[DA] Paint Sam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Sanco

[DA] Paint Sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 21:24

Hallo :)

Vandaag kreeg ik ineens de ingeving om weer eens aan een digital art te gaan zitten. Cody heb ik inmiddels al zo vaak geschetst dat de uitdaging er een beetje vanaf is :P maar gelukkig hebben wij sinds een paar maanden de geweldige paint ruin Sam op stal.

Sam is een paardje dat het vroeger niet zo goed heeft gehad. Hij is voor veel dingen erg wantrouwig en bovendien was hij erg mager toen hij bij ons kwam. Inmiddels is hij aardig aan het opknappen, hij staat lekker op het weiland en krijgt elke dag heerlijk eten :+ Hopelijk ziet hij er over een tijdje net zo vol uit als Cody (of nouja... íets minder vol mag ook wel haha) :D

De DA die ik aan het maken ben wordt een gelukkige Sam, met een lekker vleeslaagje, wat spier en een hele glanzende vacht! Ik hoop dat hij er over een tijdje ook in het echt zo uit ziet, dus vind ik dat ik hem ook zo moet tekenen :D

Dit is de eerste opzet:
Afbeelding

Mijn schetslijnen zijn rampzalig... dat weet ik, de verhoudingen van het hoofd zijn ook nog compleet verkeerd maar dat is de volgende stap die ik ga oppakken.

Puntjes:
- Moet nog meer detail in de vacht (haren)
- De achterhand steekt nog iets te ver naar achteren uit
- Kont misschien wat ronder
- Meer details bij de vlekken
- Hoofd en benen
- Nadenken over de achtergrond en omgeving

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en ben ook opzoek naar opbouwende kritiek ;)

Dit is de voorbeeldfoto waarmee ik werk:
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :D

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:29

Knap zeg! :j

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:27

Mooi begin!
Kijk nog even naar de belijningen. Volgens mij overdrijf je de bollingen en hollingen iets. De rug wordt iets hol (week) de buik iets dik het kruis iets stijl en de broekspier wat arm. Ook staat het achterbeen iets rechter op de foto. Al die kleine dingetjes zorgt ervoor dat je de vergelijking net niet pakt. Vind het voorbeen erg goed en denk dat als je deze dingetjes iets bijstelt je super op weg bent!

EvelijnS

Re: [DA] Paint Sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 07:53

Op UK dient een [WIP]-topic aan de regel te voldoen dat de openingspost minimaal drie stappen bevat. Omdat dat hier niet het geval is, zal ik hier een slotje op moeten zetten. Wanneer je drie stappen kunt laten zien kun je een nieuw topic openen.