[TEK] Hond, graag tips!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wendyoost

[TEK] Hond, graag tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 11:32

Lieve Bokkers,

Weer een nieuwe tekening. Iemand had me gevraagd haar hond te tekenen en wou hier ook wel voor betalen.
Meerdere mensen hebben me hiervoor wel eens benaderd en het lijkt me ook heel erg leuk om te gaan doen, maar ik vind het moeilijk om te bedenken wat mijn tekeningen nu waard zijn. Vandaar een Poll erbij, wat jullie deze tekening waard vinden. ;)

Een foto van de tekening maken was zoals gewoonlijk een uitdaging. En helaas lukt het niet helemaal om hem erop te krijgen zoals hij werkelijk is.
Maargoed.

Afbeelding
25 x 30 cm | Pastel en Pastelpotloden

Ben er nog niet helemaal tevreden over, vooral de tong vind ik op de een of andere manier altijd lastig.
Hoop dat jullie wat tips voor me hebben!
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 12-12-11 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Poll verwijderd

saskiakefie

Re: [TEK] Hond, graag tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:35

Ik zou niet te hoog beginnen, je kan je prijs altijd nog omhoog schroeven, tenminste voor je vertrouwen zou ik wat lager beginnen :) Ik vind hem mooi geworden, alleen heb ik het idee dat het rechteroog (vanaf ons gezien) wat te hoog staat. Ik vind hem tussen de 30,- en 40,- waard, maar dat zou ik er nu nog niet voor vragen.

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:06

Misschien kan de voorbeeldfoto ook plaatsen? Dit lijkt me erg belangrijk om een eventuele prijs te kunnen inschatten. Een tekening kan prachtig zijn, maar als die niet op de hond in kwestie lijkt, is het voor de eigenaar/opdrachtgever waardeloos.

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 13:38

Hier de voorbeeldfoto. Wat een lastig te werken foto was vond ik zelf. Niet hele goede kwaliteit en klein formaat...
Afbeelding

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:40

Ik vind hem erg lijken :j Het oog staat op de foto inderdaad ook hoger. Misschien is de neus ietsjes te dik op de tekening.

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 13:55

Dankje :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:17

Volgens mij houdt ie op de foto zijn kop een beetje scheef, vandaar dat tong ook een beetje naar rechts hangt? (voor ons links) Best lastig te zien omdat de foto niet recht van voren is gemaakt en jij 'm wel recht van voren hebt getekend. Ik denk dus dat de ogen in werkelijkheid gewoon naast elkaar staan.
Wel knap gedaan hoor. Vindt 'm zeker goed lijken. Voor de prijs ligt het er ook een beetje aan hoe lang je ermee bezig bent geweest denk ik, maar 20-30 mag je wel vragen denk ik.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:46

kijk naar de muur/plint, daar zie je dat de foto scheef is genomen, als je je hoofd dan goed draait zie je dat de ogen wel gewoon recht staan.

ik heb zelf geen ervaring qua prijzen ofzo, dus hier kan ik je niet bij helpen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:50

ohh wat mooi!!!!
zijn rechteroog (links voor ons) kijkt net te ver naar buiten,maar verder zou ik er niks meer aan doen.
Wij hebben ooit een aquarel gekocht voor mijn schoonmoeder en die was 80 (gulden) maar die leek lang niet zo goed als die van jou.