[FOTO] Scar, hoe te bewerken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

ladyAn

[FOTO] Scar, hoe te bewerken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 12:02

Bokkers,

Deze foto van ons pleegkitten Scar heb ik afgelopen zomer gemaakt omdat ik een foto nodig had om Scar op de website van het dierenasiel te plaatsen. Ik zou graag de plooien in de deken op de achtergrond wegwerken met een simpel bewerkingsprogramma. Is dit mogelijk?

Alle andere tips en trics zijn ook welkom :j Ik heb deze foto destijds op de automatische stand gemaakt en ik ben niet bewust bezig geweest met instellingen, maar inmiddels ben ik gestart met een fotocursus voor beginners en ik vind het dus zeker leuk om iets te leren van jullie reacties. Ik weet dat de foto qua compositie e.d. niet bijzonder is, dit was ook niet de opzet. Maar, fototechnisch zou ik zeggen: kom maar op ;)

Afbeelding

en het origineel voor de liefhebber:

https://picasaweb.google.com/1140793676 ... 7415645554

daphneM

Re: [FOTO] Scar, hoe te bewerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:10

heb weinig commentaar vind het een leuke foto

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:54

ik vind het een leuke foto :D eerlijk waar de kat komt er mooi uit, ook niet dat je zegt rare verhoudingen ( alleen bij de rechterpoot geloof ik lijkt het wat apart door dat dit naar voren komt :)

op plooiien te verwijderen kun je eigenlijk wel met elk programma zelfs nog wel met paint (daarvoor staat een tutorial op bokt)
wat je ook kan doen als je denkt, dit is me toch te veel werk
het plaatsen in aanvraag beeldbewerking :)

bij deze foto vind ik het ook zo mooi dat het langzaam het lijfje vager wordt :)
wat ik misschien <-- wel mooier zou vinden is als de ogen in kleur waren bijvoorbeeld echt van die velle ogen vind ik mooi, maar dat is kwestie van smaak :)
edit: ooh die kat heeft vanzich zelf grijze ogen , dan neem ik het natuurlijk terug :)

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 14:02

@Winia4ever: dankjewel

@Yvonne_V: ik zal de tutorial even zoeken en bedankt ook voor de tip om de foto in 'aanvraag beeldbewerking' te plaatsen. Ik zal het eerst zelf eens gaan proberen :-)
Betreft de ogen: ik heb daar zelf ook aan gedacht, want ik vind dat ook heel gaaf, maar Scar heeft helaas niet van die flitsende ogen. Dit moet met bewerking denk ik alsnog wel kunnen, maar zover ben ik nog niet haha.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:19

met bewerken is dat goed te doen :) gewoon oogen selecteren
nieuwe rasterlaag aan maken
kleur kiezen en vul je selectie
en dan gewoon met je lagenpaneel (mengmodus & opacity) spelen :)

en als je evt. vragen hebt over je programma mag je me altijd pben :)