[DIGI][WIP] Unicornio

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

[DIGI][WIP] Unicornio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 00:52

Pfff, ik heb zo lang niet kunnen tekenen. Nieuwe studie, veel werk, en geen zin om überhaupt te beginnen.
Ineens een opleving gehad vandaag (wat niet veel goeds deed voor mijn studie, helaas), ik besloot mijn verzorgpaardje in beeld te krijgen.

Ik hanteer voor dit werk een vlugge stijl, en dit gaat erg ongecontroleerd en zonder een bepaald stappenplan. N.a.v. een voorbeeldfoto heb ik een het lijf grof in beeld gezet en ben ik random ergens bij het hoofd begonnen met uitwerken. Ik zie wel waar ik strand! Ik ben ook nooit zo van de honderden lagen, ik plak na een tijdje meestal toch het merendeel weer aan elkaar vast. Noem het amateuristisch, ik vind het fijn werken op mijn eigen manier.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En om je een idee te geven hoe het hoofd er van wat dichterbij uitziet:

Afbeelding

Ik heb de kleuren groen en rood gekozen om zoveel mogelijk terug te laten komen in mijn werk. Vind het momenteel wel eentonig worden, en op zo'n manier dat het een bruin paard begint te lijken i.p.v. een zwart paard.. Heb paarstinten erin geprobeerd te krijgen, maar vond dit niet passend genoeg.
Zal je eerlijk bekennen dat ik nauwelijks naar de anatomie gekeken heb dit keer. Dit is een typisch Denise werkje: ik doe maar wat. Improviseren. Gaandeweg pas ik steeds het e.e.a. als het me opvalt.
De aftekening op zijn hoofd zijn trouwens echt maar een paar witte haartjes, dus deze zal ik minder opvallend moeten maken.
Ik vind het trouwens moeilijk om dezelfde groffe stijl aan te houden die ik ook in het hoofd gebruikt heb.

Voorbeeldfoto: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6950_n.jpg

Mijn beeldscherm is overigens niet gekalibreerd. Ik heb eerder gemerkt dat mijn werken op andere, wel gekalibreerde schermen er qua kleur een heel stuk anders uit gaan zien. Ik kijk hem van de week aan op de iMac.

CuteApplePie

Re: [DIGI][WIP] Unicornio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:30

Erg mooi! :)
Op welk formaat werk jij nu? het is volgesmij wel een prettig formaat om op te werken, of niet? :)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 10:50

Bedankt! Ik werk op een formaat van 4000x3000 pixels op 300dpi (de voorbeelden in het topic zijn uitgesneden ter illustratie). Veel groter dan dit kan mijn computer niet aan, en kleiner dan dit werken vind ik niet fijn. Dus het werkt inderdaad prettig :j

Ik kijk hier nu op het scherm op school en de kleuren zijn compleet anders dan bij mij thuis. Oogt hij bij jullie ook zo donker en flets?

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:57

Nee absoluut niet! Ik zie hem erg goed, niet te donker etc. misschien moet je de helderheid van het schoolscherm aanpassen? :')
haha

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:33

Wauw ik vind hem al erg gaaf worden!

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:04

Erg knap, ik ben ook bezig met een digitaal werk en wil een zwarte vogel maken, heb als basis blauw genomen maar ik zit me af te vragen hoe ik dit verder uit ga werken...

Ik kan het slecht zien want ik heb een baggerbeeldscherm, maar ziet er wel goed uit!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 23:00

Bedankt voor de leuke reacties!
Ik ben even verder gegaan en nu hier gestrand. Het lijf moet nog verfijnd worden. Hoop het passend te krijgen bij het hoofd. Op het hoofd heb ik in vergelijking tot de voorbeeldfoto veel meer harde lichten en schaduwen toegevoegd, ik vind dit moeilijk om dit ook in het lichaam terug te krijgen.

Als ik het zo zie, mag zijn lichaam denk ik langer en de kont minder gepunt. Hij is vrij langgelijnd en heeft helemaal niet van die lange benen.

Afbeelding

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 23:14

Kleine update, of nouja, mededeling: Ik zit nu op de iMac van mijn vriend. De kleuren zijn hier minder intens, het geheel oogt ook heel groen en donker in vergelijking tot mijn werk op mijn beeldscherm thuis. Nu is ook dit scherm niet gekalibreerd en ik wil graag weten of hij bij jullie ook zo donker en (veel te) groen oogt, dan kan ik dat later, als ik thuis ben aanpassen. :) Voor een weekje komt er geen update omdat ik niet thuis ben.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:14

Amateuristisch???!! Het is prachtig! Heb je de hoefjes zelf gemaakt?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 17:52

Haha nouja amateuristisch.. Over het algemeen worden er meer dan 2 lagen gebruikt voor het paard en daar doe ik dus niet aan. Alles is zelf getekend, zo ook de hoeven. Bedankt voor je leuke reactie!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 00:54

Update:
Afbeelding

Achterhoef is nog wat groot. Heb de kleur een beetje aangepast, op mijn scherm vind ik het te rood ogen, maar het vorige was erg groen. Is zijn lijf ietwat kort?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:00

Whauw hij word steeds mooier!
op de eerste foto's was hij idd erg donker. Nu begint er al wat meer contrast in te komen.
hoef rechts achter lijkt idd nog wat groot, de achterste twee zijn ook iets rooder als de voorste twee die meer grijs zijn.

Ik zou hem persoonlijker nog iets lichter maken, ook op het hoofd dan gaan zijn ogen nog wat meer spreken :D
maar nu ziet het er wel lekker mysterieus uit!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:03

Ik vind hem érg mooi! <3
De kleur van de laatste update is bij mij beter dan van de eerste posts, daar was 'ie inderdaad een beetje erg groen.
Vooral zijn hoofd spreekt me erg aan, je hebt hem een mooie aangrijpende blik gegeven! :))

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 00:43

Bedankt voor de leuke feedback! Ik heb het geheel wat opgelicht, de hoeven iets aangepast (niet veel, ze zijn nog steeds niet uitgewerkt) en heb de gehele kleuren wat beter tot zijn recht laten komen (volgens dit scherm :')
Daarnaast heb ik de achterhand ietsje omhoog en meer richting het lijf toe geplaatst. Heb nog steeds het idee dat de draaiing in het lichaam niet klopt, de voorhand oogt wat meer van voren dan de achterhand.

Het kan zomaar zijn dat ik het contrast nu te hoog heb gemaakt. Ik kan me herinneren dat op de iMac van mijn vriend het contrast al behoorlijk hoog was 2 stappen geleden.

Afbeelding

evie21girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:41

Mooi,
Het hoofd begint nu echt te spreken.
Bij mij op de laptop zie je erg weinig rood in terug.
Bij je laatse hier boven mij XD is er op boven aan het voorbeen een aparte groene schijn streep te zien.
Weet niet als dat je bedoeling was maar het oog een beetje raar (kan ook aan mijn laptop liggen hoor)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 16:03

Hier op de iMac is het contrast veel te hoog. De donkere delen zijn gewoon echt zwart terwijl ik dat juist niet wil. :')
Hier komt juist het rood ook weer veel naar voren en is het groen wat op de achtergrond. Het voorbeen bevat inderdaad groen en dat was ook mijn bedoeling. Ik wil het nu wel eens zien op een gekalibreerd scherm hahaha. Ik zie op elk scherm wat anders maar geen enkele geeft aan wat ik wil behalve mijn eigen scherm waar ik thuis op werk.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:24

ik zit momenteel op een gekalibreerd scherm (mac) die de kleuren doorgaans wel goed te pakken heeft. Wat ik zie bij je laatste update: - zwart is inderdaad te zwart nu. Stuk op de borst en bij de oren en om het kolletje heen zijn bijna helemaal dichtgelopen. Dus contrast mag zeker iets omlaag. Ik vind hem persoonlijk niet overdreven groen of rood. Paard is in de middentonen wel vrij bruin voor een zwarte, maar ik weet niet of je dat met opzet hebt gedaan of niet.

Vind m verder al een erg fijne uitstraling hebben :j Hoofdje is erg sprekend. Anatomisch lijkt de draaiing met de voorhand tov de achterhand nog net niet te kloppen. Maar kan er niet precies mn vinger op leggen. En de knik van het rechterachterbeen vlak boven de hoek lijkt niet helemaal te kloppen.

Maar afgezien van dat vind ik m er al superfijn uitzien! Zit een fijne sfeer in en je manier van werken spreekt me zeker aan. Lekker losjes zodat er leven in de tekening blijft zitten.