[TEK/SCH] Watching you

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

[TEK/SCH] Watching you

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 17:22

Zoals als sommige bokkers misschien weten ben ik in plaats van kunstacademie, Creatieve Therapie gaan studeren. Dit is een van de dingen die ik heb gemaakt op school. :) Misschien ook wel leuk om te zien. Het uitgangspunt van onze lessen is om vooral veel te experimenteren met materiaal, en niet teveel te focussen op het eindresultaat. We moesten meerdere materialen gebruiken, en het uitgangspunt was 'portret,' het liefst niet realistisch.
Hier heb ik voor het eerst eens echt gewerkt met pastel potlood. Daar heb ook acrylverf, gemixt met zand aan toegevoegd.

Afbeelding

Anoniem

Re: [TEK/SCH] Watching you

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:26

WAUW. Totaal ander werk dan ik van je gewend ben, maar weer erg gaaf. Mooi contrast tussen dat zachte, "gladde" pastel en de acrylverf.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:53

Inderdaad heel anders dan eerder werk, maar tegelijkertijd herkende ik het meteen als een werk van jou :j
Mooi werk +:)+ Ben benieuwd naar meer.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:54

Wauw, ik las enkel nog maar de titel en dacht, dat is volgens mij een werkje van Red_Savage :D .
Vind hem wederom weer heel gaaf :) .

Heb zelf ook nog getwijfeld om Creatieve Therapie te gaan doen :) , waar zit je :D ?
Zit er verder nog een betekenis achter?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 20:36

Dankjewel allemaal. :)
er zit verder geen betekenis achter, ik ben eigenlijk zomaar begonnen en anderhalf uurtje later was hij af. :+

Sabine, ik zit in Heerlen. :)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:48

jeej!
die mag je wel aan mn muur hangen :))
super gaaf

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:05

ik ben fan van jou werk! Echt mooi...

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:58

Wouw mooi! Mooi contrast tussen perfectie en grofheid

Ik heb zelf CT-drama gedaan en heb er zoveel van geleerd! Ik ben benieuwd hoe jij en je werk nu gaan ontwikkelen!

Geniet er van!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 14:34

Dankjewel allemaal! :)

Balli, CT beeldend is natuurlijk geen kunstacademie, dus of ik mijn werk ga ontwikkelen hangt vooral van mezelf af. Uiteindelijk draait de opleiding natuurlijk el het meest om de theorie. Ik leer iig wel leuke nieuwe materialen kennen. :D

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:55

Red_Savage schreef:
Dankjewel allemaal! :)

Balli, CT beeldend is natuurlijk geen kunstacademie, dus of ik mijn werk ga ontwikkelen hangt vooral van mezelf af. Uiteindelijk draait de opleiding natuurlijk el het meest om de theorie. Ik leer iig wel leuke nieuwe materialen kennen. :D

Ik denk dat je je zeker wel gaat ontwikkelen, miss niet zozeer in je schilder- en tekentechnieken, dan wel in je ervaring en dus ook de "eigenheid" die je er in gaat leggen!
Wat betreft het draaien om de theorie: De theorie vond ik bij mijn opleiding echt minder belangrijk dan de ervaring hoor! Ik heb vooral mezelf heeeeel erg goed leren kennen (en daardoor kan ik heel goed mensen "aanvoelen"). Het ging naar mijn idee juist heel erg om de praktijk!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:57

Leuk zo dat contrast tussen het zachte en het 'harde'. Hoe beviel het pastel? Ziet eruit alsof het wel lekker ging?

Ik ben niet bekend met CT, wat houdt dat precies in?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 08:13

Ja het pastelkrijt beviel erg goed! Ik wil nu zelfs mijn eigen doosje gaan halen, alleen moet ik eerst even geld bij elkaar schrapen. :D
Het werkt zo fijn soepel. Ik heb ongeveer anderhalf uurtje aan dit ding gewerkt, en ik had eigenlijk nog wel langer willen werken.

Ik studeer dus voor het beroep Creatief Therapeut. De studie is erg vergelijkbaar met psychologie, alleen is de soort therapie die een creatief therapeut geeft vooral non verbaal ingesteld. Ik doe de richting beeldend, dus via tekenen,schilderen, veel met je handen werken etc. Je helpt iemand door hem creatief te laten zijn, daaruit kan je veel aflezen. Zoals gedragspatronen, psychische problemen, persoonlijkheid..doormiddel van CT kun je iemand helpen en hem helpen door opdrachten tegeven, of inzicht te geven.

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:25

Geen betekenis....? Gewoon doen, de theorie verzinnen we achteraf (Loesje) ;-P

Ik vind 'm WAANZINNIG mooi!!!!!!!!!!!