Wel een topic

Je kan ook alle informatie overslaan en alleen de foto's bekijken

Sinds kort heb ik schilderles. Ik heb ervoor gekozen om te beginnen met aquarel. erg leerzaam. Ik heb in de paar lessen die ik gehad heb al veel geleerd. Dat probeer ik nu in de praktijk te brengen. Dit is m'n tweede aquarelportret sinds ik les heb. Daarvoor heb ik ook wel wat portretten geschilderd, maar daar gebruikte ik een andere 'techniek' (voor zover je dat een techniek kunt noemen
)Mijn doel is om een zacht kinderportret neer te zetten. de gelijkenis is nog niet écht van belang. (zou leuk zijn als het meisje wel herkent word door bokker in kwestie, maar het is geen must.
1.

zonder schets het portret opgebouwd met gebrande sienna en gele oker. twee lagen er al opzitten. In de tweede laag heb ik de neus en mond erin geschetst. De ogen heb ik alvast omlijnt met een mengsel van ultramarijn blauw en gebrande sienna. maar het ene oog zit niet goed, die moet iets naar beneden.
achtergrond: ultramarijn blauw
bodywarmer: crimson red.
Ik twijfelde ontzettend over de achtergrond, maar uiteindelijk vind ik het kleurcontrast wel leuk!
2.

de basiskleur van de ogen erin gezet. en in het gezicht twee lagen aangebracht met crimson red.
3.

een vrij slechte foto. Dit komt omdat het buiten al donker is en ik dus met kunstlicht gefotografeert heb.. de ondergrond is in het echt nogsteeds wit xD
Ik heb de irissen getekend en een schaduwkant aan het gezicht gegeven. Helaas is dit een beetje mislukt, maar hopelijk trekt dat nog weer bij.
x Leonie

Tips heb ik zo even niet.