[TEK][WIP] Tulp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK][WIP] Tulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:01

:wave:
Afgelopen week heb ik van mijn lieve pappie pastelpotloden gekregen, omdat ik het erg fijn vind om mijn gedachten te verzetten met tekenen. Gisteren ben ik begonnen met het tekenen van een tulp. Dit is de tweede keer dat ik met pastel teken.
Ik zoek wat tips om de tekening eventueel te verbeteren, of om de volgende keer anders te doen als het niet meer omkeerbaar is. Ook ben ik nog niet tevreden over de stengel en zoek ik nog een manier om het onderste gedeelte van de bloem een schaduw mee te geven. De stengel vind ik te dik, de schaduw heb ik geen idee hoe ik dat ga doen, haha.
De foto's zijn niet van geweldige kwaliteit, zijn met mijn mobiel gemaakt bij lamplicht. Als het noodzakelijk is om foto's te maken bij daglicht en met een goede camera om het te kunnen beoordelen, is dit natuurlijk mogelijk. Ik had ze ook netjes voor jullie gedraaid, maar imageshack werkt weer is niet mee... :(

Eerste beginnetje:
Afbeelding
Een stukje verder ingekleurd met verschillende lagen:
Afbeelding
Schets gemaakt voor de rest van de blaadjes + stengel vorm gegeven:
Afbeelding
Blaadjes verder uitgewerkt, stengel hier en daar wat weg gehaald.
Afbeelding
En hier ben ik nu gebleven:
Afbeelding

Nu wil ik eigenlijk ook graag de achtergrond zwart maken, maar ik vind het zonde om daar met mijn pastelpotloden aan te beginnen. Zouden jullie 'm op zwart ook mooier vinden? En zoja, hoe zouden jullie het oplossen?

Lief zijn hoeft niet, eerlijk zijn wel.

:wave:

Anoniem

Re: [TEK][WIP] Tulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:21

Resultaat tot nu toe, niemand tips?

Afbeelding

Winandaa_

Re: [TEK][WIP] Tulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:46

Leuk! Misschien proberen de steel iets natuurlijker groen te maken?

Wel een mooie tulp is het geworden hoor. Misschien leuk om voor je volgende tekeningen wat andere types bloemen of misschien meerdere tulpen te doen, en dan in een vaas. Of deze tekening een achtergrond te geven, ook leuk. Zo issie een beetje "kaal".