[SCH] De sterrenherder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[SCH] De sterrenherder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 16:16

De beginscène uit mijn boek dat er ooit moet gaan komen.... :D Elke nacht hoedt de herder zijn schapen langs de hemel. Hij draagt een staf met een olielamp, die hij zo eens per maand moet bijvullen. :)

Stap 1: het idee schoot me te binnen op het moment dat ik naar bed wilde gaan. Ik dacht meteen: jaaaa, dit wordt het! Bang dat ik het de volgende morgen toch vergeten zou zijn, nog heel snel met de eerste marker die ik (zonder bril) zag liggen op een papiertje gegooid.

http://img812.imageshack.us/img812/6497/schets1.jpg

Stap 2: Ietsje uitgewerkt op groter formaat. Goed voor mij om eens wat losser te gaan werken, ik besteed normaal erg veel tijd aan het precies overzetten van een schets naar het doek. Voor dit schilderij was dat dus niet de bedoeling, ik moest alleen even zeker weten hoe de schaapjes zouden staan. Ik heb de schets ook niet overgezet op doek, maar er alleen als referentie bijgehouden tijdens het schilderen. Acryl is wat dat betreft toch wel véél makkelijker dan aquarel, je schildert er zo weer over heen als het niet goed is!

http://fc06.deviantart.net/fs71/f/2011/347/5/b/star_shepards_by_fleurstolk-d4izl5r.jpg

Stap 3: in de verf. Dit is i) verf van de Xenos en 2) doeken van de Xenos. Ik had ze ooit voor mijn verjaardag gekregen ("jij houdt toch zo van schilderen?"). Heel lief maar: wat een spul. :') Ik moest drie keer over de lucht heen voordat het blauw dekte. := Maakt niet uit voor deze keer, ik werk verder nooit met acryl en wil liever met olieverf gaan beginnen. :) Volgende stap wordt het uitwerken van de staf, hand, schoenen, gezicht en tulband. Dan krijgen de schapen hun sterrenvachten, pootjes en koppies. En dan lekker de hele lucht vol sterren hangen. :):) Het is niet de bedoeling om alles tot het inieminie uit te gaan werken, het mag een beetje grof blijven hier en daar. :)

Afbeelding

Jilletje

Re: [SCH] De sterrenherder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:35

hij is leuk!!!!!
k vind het alleen jammer dat de staf zo kort is, had het mooier gevonden als ie tot de 'grond' zou komen

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 16:53

Thanks! Dat komt 'ie ook zeker nog hoor. Het was makkelijker om de achtergrond even door te schilderen en er dan later de staf overheen te maken. Had ik bij het bovenste deel ook moeten doen, dus dat ga ik nog even blauw maken. :j

licorneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:48

Nou moe...laat ik nou (behalve eenhoorns op stukjes afval tekenen :P) vandaag een gedicht hebben geschreven dat "Sterrekind" heet... :)ddd Zit 't in de lucht ofzo? Maar goed, van jou ook iets onverwachts vandaag dus! Mooi beeld ben je aan het scheppen, ik ga maar es even volgen om te zien hoe het afloopt :)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:51

mja, ik blijft toch weer telkens terug komen om hem te bekijken
het heeft iets mysterieus maar toch ook weel iets vertrouwds.
ik blijf elke keer een gezicht zoeken in de structuur waar die hoort te zitten

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 16:03

Haha, kennelijk Licorne! :)) Of in elk geval in de tijd van het jaar.

Dank je Jilletje. Aan het gezicht wordt gewerkt! :j

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:32

Weet je, ik houd echt van jouw plaatjes! Heerlijk om naar te kijken, zo vriendelijk en zacht..
Echt, ik verheug me altijd op topics van jou!

licorneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 09:12

Zit ongeduldig op een update te wachten O:)
Je hebt heel grappig wat in beweging gezet :j . Ik moest bij je beeld ineens denken aan het zinnetje "ah toe....teken 'ns een schaap voor me...." (Le Petit Prince) dus toen ben ik die gaan herlezen, en toen zocht ik een bedankje voor iemand, en die heb ik nu dus dat boekje cadeau gedaan omdat dat echt het allertoepasselijkste bedankje was dat je maar kon bedenken :P Was dat niet de chaostheorie, dat het opstijgen van een vlinder in Zuid-Amerika een orkaan op de Noordpool kon veroorzaken...?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:48

Een titel als deze kan alleen van jou afkomstig zijn Fleur :D heerlijk!!
Veelbelovende start al, ik ga volgen. Vind het altijd fijn jouw werk en topics te volgen.

@ Licorne: wat een prachtig verhaal zo op de 'vroege' morgen :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 20:44

Leuk om te lezen Pluttersput! :)

Dat is toch mooi Licorne. :j <3

Dank je Tieneke!

Zojuist nog even lekker zitten schilderen. Sorry voor de slechte foto, maar wilde toch even een update plaatsen. :)

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:44

Erg mooi, :) de lucht is prachtig heeft iets magisch.
Misschien mooi om de schapen ook lichtjes wat warme tinten te geven?
Klein puntje van kritiek, de bovenarm is iets te kort en de onderarm (daardoor) iets te lang.

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:28

Jee, dit vind ik dus écht origineel... de titel alleen al sprak me meteen aan. Ik vind het echt fantastisch :D

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:30

Ik vind hem echt heel gaaf, de sterretjes schitteren echt van het doek af!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:33

Práchtig. Ik klik altijd meteen als ik een topic van jou langs zie komen en ik word nooit teleurgesteld. Het wordt weer een heel romantisch, lief en dromerig schilderij! Ben ontzettend benieuwd naar het eindresultaat want ik vind je tweede schets echt geweldig.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:50

Wat leuk! Ik vind dat linker schaapje ook heel schattig!
(borstkas van de herder loopt wel ietsje rond voor zo vanaf de zijkant gezien geloof ik? maar is klein detailtje).

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:52

ik wil m wel aan mn muur hebben :))

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 22:06

Je hebt echt en mooie stijl!
Ik vind het heel dromerig, en dat past zo goed bij het onderwerp. De kleuren passen ook erg goed bijelkaar. :j

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:03

al mooi hoor! komt er nog een update?

licorneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:45

Hee Elanor, is deze ooit af gekomen....?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 20:37

*Momelt iets over scriptie enzo* Ik heb er nog wel wat aan gewerkt, maar gewoon even niet de inspiratie om hem nu helemaal af te maken, helaas. Ik vind hem zelf veel te leuk om hem niet af te maken, maar het zijn echt een paard van die kleine dingentjes als het gezicht van de herder, de kronkel in de staf en de schaduwen in de tulband die nog moeten. Van die priegeldingetjes die wél heel netjes moeten omdat ze zo bepalend zijn, dus niet iets wat ik er even gedachteloos op kan zetten. Hij staat wel gewoon nog op de ezel in de woonkamer, dus hij gaat absoluut nog af komen. :j

licorneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:48

Ow gelukkig, want idd veel te leuk om niet af te komen :j Ik wacht ongeduldig af :D Sterkte met scriptiedinges!

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:57

Elanor schreef:
...maar het zijn echt een paard van die kleine dingentjes...

Tja, het blijft een paardenforum,hè :D

Maar ook ik ben erg benieuwd hoe deze wordt. Vind het zo ontzettend leuk bedacht en ik vind de schaapjes echt geweldig <3

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 19:19

joey_lover schreef:
Elanor schreef:
...maar het zijn echt een paard van die kleine dingentjes...

Tja, het blijft een paardenforum,hè :D

Waar het hart vol van is... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:14

Prachtig, zeg! Mooie kleuren, mooie sfeer, mooie compositie, leuk hoe het voorste schaapje zo omkijkt... Geweldig :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 14:18

Eindelijk deze weer eens opgepakt. Ik twijfel een beetje of ik nu nog gouden sterren op de vachten van de schapen zal maken... En of ik het tuniek van de herder nog moet volmaken met allemaal borduurseltjes.... Of zou dat té druk worden?

Afbeelding