Hoe black foto?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

pingvinii

Hoe black foto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:02

Haii bokkers! :+
Allereerst: Sorry als het antwoord op mijn vraag al een keer is beantwoord, ik kon het nergens vinden iig..
Ik zie steeds vaker mensen die van een foto een black foto kunnen maken, maar kom er maar niet uit hoe :D
Zou iemand het me kunnen leren? Het lukt me namelijk écht niet.
En ook sorry als dit niet mag, je hebt sites waar je dat niet mag vragen, dus.. sorry voor dat dan ;)

Groetjess :evaw:

pingvinii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:24

Anoniem

Re: Hoe black foto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:37

Een black foto is toch een foto met een zwarte achtergrond? Wat bedoel jij dan met een black foto? ;)

pingvinii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:43

Nouks schreef:
Een black foto is toch een foto met een zwarte achtergrond? Wat bedoel jij dan met een black foto? ;)

Je hebt zegmaar vaak fotoshoots met zwarte achtergrond, maar sommige mensen kunnen ook een foto zo bewerken dat het zo'n foto lijkt. Dus bv een foto van een paard in de wei op een zwarte achtergrond doen zodat het zo'n soort foto word: http://hypofocus.com/portfolio/black/

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:48

Dat wordt nooit zo goed als een "echte" goed gefotografeerde blackfoto. Maar als je het graag wil kun je aan de slag met een zwart kwastje in photoshop of gummen met daaronder een zwarte laag of een masker gebruiken met daaronder een zwarte laag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:50

pingvinii schreef:
[***] schreef:

Je hebt zegmaar vaak fotoshoots met zwarte achtergrond, maar sommige mensen kunnen ook een foto zo bewerken dat het zo'n foto lijkt. Dus bv een foto van een paard in de wei op een zwarte achtergrond doen zodat het zo'n soort foto word: http://hypofocus.com/portfolio/black/

Over het algemeen zijn dat gewoon blackfoto's die precies zo gemaakt zijn als je ook in de Wiki-link die ik je gaf kunt lezen hoor...

Een foto in de wei bewerken zodat het net een blackfoto lijkt, dat is geen blackfoto maar een bewerking, dus dan had je niet moeten vragen hoe je foto's bewerkt zodat het net blackfoto's lijken ;) Veel beter echter (realistischer) maak je gewoon direct de foto goed en poets je dan evt waar nodig de achtergrond nog een beetje bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:36

Nouks schreef:
Over het algemeen zijn dat gewoon blackfoto's die precies zo gemaakt zijn als je ook in de Wiki-link die ik je gaf kunt lezen hoor...

Op mijn portfolio zijn het zelfs uitsluitend foto's die via de "donkere schuur" methode gemaakt zijn :j

Als je het gaat bewerken vanaf een gewone foto, blijf je dat eigenlijk altijd zien. Ik vind het persoonlijk niet mooi.

Wat je nog wél zou kunnen proberen, als je geen donkere schuur hebt...
Dat is door (in de zomer, als er blad aan de bomen zit) een donker bos op te zoeken.
Ga vóór het bos in de volle zon staan, en neem het donkere bos als achtergrond.
Daarmee kun je onder bepaalde omstandigheden ook een vrijwel volledig zwarte achtergrond krijgen.
Maar in de herfst/winter gaat dat natuurlijk niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:21

Oké, zelfs die met merrie en veulentje met tegenlicht? Had daar kunstlicht/uitlichten verwacht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:52

Die heb ik vanuit hun (donkere) stal genomen.
Het licht is daglicht dat uit een heel kleine opening in het beton kwam.

Dus in principe dezelfde methode, maar dan met tegenlicht :P :j