[FOTO] Auto wassen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

ElizeVdS

[FOTO] Auto wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 23:35

Vandaag heb ik eindelijk mijn auto laten wassen:

Afbeelding

De foto is gemaakt met mijn NIKON D3100, in safaripark Beekse Bergen. Helaas mag je het raam niet open of de auto uit,
ik heb bewust een stukje van de auto er op gezet, zodat je kan zien dat het beest de motorkap aflikt. Ik baal wel ontzettend
dat ik de giraffe op de achtergrond heb onthoofd, had het plaatje nog iets mooier gemaakt. Vind persoonlijk de kleuren wel
erg gaaf geworden; het begon net weer mistig te worden en dat valt op de foto gelukkig niet heel erg te zien! Deze foto is
misschien niet heel geschikt voor commentaar; hoewel dat zeer welkom is. Vind het persoonlijk wel grappig en geslaagd en
wil hem graag delen!

Ik hoop trouwens dat de foto hier goed staat, ik twijfel hiertussen en BB. Als ik fout zit: TEM alsjeblieft!

Maysie

Re: [FOTO] Auto wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:47

Sorry ik vind het een huis tuin keuken plaat :o. Als staat een giraf daar natuurlijk niet :') . Maar vind er weinig interessants aan. De afgesneden tweede giraf de halve reflectie door het raam. De schuur op de achtergrond.. Sorry voor mij doet ie het niet :o

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 08:02

Misschien niet de mooiste foto maar je auto blinkt nu wel ^^ ben het met de persoon hier boven eens

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 08:57

Ik vind het een leuk plaatje maar geen fotokunst. De kleuren zijn erg dof. Maar dat neemt niet weg dat het vermakelijk is om te zien hoe een giraffe de auto aflikt :-)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:13

mmm soms snap ik het niet helemaal hier op bokt!!

ze heeft over deze foto toch na gedacht toen ze de giraf dit zag doen!! waarom zou het dan geen FK zijn??

deze foto is scherp en scherper dan de meeste foto`s die geplaatst zijn op FK
Daarbij is het niet echt makkelijk om uit een auto door een raam te fotograferen!! en bij deze foto is het juist super gelukt.
kleuren zijn mooi er zit een mooie speelse diepte in!
mijn mening is dat deze foto gewoon goed is!!

en doffe kleuren misschien moet je je beeldscherm na laten kijken! wat ik zie heldere kleuren!! (zie de lucht en giraf) de grond is wat doffer vanwege de mist die weer opkwam.

Ik zou zeggen TS shop de onthoofde giraf er af en je hebt een leuke speelse foto!! die echt wel FK waardig is

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:26

Het heeft te maken met de technische kwaliteit van de foto.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:46

ik vind em juist wel goed...
je ziet goed hoe smerig de auto is en daarbij lijkt de giraf bijna wel door de ruit te komen qua kleur en hij is goed scherp. ik zou ook je onthoofde giraf eraf shoppen.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 01:58

Dank voor de leuke reacties.

Ik claim nergens dat dit een technische goede foto is. Ik vind hem leuk vanwege het beeld dat het geeft.

Prima als je hem niets vind maar geef dan alsjeblieft opbouwende kritiek in plaats van alleen af te kraken..

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 06:52

haha technische kwaliteit!! wat valt daar onder dan????
ben benieuwt!!

cealli het is gewoon een goede foto hoor!!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:17

Inderdaad voelt als een snapshot. Wel leuk bedacht. Ik vind de giraf op de achtergrond wel heel erg storend, had het leuker gevonden als hij er helemaal op stond in de verte, of gewoon niet.
Maar ach, het blijven dieren toch?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 21:25

Hij is ook als snapshot bedoeld, gezien de omstandigheden zich daar enkel voor leenden.

Maar het idee om de andere giraffe er helemaal af te halen is inderdaad goed, ga ik zeker even doen als ik de foto ooit nog ergens gebruik; maar ja, ik vind hem leuk voor het idee, wilde hem delen omdat het een grappig plaatje was.

Ik moet zeggen dat ik het wel erg jammer vind hoe sommige mensen hier reageren, ik had het misschien bij bokt wel kunnen weten. Als de tekst onder de foto gelezen was, had gelezen kunnen worden dat ik dus niet in de omstandigheden was de foto tot een 'technische goede foto' te maken. Als je nu vindt dat de foto hier niet op zijn plaats is; ik twijfelde zelf ook over hier of BB, maar TEM dan. Of geef opbouwende kritiek (zoals sommigen hier gelukkig wél doen). Daar héb ik tenminste voor eventuele volgende foto's nog wat aan. Commentaar met: 'voor mij doet het hem niet', is volgens mij ook niet het idee van dit forum.

Ik ben in ieder geval erg blij met de leuke reacties die ik hier krijg! Dank daarvoor, vond het best hard aankomen hoe sommige mensen hier reageren.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:20

Dat blijft niet alleen bokt, maar uberhaupt fora ;-) Mensen zijn altijd hard als ze over internet kunnen praten... Die mensen zijn de meest verbeten mensen irl. Trek je er niets van aan. Als voor jouw de foto "het wel doet" is het goed, toch?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:32

N_fotografie schreef:
Dat blijft niet alleen bokt, maar uberhaupt fora ;-) Mensen zijn altijd hard als ze over internet kunnen praten... Die mensen zijn de meest verbeten mensen irl. Trek je er niets van aan. Als voor jouw de foto "het wel doet" is het goed, toch?

Sorry hoor maar of het nou via internet is of in real life. Als een foto het bij mij niet doet zeg ik dat en volgens mij heb ik ook toegelicht waarom hij het voor mij niet doet. Dat de lucht mooi is en het begin van de nek linksboven netjes van kleur is dat klopt. Maar daartegen vond ik de rest gewoon niet mooi. Als het een snapshot is waarom dan op FK? Dan toch gewoon op BB . Ik dacht toch echt dat FK voor fototechnisch commentaar was? Moeten we dan maar alleen ohhh en awhh zeggen ?

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:38

Ik vind het een erg leuke foto. Misschien geen technisch hoogstandje, door inderdaad de afgesnede giraf en de schuur, maar ach hij is hartstikke leuk. Ik vind de Giraf ook erg mooi scherp.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 22:43

Maysie schreef:
N_fotografie schreef:

Sorry hoor maar of het nou via internet is of in real life. Als een foto het bij mij niet doet zeg ik dat en volgens mij heb ik ook toegelicht waarom hij het voor mij niet doet. Dat de lucht mooi is en het begin van de nek linksboven netjes van kleur is dat klopt. Maar daartegen vond ik de rest gewoon niet mooi. Als het een snapshot is waarom dan op FK? Dan toch gewoon op BB . Ik dacht toch echt dat FK voor fototechnisch commentaar was? Moeten we dan maar alleen ohhh en awhh zeggen ?

Lees alsjeblieft: ik twijfelde of hij hier goed stond, dan kan je ook TEMmen, of dus OPBOUWEND commentaar geven. Wat je niet mooi vindt boeit mij persoonlijk weinig; geef dan aan wat BETER kan.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 15:52

Ik vind het echt een gave foto :j Alleen jammer van de giraffe erachter, maar al super dat je dit beeld hebt kunnen krijgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:20

Net wat zitten klooien ermee en als je hem anders uitsnijdt kun je ook een leuk effect krijgen (die hele lange nek, en dan een stukje auto), en ben je de afleidende achtergrond zoals de halve giraffe kwijt.