[TEK]paard van pastel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

susupluus

[TEK]paard van pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 17:53

hier mijn eerste paard van pastel potloden, en stiekem ook krijtjes. :)
pina van hannahfroukje hier op bokt.
-ong. 3 uurtjes werk
-A3 papier

Afbeelding

oortjes:
Afbeelding

neusje:
Afbeelding

oog:
Afbeelding

tips en commentaar is altijd welkom!

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 17:55

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:56

Ik vind hem al erg leuk, probeer alleen de manen wat 'echter'te laten lijken door wat minder lange slierten te tekenen zegmaar. En misschien kan je papier nemen met wat minder reliëf? Want je ziet nu al die bobbeltjes door je tekening.
Verder goed bezig +:)+

aerdenhout1

Re: [TEK]paard van pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:59

Je kleuren zijn te flets, ik zou hem wat donkerder maken en vooral de ogen, de binnenkant v.d oren en het neus gat o.a meer kleur geven dus meer contrast.

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 20:47

bedankt voor de tips! ik ga in ieder geval dan nog even haar manen aan passen. hem donkerder maken durf ik eigenlijk niet zo goed omdat ik bang ben dat ik hem dan verpest. maar ga zeker met mijn volgende tekening meer naar de kleur in zijn totaal kijken. en de volgende keer gebruik ik ook ander papier, maar welk papier gebruik jij dan? want anders krijg je dat hele gladde papier en dat vind ik niet echt fijn werken...

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:55

Ik vind'm wel leuk Suus! Die verschillende kleurtjes bruin vind ik het wel leuk doen. Ik zou ook eens aquarelpotloden uitproberen als ik jou was (caran d'ache bijvoorbeeld), kun je leuke effecten mee maken.

De voorlok vind ik het minst geslaagd (maar ja, ze heeft ook een rare toef voor d'r hoofd ...) en de neus en de uitdrukking vind ik heel goed gelukt.

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:05

Ik zou toch wat meer schaduw en contrast aanbrengen, gewoon kijken hoe het wordt, en anders stop je weer.
Ik gebruik mi-teintes papier, dat is speciaal gemaakt voor pastel, ik vind het wel erg fijn werken :j

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 19:43

oke! haha jullie hebben me overgehaald ik ga er vanavond of morgen nog even aan zitten! :P
het resultaat zet ik natuurlijk hier even neer!

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 19:50

ik ben vandaag begonnen met de manen en het 'donkerder maken'.
dus hier alvast wat fotootjes. ik heb dit hele weekend geen tijd, dus kan er pas volgende week mee verder jammer genoeg.

Afbeelding

Afbeelding

en ja het krijgt een hele andere kleur want ik vind dit mooier :D :o

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:19

Ik vind'm er zeker beter op geworden Suus. Maar ik mis eigenlijk nog steeds wat contrast, dus ik zou de schaduwen toch nog wat meer aanzetten. (en nog even goed naar haar neus kijken, het is niet fout qua lijnen maar misschien een paar lijnen wat meer benadrukken).

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 15:21

Dank je wel, ga ik zeker doen! :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:23

susupluus schreef:
bedankt voor de tips! ik ga in ieder geval dan nog even haar manen aan passen. hem donkerder maken durf ik eigenlijk niet zo goed omdat ik bang ben dat ik hem dan verpest. maar ga zeker met mijn volgende tekening meer naar de kleur in zijn totaal kijken. en de volgende keer gebruik ik ook ander papier, maar welk papier gebruik jij dan? want anders krijg je dat hele gladde papier en dat vind ik niet echt fijn werken...

Tip: Niet bang zijn om te verpesten. ;) Is de enige manier om te leren tekenen en je eigen stijl te ontwikkelen.

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 15:27

Mijn moeder zij precies hetzelfde! Dus ik denk dat ik bij deze nog even de neus aanpas etc. En dat ik daarna een tekening met veel schaduw en kleur ga maken, een oog of zoiets. :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:29

Of je leeft je uit op deze? :)

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 15:35

Ik ga denk ik eerst een andere maken om even te oefenen en daarna verder aan deze, omdat ik hem al zo mooi vind (dus toch bang om hem te verpesten :o ) maar je hebt een punt. Ik ga sowieso deze nog aan passen! Krijg er nu al weer zin in maar kan dit weekend niet, jammer. Dus volgende week zet ik weer een fotootje neer!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:39

Tja dat is de veilige en minst leerzame weg.... :D

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 22:12

Ik vind trouwens de rug met de vlekken heel mooi gelukt.
En de kleuren ook zeker!
Wel heb ik het idee dat het hoofd iets te breed is (te bol) bij de ogen, vooral bij het (voor haar) rechteroog. Maar ik denk niet dat je dat nog kunt veranderen nu.

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 16:34

hf: je hebt gelijk ja, zie ik nu ook. maar ik denk niet da het er mooier op wordt als ik dat nu noch ga verenderen.

ik had dit weekend familie weekend en mijn pastelkrijtjes meegenomen, de tekening niet want ik was bang dat hij zou kreukelen, hier ga ik deze week nog even verder mee. wel heb ik een andere tekening gemaakt met een vijf minuten schets, dus de verhoudingen kloppen niet helemaal, maar het is meer hoor het kleurgebruik et. dit is 'm:

Afbeelding

2 close-upjes:
Afbeelding

Afbeelding

en een tien-minuten tekening:

Afbeelding