[TEK] Merrie en veulen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

[TEK] Merrie en veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 19:23

Sinds laaaangeee tijd heb ik gister maar weer eens een potlood te voorschijn getoverd en eens gekeken of ik nog wat lijntjes op papier kon zetten. Ben er best te vrede mee, nog heeeeeel veel weer om te gaan oefenen. Maar voor een eerste keer sinds lange tijd, mag ik niet klagen denk ik.

Is gewoon met een HB vulpotloodje op A4 printer papier (ongeveer A4 groot, ietjes kleiner).
Heb er niet zo lang over gedaan en ook vrij "schetserig" gehouden, ook wordt het bij mij met vulpotlood op de een of andere manier altijd wat krasserig. Dus ik ga ook maar weer mijn gewone potloodjes te voor schijn halen.
Foto is met mijn telefoon gemaakt, heb helaas geen camera of iets dergelijks en kan dus geen betere kwaliteit foto's maken. Maar is denk ik wel duidelijk genoeg, toch? :)

Afbeelding
Ow en die streep op het hoofd van de merrie, ik heb geeeeeeen idee waar die vandaan komt. Op de tekening is die er namelijk niet zo.

Ik ben wel van plan deze echt netjes uit te gaan werken, dus tips op anatomie en verhoudingen zijn dus zeeeeer welkom. Zodat ik er lekker mee aan de slag kan als ik de tekening in het net uit ga werken. Dus ook met meer contrast en detail (want dat mis je hier gewoon echt in, ook niet echt de tijd voor genomen).

tinkerfunss

Re: [TEK] Merrie en veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:26

Ik vind het mooi! Ik heb de zelfde tekenstijl als jou, alleen bij mij kloppen de verhoudingen meestal niet bij complete plaatjes, dus ik doe t nu ook al een tijdje niet meer..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:26

Inderdaad er moet meer contrast in.
Wel vind ik de verhouding heel goed gelukt!!
Misschien nog een tip:
De ogen wat levender maken :o
Dan ziet het er al een stuk echter uit.

Quir

Re: [TEK] Merrie en veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 19:44

De ogen inderdaad, er zit op de tekening wel iets meer "leven" in maar mag veel meer. Wil de uitwerking van deze ook groter maken, zodat detail makkelijker wordt zoals dus de ogen. Overigens zijn ogen en manen mijn zwakke punten, hihi. Dat is hier ook wel erg goed te zien!

Bedankt voor de berichtjes!