[ART]Showhoofdstel...help

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kitten84

[ART]Showhoofdstel...help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 13:52

Mijn dochter bladerde mijn agenda door en kwam een hele mooi foto tegen. Die wilde ze hebben zei ze.
Ik kijken en ja, die wil ik ook hebben. Aangezien ik wel creatief ben wil ik hem voor haar pown gaan maken.

De vraag is hoe? Hoe is dit hoofdstel gemaakt? Welk materiaal gebruik ik zodat het hoofdstel ook echt gebruikt kan worden?

Het gaat dus om dit hoofdstel
Afbeelding

Wilawander

Re: [ART]Showhoofdstel...help

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:01

Zo te zien is het leer met versiersels er om heen genaaid?

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 14:07

Dan is het wel paars leer met stofuiterlijk. Het ziet er niet dikker uit dan normaal hoofdstel, of losse stof, wat wel zou moeten als het er om heen genaaid was.

Het bakstuk zit ook gewoon vast om het bit lijkt wel. Geen gesp, niks

Edit: Volgens mij heb ik het basismateriaal gevonden voor bakstuk, kopstuk en frontriem-Biothane. Kwam het net in een ander topic tegen en na een google lijkt dat het te zijn.

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:01

gaaf hoor ben benieuwd wat het gaat worden

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:04

mij lijkt het gewoon stof ipv leer.
Dus eigenlijk mooie en stevige repen stof en daarop de versiersels maken.
alleen geen idee hoe je de aanhechtingsstukken steviger kan maken zodat ze niet snel breken, daar zou je eventueel een klein stukje leer vast kunnen maken.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:10

Er zijn een paar grote topics geweest over showhalsters maken moet je ff de zoekfunctie gebruiken :)

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 22:53

Dit is een hoofdstel en de showhalsters zijn vaak van touw en ketting. Deze komt dichter bij hoofstel en ik wil echt iets goed stevig.

En ik had al gezocht op hoofstel maken, vandaar dat ik ook op biothane uitkwam. Maar dat is nergens te krijgen los...in hoofdstel wel, maar niet los.

En ik wil graag tips, ervaring van andere crea's :D

Mijn dochter wil nu trouwens de complete set...inclusief deken die op het paard ligt en kostuum van de ruiter(niet op foto te zien hier) en nu wil ze het hoofdstel niet meer omdat het zo tricky is aan materiaal te komen...wel schattig, maar ik wil dit hoofdstel maken.

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:04

kan je dan ook de rest van de foto plaatsen?

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 16:47

Ik zal hem morgen even scannen. Dan is het sowieso beter te zien.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:00

Kitten84 schreef:
Dit is een hoofdstel en de showhalsters zijn vaak van touw en ketting. Deze komt dichter bij hoofstel en ik wil echt iets goed stevig.

En ik had al gezocht op hoofstel maken, vandaar dat ik ook op biothane uitkwam. Maar dat is nergens te krijgen los...in hoofdstel wel, maar niet los.

En ik wil graag tips, ervaring van andere crea's :D

Mijn dochter wil nu trouwens de complete set...inclusief deken die op het paard ligt en kostuum van de ruiter(niet op foto te zien hier) en nu wil ze het hoofdstel niet meer omdat het zo tricky is aan materiaal te komen...wel schattig, maar ik wil dit hoofdstel maken.

Dat was inderdaad de opzet van de topics maar er komen ook hele hoofdstellen voorbij :) Vandaar dat ik de tip toch ff gaf :P Succes ben benieuwd naar je creatie :D