[TEK] Ook maar eens een keer in uit de kunst :-)!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

ducatie

[TEK] Ook maar eens een keer in uit de kunst :-)!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 08:12

Hoi daar!

Ik ben Amanda, 24 jaar en teken al bijna mijn hele leven. Heb een tijdje echt een tekendip gehad (duurde een paar jaar ;-)) En ben sinds kort weer actief begonnen met tekenen en schilderen. Ik teken ook in opdracht voor mensen, dus als je nog een mooie tekening van je hond, kat, paard enz wilt pb me dan!

Hier een aantal tekeningen die ik pas gemaakt heb:

De kat van mijn oma, wat grover getekend. Vond zij mooier.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog 2 schilderijen (Winnie the Pooh is een beetje geel van kleur geworden op de foto):

Afbeelding

Afbeelding

Nou ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :-)..

Duke

Re: [TEK] Ook maar eens een keer in uit de kunst :-)!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:23

Erg leuk gedaan! Kleurgebruik en details heel mooi. Maar ik heb wel het idee dat je nog wat moeite hebt met verhoudingen. Niet alles lijkt even goed te staan: zoals de ogen van de dieren, de neus en mond van de man.

ducatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 10:27

Dat het lijkt of de neus van de man (en daardoor ook de mond) niet klopt, kan inderdaad zo lijken. Hij doet aan boksen en zijn neus staat lichtelijk krom/ scheef. Maar dat is in real life ook ;-).. De kat van mijn oma heeft in het echt ook echt zo'n scheef oog haha. Maar vind je het bij de overige tekeningen ook niet kloppen dan?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:35

Ja. De neus van die hond op het tweede plaatje staat volgens mij ook niet goed ten opzichte van de rest van het hoofd.

En die mond van die man staat niet recht genoeg boven zijn kin. Dat kan niet van het boksen zijn gekomen, daar gaat een mond niet van op de verkeerde plek zitten. Dat zijn neus door het boksen scheef staat, kan ik me wel voorstellen.

Het derde plaatje, die hond, is imo nog het best gelukt. Die is wel heel mooi en in verhouding goed. De rest zie ik wel kleine dingetjes die niet kloppen. Maar dat wil niet zeggen dat het niet goed is hoor! Het is heel mooi allemaal en je moet mijn 'kritiek' ook zien als eventuele verbeterpuntjes. UK is immers om tips en advies te geven. ;)

ducatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 10:41

Nu zie ik wat je bedoeld bij de man! Het klopt inderdaad niet haha.
De derde hond is inderdaad mijn laatste tekening en ook de beste. Ik kom er langzaam maar zeker weer een beetje in :-).. En ik zie het zeker niet als kritiek! Ik ben juist erg blij met de puntjes die je opnoemt. Kan ik alleen maar van leren. Aangezien familie en vrienden ze toch allemaal wel mooi vinden en nooit kritiek leveren hihi.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:42

Ja, herkenbaar. ;) Daarom is UK zo fijn. Soms een beetje te ontnuchterend, maar daar moet je doorheen prikken en juist ter harte nemen. ;)