[FOTO] Light District

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

[FOTO] Light District

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 20:52

Hello.

Voor mijn opleiding heb ik een reportage serie moeten maken, en ik wou graag enkele beelden met jullie delen.
Ik heb ondertussen mijn reportage op school gepresenteerd en heb er een dikke Goed voor gekregen waar ik enorm blij mee ben.
De serie is geschoten in Rotterdam, in de nachtelijke uurtjes.
Voor mij was dit de eerste keer dat ik s'nachts foto's schoot, dus het was best een hoge lat voor mezelf maar ben erg blij met het eind resultaat :)

Canon 40D + 17-85 & 70-200 F4.0

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Re: [FOTO] Light District

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:13

Heb zelf geen ervaring met dit soort foto's, maar vind ze erg mooi. Mooi scherp, fijne composities. Hele nette platen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:14

Mooie serie hoor! :) Alleen vind ik die laatste er minder op passen, omdat daar de brug niet meer op staat. De laatste foto heeft ook meer gele verlichting op de foto. :=

Ik heb zelf nog nooit avond/nachtfotografie gedaan. := Moet ik ook echt nog eens een keer proberen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 22:29

Bagheera_206 schreef:
Mooie serie hoor! :) Alleen vind ik die laatste er minder op passen, omdat daar de brug niet meer op staat. De laatste foto heeft ook meer gele verlichting op de foto. :=

Ik heb zelf nog nooit avond/nachtfotografie gedaan. := Moet ik ook echt nog eens een keer proberen.

Moet je heel eerlijk bekennen nu dat ik een 5 delige serie heb alleen ben ik even de laatste plaat kwijt geraakt :') Mijn eigen echte, uitgeprinte serie komt binnenkort op school geexposeerd te hangen, die zal ik dan even fotograferen en posten :)

Editje; Lekker knude, nu kan ik m'n openingspost niet meer aanpassen :')
Nou ja, deze horen er ook nog bij, en de 3de had ik als 'twijfel' gezien mijn serie 5 delig is :)

Afbeelding

Afbeelding

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 07:52

Prachtige foto's. Alleen stoort het mij dat de horizon op de eerste 3 foto's scheef is

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 09:22

Wauw, da's Rotterdam maar dan in de avonduurtjes... hoe heb je het eigenlijk voor elkaar gekregen om ze in een zeer breed panorama te krijgen? Wel mooie plaatjes hoor! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:00

Heel knap zeg! Die laatste geeft een beetje geel licht? :o

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 11:15

Heel mooi!
sommige foto's.. bv 2e uit de 2e serie, zou ik even recht trekken en bij de brug vind ik ze wat krap aan de onderkant.

Ik heb laatst ook wat nacht fotografie gedaan bij Glow in Eindhoven en is best leuk om te doen heb ik ondervonden :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 17:27

HorseyDude schreef:
Wauw, da's Rotterdam maar dan in de avonduurtjes... hoe heb je het eigenlijk voor elkaar gekregen om ze in een zeer breed panorama te krijgen? Wel mooie plaatjes hoor! :D

Ze zijn zo gecropt haha :+ Niet helemaal fair misschien, maar ik heb ze uit de orginele opnames gecropt. De opnames zelf al panorama geschoten te hebben is me net even een latje te ver momenteel. :j

RevanchesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:44

Liselot schreef:
Prachtige foto's. Alleen stoort het mij dat de horizon op de eerste 3 foto's scheef is

Klopt,dat vind ik zelf ook storend.
Voor de rest echt prachtig mooi.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 08:55

Ik vind ze erg gaaf, zou het je niet zo na kunnen doen! De laatste foto spreekt mij eigenlijk wat minder aan, maar vind het verder geslaagde foto's :j

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:21

Mooie serie hoor! Wel leerzaam, wij zijn nu bezig met 'series' maken!. Ik ga wel mee in het commentaar van de horizon, maar over het algemeen gave plaatjes hoor! Je hebt leuke standpunten gekozen.