achtergrond transparant

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

tarek

achtergrond transparant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 11:58

Het lukt me maar niet om bij een afbeelding de achtergrond transparant te krijgen. In het bewerkings programma laat hij de afbeelding transp. zien, sla hem op als gif.Maar zodra ik hem plak in een tekstbestand krijg ik toch weer de witte achtergrond.
Ik heb online fotoflexer gebruikt, zelf heb ik een oude Psp. En heb open office als tekst programma.
Geen idee wat er fout gaat. Als ik in psp de afbeelding die dan 1 raster is de opdracht merge all flatten geef wordt ie weer wit.Sla ik hem direct op als gif als raster wordt ie ook weer wit |o
Wie weet wat er fout gaat?

Eline

Re: achtergrond transparant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:05

Even uit m'n hoofd, want het is lang geleden dat ik PSP gebruikt heb. Maar als ik me niet vergis kan je als je voor opslaan kies, ergens dmv een vinkje naar 'options' voor .gif gaan, staat daar iets van 'transparency settings' bij? Wat je daar precies in moet stellen weet ik niet meer, maar als je daar wat verschillende dingen uitprobeert moet het volgens mij goedkomen. PSP snapt niet automatisch dat je transparant ook echt transparant wilt hebben.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:19

Ik geloof dat .gif bij mij ook niet werkte als ik het transparant wilde houden, ik sla nu op als .png en dan blijft het transparant.

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 12:47

Ja, het is gelukt :-) je moet niet opslaan als gif maar exporteren en dan idd aangeven wat er transparant moet zijn.
Thnx

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:29

opslaan als png ofzo