Beetje krap aan de randjes vindt ik zelf...

Hmmm...
Wat is er goed/slecht aan..? wel onderbouwde meningen graag!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Ivonka schreef:Deze foto's hebben heel veel groothoek effect. Dwz... zijn hoofd is helemaal uit verhouding en lijkt veels te groot tegenover het lichaam. Waarmee heb je deze foto's gemaakt?
Je kunt met korte lensjes bv veel beter wat verderaf staan en dan inzoomen indien mogelijk.

Kan ook zijn dat ik wat ingebouwde filters aan had staan...? (niet dat ik dat zo alaminuut weet)
Goof schreef:Door de foto's vanuit een andere positie te nemen kan je dat effect er wel degelijk uithalen.

.Kaula schreef:Ik heb al vaker foto's van jou voorbij zien komen Horseydude en sorry, dit is misschien niet zo aardig, maar ik vind ze nooit zo FK -waardig.
Ik bedoel dit zeer zeker niet om je af te kraken!
Misschien moet je eens goed gaan kijken naar wat andere fotografen doen, welke posities ze innemen, welke kaders ze gebruiken, hoe ze met achtergronden omgaan, wat ze willen uitdrukken etc etc. Dit onderscheid namelijk 'de foto' van het kiekje.
Ook zou ik eens even goed kijken naar wat er gezegd word in zulke topics en dat ook echt proberen uit te voeren.
Dit heeft namelijk niet zozeer iets met camera kwaliteit te maken, maar meer met fotografie kennis (talent?).
Sommige mensen maken zelfs met hun iphone de meest prachtige foto's en andere kunnen niks met hun dure spiegelreflex camera.
Soms moet je keuzes maken, als je geen mooie achtergrond kan krijgen of beelden vervormen, maak dan geen foto.
Zorg dan dat het paard op een andere plek komt te staan en ga dan foto's schieten.
Ik zou dus zeggen, ga echt even onderzoek doen en oefen dan vooral lekker verder!
HorseyDude schreef:Eventjes off: deze foto vind ik wel mooi qua kleur, scherpte en wat al niet... http://94.100.118.164/1437250001-143730 ... _aRwI.jpeg Aan de buurman laten zien die professioneel fotograaf is en hij zei dat het een hele mooie was qua compositie.