Gisteren heb ik voor de allereerste keer een "studio" fotosessie gedaan met een ex school vriendin van mij. Alletwee zijn we totaal onbekend met studio fotografie, voor mij dus vooral een hoop abracadabra wat betreft de belichtingstechnieken, detail uitlichtingen, you name it.
Zelf heb ik ook totaal geen spullen om een studio in elkaar te flansen, dus we hebben een zwart velours gordijn gebruikt als achtergrond.
Ik heb wat moeten spelen met de belichting, want ondanks dat mijn lensje goed zijn werk doet in donkere omgevingen en de flits een hoop hielp moest ik het eerste halfuur gebruiken om de scherpte onder de knie te krijgen. Achteraf had ik de flits meer kunnen gebruiken, maar omdat ik bang was dat dit te nep zou worden ben ik voorzichtig gebleven. Voor de rest heb ik ook totaal geen kunstlicht gebruikt naast mijn flits, gewoon donkere kamer met een hobby lampje.
Ja, dus zoals ik al zei, dit is voor mij totaal onbekend terrein, dus ik neem graag tips in ontvangst, commentaar mag uiteraard, mits onderbouwd!
Ik heb gebruikt:
Nikon D7000
Nikkor 1,8 - 55mm lens
Nikon SB 600 speedlight
FOTO1

Had meer focus op de ogen gemogen
FOTO2

FOTO3

FOTO4 even een linkje, omdat ik dit een hele mooie vind, maar de scherpte van haar ogen staat mij niet aan: http://i225.photobucket.com/albums/dd16 ... border.jpg