[TEK] Mode illustratie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kaula

[TEK] Mode illustratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 10:42

Omdat ik ontzettend slecht ben in het tekenen van mode illustraties ben ik nu naast mijn schoolopdrachten ook
voor mijzelf veel aan het tekenen. Ik probeer hierbij echt mijn eigen handschrift te creëren, wat nog best lastig is.
Volgens mij komen er niet tot nauwelijks mode-illustraties langs op Uit de kunst, dus ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
En wie weet hebben jullie nog wel tips o.i.d.

Afbeelding

Schemerdier

Re: [TEK] Mode illustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:29

mooi hoor!
alleen kan je ook eens proberen je modellen wat smaller te tekenen, en een soms overdreven zandloper figuur te geven. vaak worden bij deze tekeningen de ledematen ook een beetje verlengd om een extra lang en smal beeld te geven.
Veel succes ! :D

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:13

Vind m erg mooi! Welk materiaal gebruik je hiervoor? Of is het een Digital Art? Misschien kan je het model ook iets dunner maken :j

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:49

Dit is zeker eens wat anders op UK. Leuk dat je het post.

Ik denk dat de verhouding van de breedte van het lichaam en de grootte van het hoofd niet helemaal klopt. Het lichaam mag dunner, hierdoor zal het langer lijken. Misschien is het hoofd dan iets te klein en moet je dat wat vergroten.

Je stijl vind ik erg fijn om te zien. Ga je nog verder met uitwerken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:23

Leuk :)
Je kunt misschien iets meer 'borst' laten zien? :)
Het lijkt nu een beetje -- loos :oo

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:33

Leuk hoor!

Ofwel moet je het hoofd groter maken, of wel maak je het lichaam smaller.
Ik zou eerder het lichaam smaller maken want nu komt het model redelijk zwaar over. En dit is nu net niet de bedoeling van modetekenen. Maar ik snap dat het moeilijk is. Ik volg zelf lerarenopleiding plastische opvoeding. Daarin hebben we ook modellen leren tekenen. Ik heb steeds het probleem dat ik altijd het hoofd te groot weergeef in verhouding met het lichaam. En dan trekt het hoofd ook op niet veel bij mij :+
Voor de rest vindt mijn docent wel dat ik een leuke manier heb van het weergeven van de kledij :) en dat maakt veel goed voor haar :+ Maarja, oefenen en blijven oefenen !

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:00

nu lijkt het alsof je model redelijk zwaar is als je al iets meer vorm er in geeft door zandloper
dus dat hij bij de borsten iets dikker is en bij de bekken ook ziet het eral uit alsof het model minderzwaar is, ;3

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 20:34

Grappig dat jullie het juist over die verhoudingen hebben :P, dat is namelijk gewoon overgetrokken van een plaatje. Dus ik weet heel zeker dat die kloppen.

Verder, mode-ontwerpen is inderdaad lang en dun, maar illustreren niet perse.
Het gaat voornamelijk om het sfeerbeeld van de kleding, persoon is maar bijzaak. In deze ging het erg om de warme, grote, dikke trui.
Vandaar dat ze ook een warme, dikke trui heeft.

Maar voor het mode-ontwerpen kan ik deze tips des te meer gebruiken, dus thanks! :D.