Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Netjes bewerkt ook, je zou niet zeggen dat dat blauw niet echt is, daarnaast heeft het ook weer iets ijzigs. Daarnaast ook wel iets warms, het dier straalt warmte uit.
de originele foto is niet overbelicht, maar ik vond het in de bewerking inderdaad niet storend toen ik de helderheid en contrast aanpaste
. Wat voor camera gebruik je?
maar ik wilde een foto hebben van haar halve maanoog..
Maar goed, de nabewerking vind ik netjes. Als we dan toch niets over de foto kunnen zeggen omdat het niet om de foto zelf gaat..
Ik vind de nabewerking netjes, maar de foto is te neutraal, te gecentreerd, waardoor het snel mijn interesse verliest. Het komt eigenlijk puur door het oog zelf dat ik er iets langer naar kijk (het oog zelf is namelijk prachtig, maar als dit een gewoon bruin paardenoog was geweest had het mijn blik echt niet vast gehouden denk ik..)
Diaz schreef:In dit geval ging het om het blauw in haar oog, ook in de nabewerking.. het zou misstaan als het oog ergens anders in de uitsnede zou zitten dan centraal. het heeft nu alle aandacht
.
DarkDreamer schreef:Diaz schreef:In dit geval ging het om het blauw in haar oog, ook in de nabewerking.. het zou misstaan als het oog ergens anders in de uitsnede zou zitten dan centraal. het heeft nu alle aandacht
Het kan ook alle aandacht krijgen als je het oog in een andere plek plaatst. Juiste compositie + nabewerking zouden het oog er gewoon uit moeten laten springen zoals het nu ook doet.. Alleen dan op een manier die wat meer aanspreekt.
Maar goed, het zijn maar tips/adviezen. Als je die niet wilt moet je een foto ook niet zo op FK zetten.
ik mis spanning in de foto. Leuke weergave van een mooi oog, maar je kunt er meer mee. Juist met zo'n oog! Wordt je foto al meteen een stuk sprekender.
en ik vind die rand eromheen niet mooi, maar dat zal smaak zijn want ik houd over het algemeen niet van randjes.
Het oog is zeker mooi!
(zo'n €74,- samsung dingetje hihi) 

De tijd voor een camera komt ooit.. eerst maar mijn zadel en rijbewijs..
Fiffill schreef:Niet offcenter kunnen scherpstellen valt heel makkelijk te verhelpen, gewoon scherpstellen en de camera naar links of rechts verschuivenen het elastiekje valt amper op vanwege de kleur (wit tegen wit) itt het hoofdstel (wit tegen donker).