[SCH] Free

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Alma

[SCH] Free

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 15:58

Na mijn vorige topic The Serene Subsidence, waar helaas weinig reacties op kwamen, ben ik nog veel meer gaan schilderen en tekenen en doen. Daar kwam vandaag onder andere dit uit:

Afbeelding

Ik hoop op dit keer wat meer reacties!
En eventueel een mooie titel... Want Free vind ik zo saai. :Y)

Najoveh

Re: [SCH] Free

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:59

Waauw, deze vind ik erg gaaf!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:01

Erg leuk gedaan, heb je met een mal gewerkt? :)

Ik denk dat ik het mooi had gevonden als je bij de linker vlinder iets meer nat-in-nat had gewerkt met je aquarel, en het daardoor steeds lichter had laten uitlopen naar het witte papier. Nu lijkt het een beetje streperig.

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 16:04

Ja ik heb een plaatje van een vlinder uitgeprint en uitgeknipt en die gebruikt. :j
Wat is nat in nat werken precies? Ik heb echt totaaal geen verstand van schilderen enzo, ik doe maar wat. Het is mijn 4e of 5e schilderdingetje denk ik.

Moet wel zeggen dat ik dat streperige expres heb gedaan. Gewoon allemaal lijnen vanaf de uitgeprinte vlinder naar buiten toe gezet met verschillende kleuren, hier wat meer verf, daar wat meer water..

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:22

mooi gemaakt! Ik mis alleen een beetje die hele mooie felle kleur blauw in de vlinder.. hij zit er wel in maar had iets meer gemogen denk ik :)

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 17:50

Ja, nu je het zegt. Die verhouding is niet helemaal gelijk..
Ik heb rechts inderdaad wel degelijk alle 3 de kleuren gebruikt, alleen de techniek van schilderen was rechts heel anders. Heb daar niet echt invloed uitgeoefend op de verdeling van de kleuren. Zal er bij een volgend schilderingetje op letten! Bedankt!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:25

het lijkt me ook leuk om bijvoorbeeld drie keer hetzelfde vlindertje te maken (op aparte doeken) maar met verschillende kleuren.. eentje met oranje / geel tinten, eentje met de tinten die je nu hebt gebruikt en eentje met..... groentinten :)

ik schilder zelf ook graag.. zou je het heel erg vinden als ik je idee ´jat´ ? Vind dat denk ik erg mooi staan aan mijn woonkamermuur.. kan het begrijpen als je zegt: liever niet :)

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 14:47

Hihi nou schilderen met een mal is niet iets waar ik patent op heb dus ga vooral je gang! Het is leuk om te doen vind ik! :j Als je maar niet exact hetzelfde schilderij na gaat maken, dat zou ik niet zo leuk vinden.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:48

Prachtig, geen op of aanmerkingen over.

Denk alleen als die op zwart gemaakt was dat ik hem nog sprekender had gevonden :)

Maar so be it!

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 14:56

Hmmm, waterverf op zwart papier? Lijkt me niet echt succescol, of is daar een speciale techniek voor?
Zelf vind ik hem overigens wel lekker licht en 'blij' zo, maar smaken verschillen natuurlijk daarin.

Bedankt! :D

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 18:00

Nog een kriebeltje van vandaag! En nu moet ik snel weg, haha.

Afbeelding