[Ged] Missen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

manutjuh

[Ged] Missen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 19:27

Dit is een gedicht dat ik net geschreven heb over mijn paard. Mijn paard staat weer bij de fokkers aan de andere kant van het land, waar hij verder op kan groeien omdat hij een trauma heeft opgelopen en hij daar voorlopig (zeker 1 a 2 jaar) kan staan en verder kan groeien in de hoop dat hij over zijn problemen heen groeit. Ik ben de fokkers onwijs dankbaar dat ik deze kans heb gekregen, anders zou ik niet weten wat ik met hem had moeten doen. Nu staat hij 24/7 buiten met andere paarden zodat hij zorgeloos kan genieten en bij kan komen. Het is een lang verhaal wat ik niet allemaal hier kan schrijven, maar ik heb hem gekocht toen hij 5 maanden was, het is dus echt mijn kind. Dat we nu zo ver van elkaar zijn en ik hem niet meer iedere dag kan zien vind ik heel moeilijk te verwerken, iedere keer als ik zijn zadel zie, zijn stalletje zie of iemand naar hem vraagt schiet ik weer helemaal vol. Vooral ook door de onzekerheid of hij ook echt over zijn problemen heen groeit.

Ik heb geprobeerd mijn gevoelens in een gedicht te zetten zodat andere mensen hopelijk iets beter begrijpen hoe erg ik hem mis. Ook al kan ik helemaal niet dichten, ik vind hem redelijk goed gelukt (hij rijmt alleen niet ;))

Ik zal nooit aan je kunnen denken,
Zonder tranen.

Ik zal nooit over je kunnen praten,
Zonder een hart vol pijn.

Ik zal nooit bij je wegrijden,
Zonder dat ik terug wil.

Er zal nooit een dag voorbij gaan,
Zonder dat ik aan je denk.

Als ik je spulletjes zie,
Denk ik aan je.

Als ik je stalletje zie,
Mis ik je.

Ik weet dat je het heel goed hebt nu,
En toch mis ik je hier bij mij.

Iedere dag die voorbij gaat,
Is een dag dichterbij,

Dichterbij de dag dat wij weer samen zullen zijn.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:38

Wauww, mooi.
Precies hetzelfde hier als ik dit lees...
Ja zo voel ik me precies zo

Eva_Jameson

Re: [Ged] Missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:58

Wauw ik vind hem erg mooi!
Het loopt lekker alleen zou ik heel goed dan veranderen in goed. Voor de rest prachtig geschreven!