Logo maken fotografie? Hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Logo maken fotografie? Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 22:22

Hallo bokkers,

De naam is bekend, de ideeën zijn er.
Maar nu een logo.
Ik ben echt ideeënloos. Normaal weet ik wel wat te verzinnen.

Maar het belanrijkste nog (ik wil namelijk niet een logo dat jullie bokkers bedacht hebben ,niets naar jullie hoor :+ ,maar wil graag mijn eigen logo ontwerpen! )
maar hoe begin je ermee? Waar moet je goed op letten?

Meer mensen die hun eigen logo ontworpen hebben en/of zelf vormgever zijn?

Anoniem

Re: Logo maken fotografie? Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:28

Ik heb het erg simpel gehouden, m'n naam met een kleine illustratie erbij. Ik vind dat het bij een logo van belang is dat je direct kan zien waarom het gaat, wat de naam is, maar dat het ook niet teveel opvalt. Het moet herkenbaar zijn op een foto, maar niet eruitspringen, want het gaat namelijk om de foto.

Ik hoop dat je er wat aan hebt...

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:22

Wat ik altijd doe is eerst is een schets maken van de dingen in mijn hoofd... Dit gaat om meerdere verschillende uitwerkinge n... Dan kijk ik welke het mooist is of eventueel verschillende schetsen samen voegen. Dit schets ik dan opnieuw. En dan op heat laatst ga ik op de comp bezig de schets helemaal uitwerken.

Dit is hoe ik het doe hoop dat je er iets aan hebt

Lipydo

Re: Logo maken fotografie? Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:26

Less is more! Dus zoek een lettertype uit die bij jou past en met de goede uitstraling. Je kan dan nog proberen om de letters naar je eigen inzicht te veranderen (ik weet niet of je met Illustrator werkt?) om zo iets eigens te maken. Een icoon erbij kan ook, maar houdt het simpel. De fotografie moet spreken, niet je logo.