Pffft, wat een haar.
Ik heb nog nooit gewerkt met aquarelpotlood, dus leuk om te zien hoe dat bij jou uitpakt. Je blijft inderdaad wel het 'korrelige' van het potlood zien, dat haalt het aquarel gevoel er een beetje uit. Ik denk dat je dit soort vachten ook wel met alleen aquarel kunt maken, maar dat je dan met héél veel héle dunne laagjes moet werken.
8nnemiek schreef:Vraagje: hoe doen jullie de delen die te donker zijn geworden weer lichter maken? Met witte acrylverf? Of met zo'n speciale onderlaag zodat je de verf eraf kan halen? Of is er nog een andere, betere manier?
Als het goed is (maar hoe goed het gaat hangt af van je papier, je verf, en je kwasten), kun je een teveel aan pigment weer van het papier 'optrekken'. Als het nat is, zet je je drooggewreven kwast erop, en dan trekt het pigment van het papier af je kwast in. Kwast dan uitspoelen, druppel helder water laten vallen op de plek en dan nog een keer optrekken. Je blijft het wel een beetje zien (daarom is aquarel ook zulk rotspul eigenlijk
, maar hiermee krijg ik kleine foutjes wel redelijk gecorrigeerd.
Het is een erg gave compositie trouwens, zo veel honden bij elkaar en mooi verdeeld!