Ik werd gevraagd een kaart te ontwerpen voor het vrouwelijke uitje van de dames in de Harley club. Eisen: Het moet vrouwelijk zijn, en niet te jeugdig. Voor de rest mocht ik alles zelf invullen en bedenken.
Vanwege mijn studie kon ik hier niet heel op tijd aan beginnen. Er zat aanvankelijk geen tijdnood achter, echter moet hij dus nu van het weekend af zijn en ben ik hard aan de slag gegaan.
De schets vonden zij al voldoende (veeleisend is niet van toepassing) en daar waren ze laaiend enthousiast over. Ik werk hem zelf alleen nog ietsje verder uit, maar ga niet over tot teveel detail en blijf een vlugge stijl behouden. Dit ook omdat er tijdsdruk achter zit.
Voor deze stijl heb ik een beetje gerefereerd naar de jaren 50 pin-up werken. Daarnaast heb ik niet naar een perfect model gestreefd, immers zijn bijna alle dames ruim over de 45.
WB het vrouwelijke: De dames hebben allemaal hun leren handtassen in de motortas verstopt. Goed gevuld met make-up natuurlijk. Geen wonder dat deze dus erin verwerkt zijn

Uitwerking concept

En hier wat meer uitwerking van de schets. Verder in detail dan hij op de uitgewerkte delen nu is, ga ik niet meer. De kaart wordt 12cm bij 16cm en detail gaat verloren.

Weer wat uitgewerkt in de motor zelf, logo van de club op de tank geplakt, deze moet nog transformed worden naar de bolling van de tank.
Inmiddels heb ik de make-up dichter bij de motor geplaatst en het geheel in de breedte ingekort. Dit omdat hij op een formaat van 12x16cm wordt geprint (kaarten) en momenteel anders de boel uit beeld valt. Het is laat en ik heb geen puf meer, kan iemand mij vertellen hoe ik aan hetzelfde formaat in pixels kom?

Ben benieuwd hoe jullie het tot nu toe vinden en wellicht hebben jullie nog ideeën..