[FOTO] Paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO] Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 09:12

Toch even jullie mening horen over deze foto's...

Afbeelding

Afbeelding
Beetje krap aan de randjes vindt ik zelf...

Afbeelding
Hmmm...

Wat is er goed/slecht aan..? wel onderbouwde meningen graag! :)

Anoniem

Re: [FOTO] Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:02

Ik vind het niet zulke hele speciale foto's.
De eerste is dan het best, maar ik word niet uitgedaagd om verder te kijken.
Die onderste kijkt niet fijn. :)

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:05

Ik vind ze geen van allen echt mooi.
De compositie, zo van onderen genomen en recht van voor is niet mooi bij de eerste (&2e)
Je ziet maar een klein stukje van de schouder, en bij de 3e zelfs alleen de nek.
En bij de 3e kijkt ie niet leuk met z'n oortjes naar voren ;)
Ik vind de kleuren verder wel mooi, met veel contrast, alleen zie je dan weer de schaduw op het paard ;)
Blijf lekker oefenen (:
(nou, mijn mening is iig goed toegelicht ;p)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:06

Probeer ze eens uit een andere hoek te nemen, het paard komt hier gewoon echt niet op zijn best uit namelijk.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 11:12

Deze foto's hebben heel veel groothoek effect. Dwz... zijn hoofd is helemaal uit verhouding en lijkt veels te groot tegenover het lichaam. Waarmee heb je deze foto's gemaakt?
Je kunt met korte lensjes bv veel beter wat verderaf staan en dan inzoomen indien mogelijk.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 19:11

Ivonka schreef:
Deze foto's hebben heel veel groothoek effect. Dwz... zijn hoofd is helemaal uit verhouding en lijkt veels te groot tegenover het lichaam. Waarmee heb je deze foto's gemaakt?
Je kunt met korte lensjes bv veel beter wat verderaf staan en dan inzoomen indien mogelijk.

Ik heb deze foto's gemaakt met mijn nieuwe compactcamera, de Olympus VG 110. Ik kan dat WIDE effect er helemaal niet uithalen (heb zowel de handleiding als de camera helemaal door en door doorgespit.) Helaas heb ik er ook geen andere lensjes voor. Maar weest niet getreurd, BEGIN volgend jaar koop ik een andere camera, een iets meer professionele.

Afbeelding
Deze rakker heb ik dus nu. :o Kan ook zijn dat ik wat ingebouwde filters aan had staan...? (niet dat ik dat zo alaminuut weet)

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:17

Ik denk dat je beter verder kunt staan en dan inzoomen... heb verder geen verstand van deze cameraatjes :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:18

Door de foto's vanuit een andere positie te nemen kan je dat effect er wel degelijk uithalen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 19:34

Goof schreef:
Door de foto's vanuit een andere positie te nemen kan je dat effect er wel degelijk uithalen.

Ja, en dan zie je weer wat van de achtergrond (iets wat ik in dit geval niet wilde!)

Voorbeeld:

Afbeelding

of

Afbeelding

Enigste methode was hier wat egaals opzoeken zonder de boel te verpesten door de achtergrond. En ik had voor de egaal blauwe lucht gekozen. See what I mean?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:38

Tja kiezen of delen.
Egale achtergrond en misvormd paard of iets beter gevormd paard en drukkere achtergrond.
Beiden niet ideaal.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:40

Ik heb al vaker foto's van jou voorbij zien komen Horseydude en sorry, dit is misschien niet zo aardig, maar ik vind ze nooit zo FK -waardig :).
Ik bedoel dit zeer zeker niet om je af te kraken!

Misschien moet je eens goed gaan kijken naar wat andere fotografen doen, welke posities ze innemen, welke kaders ze gebruiken, hoe ze met achtergronden omgaan, wat ze willen uitdrukken etc etc. Dit onderscheid namelijk 'de foto' van het kiekje.
Ook zou ik eens even goed kijken naar wat er gezegd word in zulke topics en dat ook echt proberen uit te voeren.

Dit heeft namelijk niet zozeer iets met camera kwaliteit te maken, maar meer met fotografie kennis (talent?).
Sommige mensen maken zelfs met hun iphone de meest prachtige foto's en andere kunnen niks met hun dure spiegelreflex camera.
Soms moet je keuzes maken, als je geen mooie achtergrond kan krijgen of beelden vervormen, maak dan geen foto.
Zorg dan dat het paard op een andere plek komt te staan en ga dan foto's schieten.

Ik zou dus zeggen, ga echt even onderzoek doen en oefen dan vooral lekker verder!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 20:50

Kaula schreef:
Ik heb al vaker foto's van jou voorbij zien komen Horseydude en sorry, dit is misschien niet zo aardig, maar ik vind ze nooit zo FK -waardig :).
Ik bedoel dit zeer zeker niet om je af te kraken!

Misschien moet je eens goed gaan kijken naar wat andere fotografen doen, welke posities ze innemen, welke kaders ze gebruiken, hoe ze met achtergronden omgaan, wat ze willen uitdrukken etc etc. Dit onderscheid namelijk 'de foto' van het kiekje.
Ook zou ik eens even goed kijken naar wat er gezegd word in zulke topics en dat ook echt proberen uit te voeren.

Dit heeft namelijk niet zozeer iets met camera kwaliteit te maken, maar meer met fotografie kennis (talent?).
Sommige mensen maken zelfs met hun iphone de meest prachtige foto's en andere kunnen niks met hun dure spiegelreflex camera.
Soms moet je keuzes maken, als je geen mooie achtergrond kan krijgen of beelden vervormen, maak dan geen foto.
Zorg dan dat het paard op een andere plek komt te staan en ga dan foto's schieten.

Ik zou dus zeggen, ga echt even onderzoek doen en oefen dan vooral lekker verder!

Bedankt voor de tips... denk ik...

En ja, ik moet wat meer oefenen met die camera. Hij kan wel mooie plaatjes maken, dat wel, daar ligt het niet aan hoor. Gek eigenlijk dat ik met die andere nooit vervormde koppen had en met deze dus wel?!

Eventjes off: deze foto vind ik wel mooi qua kleur, scherpte en wat al niet... http://94.100.118.164/1437250001-143730 ... _aRwI.jpeg Aan de buurman laten zien die professioneel fotograaf is en hij zei dat het een hele mooie was qua compositie.
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 12-11-11 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:52

NOgmaals, vervormde koppen ligt niet aan de camera, maar aan de persoon achter de camera en de positie die hij inneemt ten opzichte van het paard.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:08

Enige manier om vervormde koppies tegen te gaan is afstand nemen. Verder weg staan en dan inzoomen. Ook met een 'professionelere camera' werkt dit principe.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:12

HorseyDude schreef:
Eventjes off: deze foto vind ik wel mooi qua kleur, scherpte en wat al niet... http://94.100.118.164/1437250001-143730 ... _aRwI.jpeg Aan de buurman laten zien die professioneel fotograaf is en hij zei dat het een hele mooie was qua compositie.

Maar vergelijk jouw foto dan eens met een foto als deze:
http://www.flickr.com/photos/cubagallery/6149275243/sizes/l/in/photostream/

Is ook geen professionele fotograaf, maar wel iemand die zich heeft ingelezen in fotografie en iemand die iets speciaals wilt laten zien.
Hier zie je het verschil tussen een foto en een kiekje.
Snap je wat ik probeer uit te leggen hiermee?

Wellicht een paar boeken over fotografie uit de bieb lenen en die eens lekker lezen en bestuderen?