Ineens een opleving gehad vandaag (wat niet veel goeds deed voor mijn studie, helaas), ik besloot mijn verzorgpaardje in beeld te krijgen.
Ik hanteer voor dit werk een vlugge stijl, en dit gaat erg ongecontroleerd en zonder een bepaald stappenplan. N.a.v. een voorbeeldfoto heb ik een het lijf grof in beeld gezet en ben ik random ergens bij het hoofd begonnen met uitwerken. Ik zie wel waar ik strand! Ik ben ook nooit zo van de honderden lagen, ik plak na een tijdje meestal toch het merendeel weer aan elkaar vast. Noem het amateuristisch, ik vind het fijn werken op mijn eigen manier.

En om je een idee te geven hoe het hoofd er van wat dichterbij uitziet:

Ik heb de kleuren groen en rood gekozen om zoveel mogelijk terug te laten komen in mijn werk. Vind het momenteel wel eentonig worden, en op zo'n manier dat het een bruin paard begint te lijken i.p.v. een zwart paard.. Help?
Zal je eerlijk bekennen dat ik nauwelijks naar de anatomie gekeken heb dit keer. Dit is een typisch Denise werkje: ik doe maar wat. Improviseren. Gaandeweg pas ik steeds het e.e.a. als het me opvalt.
De aftekening op zijn hoofd zijn trouwens echt maar een paar witte haartjes, dus deze zal ik minder opvallend moeten maken.
Voorbeeldfoto: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/300845_10150441856566098_591616097_10560316_591866950_n.jpg
Ik werk met een tablet in Photoshop CS5. Ik ben hier ongeveer anderhalf uur mee bezig geweest.

Zou ipv. deze donkere rood iets meer richting een koele tint als paarsig rood werken, zeker in combinatie met groen. Er zit nog een klein beetje een rare draai in het lijf, omdat je zo veel van de borst ziet zou het lijf iets meer schuin achter de borst moeten staan naar mijn gevoel. Koppie ziet er al leuk uit, oogje is mooi simpel maar opvallend