[VER] Als dromen niet meer bestaan (kort)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mariss

[VER] Als dromen niet meer bestaan (kort)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 19:42

Beste Bokkers,

Ik heb onlangs een stukje geschreven en ik was wel benieuwd wat anderen ervan vinden. :)
En of het überhaupt begrepen wordt.

Citaat:
Vogels verzamelen zich boven ons. Ik ben bang, maar ik laat het niet zien. Ik wacht. Ik laat het leger komen, blaas op de fluiten en kus de eerste soldaat die ik zie. Ze verdenken me niet. Ze verdenken me geen seconde, afgeleid door de hormonen die niet tegen mijn spel bestand zijn. Ze zijn al te lang van huis, de ratio is weg. De liefde ver te zoeken. Alleen het verlangen, het intense verlangen, is overgebleven in de geschaafde harten van de strijd. Ze verlangen naar iets uit een ver verleden, uit een tijd die bijna een droom lijkt. Meisjes in kokerrokken, met glimmende haren en roodgelakte nagels. Wachtend op de thuiskomst van een heer die nu een beest is. Een beest dat overleeft op instinct en de drang niet te sterven, maar die het vermogen om te voelen verloren is.
Een warm lichaam kennen ze niet meer; het is als een illusie naast de koude tenen die elke dag weer in de wollen sokken gestopt worden. Het rood schrikt ze niet meer af. De pijn is dragelijk, omdat ze niet meer weten hoe het was om zonder te zijn. Ze leven op de pijn, het enige dat aanduid dat ze nog meedoen. Dat het gevecht niet is verloren in de dood.
De biologie heeft het gewonnen van de geest, de religie; God is hier niet.
Ik breek mijn beloftes en laat me meevoeren. Mijn verlies is een feit, maar ik heb geen andere keus. Deze wereld kent geen eer of trouw; er zijn geen verhalen van ridders en jonkvrouwen. Het is ieder voor zich. Het collectief is een verzinsel, een verzinsel om elkaar wijs te maken dat er nog een kans op overwinning is. Iedereen is uit elkaar gevallen. Het spel is al lang over. De krachten zijn gebruikt, verspeeld en overschat. De man is zijn trots kwijt, zijn schaamte. Hij weet enkel nog van doorgaan. Consequenties bestaan niet. De vrouw geeft op waar haar voorgangsters voor gestreden hebben. Ze kiest met moeite, maar resoluut. De man maakt er gebruik van; de gevolgen bijna niet betreurd. Er is geen andere weg, wanneer opties niet meer bestaan. Wanneer de mens zijn waardigheid verliest en weer in een dier verandert.

Brand los!

sunny_l0ve

Re: [VER] Als dromen niet meer bestaan (kort)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:53

hmm ik vind het heel diepzinnig, maar zou niet weten wat ik moet verwachten als het een verhaal zou zijn.
Ik ben nu wel nieuwsgierig, maar weet nog niet echt wat ik er van moet vinden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: [VER] Als dromen niet meer bestaan (kort)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:57

Ik vind het een mooi stukje. Mischien dat iedereen het anders intepreteerd, maar het is knap geschreven en het boeit meteen. Eigenlijk zit ik nu te wachten op meer, het roept een hoop vragen op en daar kan ik niet tegen haha.

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:21

Ja zeg, en nou ophouden....?

Ik zou het een HELE goede intro vinden voor een groter geheel. Je weet wel, zo'n stukje vooraf waarna hoofdstuk één pas begint. Het is geen werkelijk begin van een verhaal, daarvoor geef je net te weinig aanknopingspunten om echt "op gang te komen" en zit je te veel in metaforen om iets uit te leggen ipv in de opbouw van een verhaallijn, maar het is een ongelofelijk goede boeier als opstap naar een werkelijk concreet verhaal! Mij heb je alvast :-)