogante blik in mijn ogen.‘Is er iets aan de hand?’ vraag ik zo rustig mogelijk.’Je moet niet denken dat je dat je met je poten aan Toontje moet komen meid! Toontje vindt mij al leuk, dus je maakt nog geen kans.’ Ze zegt deze woorden met een minachtende blik in haar ogen. Ik weet even niet wat ik moet zeggen, en blijf daarom stil. Britt draait zich om en loopt richting de gymzaal. Ik zit als een zombie voor me uit te staren, en denk aan de woorden die ze zei. Toontje vond haar leuk, maar waarom was hij dan zo lief tegen mij? Ik ben zo diep in gedachten dat ik vergeet dat ik naar de zaal moet. Maril maakt me wakker uit mijn gedachten, en we lopen naar de zaal. Ik vertel haar niks van wat er net gebeurde, dan gaat ze er moeilijk over doen.

(Sorry iets minder als 1500)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 08:56

leuk stuk! Die hockeytrutjes zijn jaloerrrrrrrs! Ik denk dat die vervelende meiden nog voor heel wat problemen gaan zorgen.. en misschien in Toontje ook wel niet zo ´clean´ als hij lijkt.. hmmm

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 13:47

Hihi Wiebke je krijgt hem door :D

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:36

hahah ik heb m met plezier gelezen! ben je al verder gegaan? :)

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 21:36

Ik ben er mee bezig :D

Weten jullie mischien een leuke titel?

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:58

Haha leuk misschien iets als hoe alles begon of THE STORY OF .........(kon haar naam zo snel niet vinden)

Ik vind in boke vorm iets makkelijker lezen maar het is eens wat anders

schrappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:25

moree!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:31

Apart verhaal.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 13:08

Ik zit nu op de 700 woorden :D Dus moet er nog 800 voor ik iets nieuws mag plaatsen, maar ik ben hard aan het werk!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:34

Oehh spannend! Moreemoreeee!

Ik lees mee :+

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 13:50

hihi ik krijg fans :D zit nu op de 1000 woorden!

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:05

echt een heel leuk verhaal, ik ben benieuwd naar het vervolg! :)

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 21:22

pfff zit pas op 1200

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:23

Post maar gewoon! We want more hihi