Vandaag kreeg ik ineens de ingeving om weer eens aan een digital art te gaan zitten. Cody heb ik inmiddels al zo vaak geschetst dat de uitdaging er een beetje vanaf is
maar gelukkig hebben wij sinds een paar maanden de geweldige paint ruin Sam op stal. Sam is een paardje dat het vroeger niet zo goed heeft gehad. Hij is voor veel dingen erg wantrouwig en bovendien was hij erg mager toen hij bij ons kwam. Inmiddels is hij aardig aan het opknappen, hij staat lekker op het weiland en krijgt elke dag heerlijk eten
Hopelijk ziet hij er over een tijdje net zo vol uit als Cody (of nouja... íets minder vol mag ook wel haha)
De DA die ik aan het maken ben wordt een gelukkige Sam, met een lekker vleeslaagje, wat spier en een hele glanzende vacht! Ik hoop dat hij er over een tijdje ook in het echt zo uit ziet, dus vind ik dat ik hem ook zo moet tekenen

Dit is de eerste opzet:

Mijn schetslijnen zijn rampzalig... dat weet ik, de verhoudingen van het hoofd zijn ook nog compleet verkeerd maar dat is de volgende stap die ik ga oppakken.
Puntjes:
- Moet nog meer detail in de vacht (haren)
- De achterhand steekt nog iets te ver naar achteren uit
- Kont misschien wat ronder
- Meer details bij de vlekken
- Hoofd en benen
- Nadenken over de achtergrond en omgeving
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en ben ook opzoek naar opbouwende kritiek

Dit is de voorbeeldfoto waarmee ik werk:

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!