[TEK] Nicolien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] Nicolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 09:00

Nicolien is één van mijn eigen drie katten. Ik heb haar getekend als verjaardagscadeau voor mijn moeder, die gister jarig was. Ze is er erg blij mee! :Het is echt 100% Nicolien geworden en ik ben er zelf ook erg blij mee. Het was heerlijk om alleen een hoofd op groot formaat, en vanaf een goeie foto te tekenen (ik had de foto zelf gemaakt dus tja :D :D :Y) ).

De handtekening staat op een ietwat ongebruikelijke plaats, normaal gesproken doe ik dat nooit zo maar in dit geval was het om een carbonstreep te verbergen. :(:)

Afbeelding

wicky_fonske

Re: [TEK] Nicolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:18

wow die is echt heel mooi, heel tof van je om zoiets al cadeau te geven! ik snap wel waarom je moeder er zo blij mee was !!

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:22

Zo ik snap dat je moeder er blij mee was!
Ik vind hem super goed gelukt!
Die handtekening vind ik eigenlijk wel leuk. Het stoort mij in ieder geval niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:37

Dankje! Ik vind het zelf achteraf eigenlijk ook nog wel wat hebben, die handtekening daar. :D ;)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:39

wauw.. supermooi gelukt!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:39

Heerlijke tekening! Handtekening stoort ook echt niet. Leuk zo!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 08:34

Mooi koppie heeft 'ie :) leuk dat vlekje bij de neus.

Jammer dat het eerste wat ik zag eigenlijk de handtekening was :+ plaatsing is erg storend (of de kleur valt gewoon teveel op). Zie de laatste tijd veel katten van je voorbij komen en wilde een keertje reageren. Wat me telkens weer opvalt namelijk is het gebrek aan diepte in je tekeningen. Kijk bijv. naar het (voor ons) rechteroor, het is net een roze vlak met witte streepjes, er zit totaal geen diepte in. Hetzelfde geldt voor de hals/borst van de kat; de highlights lijken er als het ware 'op' te zitten. Ik vind dat je een mooie uitstraling te pakken hebt, maar het gebrek aan diepte doet een beetje afbreuk aan de tekening. Ik mis kleur in je werk; het lijkt alsof je voor de vacht maar drie basiskleuren gebruikt (wit, zwart en beige). Naast te weinig kleuren zijn er vooral te weinig kleurverlopen, waardoor je diepte zou krijgen. Ik mis de kleuren zoals blauw, groen, rood etc. waarmee je juist zo goed een vacht kunt vastleggen. De verhoudingen heb je zo te zien goed in de vingers (oogjes staan niet helemaal gelijk maar dat stoort me verder niet), alleen die diepte in je werk mis ik nog. Er mag meer kleur in, dan zul je meteen al het verschil merken. Vaak een kwestie van iets meer durven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:00

@Fiffil: Bedankt voor je reactie! Kleur is denk ik ook een kwestie van smaak. In het begin gebruikte ik veel meer kleuren (juist veel blauw, rood, paars etc). Daar kreeg ik juist ook opmerkingen over dat het niet mooi was (kwestie van smaak, iedereen houdt weer van wat anders). En eerlijkgezegd vind ik het zelf ook niet mooi, al dat kleur. Maar destijds ging het vanzelf. Ik moest juist moeite doen om het af te leren, dat kleurgebruik. :)) Omdat ik het zelf gewoon niet mooi vind. En dat afleren is me wel redelijk gelukt, dit is mijn persoonlijke smaak, ik vind het zo gewoon mooier dan wanneer het bomvol kleuren zit (trouwens, er zitten weldegelijk meer kleuren in dan wat jij aangeft, o.a. blauw, rood etc. :)

Handtekening had ik al een opmerking over geplaatst in de openingspost. :)

Je andere tips neem ik zeker mee! :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:47

Het hoeven ook niet per se zichtbare 'gekke' kleuren te zijn hoor :) maar van wat ik nu zie lijkt het alsof je (te) weinig tinten gebruikt (misschien een beter woord) of er te voorzichtig mee bent, wat resulteert in zo goed als geen diepte. :j Er mag wat meer contrast in.