).De handtekening staat op een ietwat ongebruikelijke plaats, normaal gesproken doe ik dat nooit zo maar in dit geval was het om een carbonstreep te verbergen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
).
leuk dat vlekje bij de neus.
plaatsing is erg storend (of de kleur valt gewoon teveel op). Zie de laatste tijd veel katten van je voorbij komen en wilde een keertje reageren. Wat me telkens weer opvalt namelijk is het gebrek aan diepte in je tekeningen. Kijk bijv. naar het (voor ons) rechteroor, het is net een roze vlak met witte streepjes, er zit totaal geen diepte in. Hetzelfde geldt voor de hals/borst van de kat; de highlights lijken er als het ware 'op' te zitten. Ik vind dat je een mooie uitstraling te pakken hebt, maar het gebrek aan diepte doet een beetje afbreuk aan de tekening. Ik mis kleur in je werk; het lijkt alsof je voor de vacht maar drie basiskleuren gebruikt (wit, zwart en beige). Naast te weinig kleuren zijn er vooral te weinig kleurverlopen, waardoor je diepte zou krijgen. Ik mis de kleuren zoals blauw, groen, rood etc. waarmee je juist zo goed een vacht kunt vastleggen. De verhoudingen heb je zo te zien goed in de vingers (oogjes staan niet helemaal gelijk maar dat stoort me verder niet), alleen die diepte in je werk mis ik nog. Er mag meer kleur in, dan zul je meteen al het verschil merken. Vaak een kwestie van iets meer durven!
Omdat ik het zelf gewoon niet mooi vind. En dat afleren is me wel redelijk gelukt, dit is mijn persoonlijke smaak, ik vind het zo gewoon mooier dan wanneer het bomvol kleuren zit (trouwens, er zitten weldegelijk meer kleuren in dan wat jij aangeft, o.a. blauw, rood etc.