[MOV] Wellbrow Tommy || Lisa Dijk Photography

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

LisaDijk

[MOV] Wellbrow Tommy || Lisa Dijk Photography

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 19:08

Hallo Allemaal,

Al lange tijd begint het steeds meer te kriebelen om me eens goed in de filmfunctie van mijn camera te verdiepen en deze week was het, hét moment om er eens goed voor te gaan zitten. Ik wil me hier zeker meer in gaan verdiepen dus er volgen hopelijk nog veel meer filmpjes, maar tot die tijd valt er nog een hoop te leren, dus vandaar even een topic bij uit de kunst voor wat tips!

bij deze mijn "nieuwe experiment" (op youtube zelf kijken het mooist en in 720p) én met geluid :)

Annemeik

Re: [MOV] Wellbrow Tommy || Lisa Dijk Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:11

Heel leuk idee zeg!

Welke camera heb je gebruikt? De Canon 7D soms?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:12

Gaaaf zeg. Ga er nu nog even goed voor zitten.

Zit zelf ook al een tijdje met de gedachten naar de filmacedemie te gaan om natuurfilms te maken. Het filmen begint mij ook steeds meer te trekken.. Maar ja, dat zijn allemaal zulke abstracte opleidingen en dat vind ik toch weer eng :+

Edit; jij hebt die camera van het filmpje van de galopperende paarden op het strand hé? :D
Laatst bijgewerkt door Marit op 05-11-11 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Carien

Onwijs gaaf Lisa! Prachtige beelden.

Suzanne_J

Wauw érg mooi gemaakt!
Ik heb geen tips voor je, maar ik hoop nog veel filmpjes te zien!
Ik zou ook best een keer zelf zo'n filmpje van mijn paard willen, dus misschien is het een idee om het ook aan te bieden naast photoshoots :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:15

Vind ook je composities erg mooi. Stukje bij de galop in het water had op sommige seconden wat scherper gekund, maar dat kan ook aan mijn ogen liggen.
Dit paard leent zich er natuurlijk ook uitstekend voor :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:16

Ik vind het een prachtig gemaakte film, de muziek past er goed bij en je hebt het onderwerp goed vastgelegd. Het leek soms net een reclame-commercial voor een of ander product, zoals ze in Duitsland bijvoorbeeld doen bij de bier reclames. Een oude variant daarvan is namelijk van een paard wat door het water galoppeert en dan zie je later het bier verschijnen. Een kromme gedachte, maar daar heeft mij wel aan laten denken.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:16

Mooi filmpje! :D Filmen krijg je tegenwoordig als extraatje van je camera, maar het scherpstellen is gewoon zoooooooo verdraaid lastig. :=

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 19:18

Bedankt allemaal! :)

Marit, haha ja dat klop! een Canon 7d :) de scherpte is trouwens het lastigst met het filmen, je moet namelijk handmatig scherpstellen, bij de galop momenten klopt het dat het soms niet helemaal lekker scherp is, maar dit is ook omdat hij op de camera afgaloppeert, de scherpte ligt dan in het midden van het beeld waardoor hij daar alleen de echte scherpte bereikt.

Suzanne, dat wil ik ook zeker gaan doen! maar wil voorlopig eerst even bij mijn portfolio reportages films maken en als het steeds goed wil lukken dan ga ik dat zeker aanbieden :j

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:19

Zo supermooi hoe je dat hebt gemaakt!
Ik heb eens hetzelfde gedaan zo stukjes gefilmd en ook bij het water, maar zo als 1 geheel als 1 kort filmpje is wel heel erg mooi..... <3

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:27

Leuk als je dit gaat aanbieden! Dan ben je tot nog toe vrij uniek, denk ik. Zal veel belangstelling voor zijn! Inclusief van mij :o

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:01

Mevrouw Dijk !! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ wáánzinnig mooi ! Muziek ook super gekozen !

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 20:04

Bedankt :o

Waarschijnlijk ga ik het van het voorjaar aanbieden in een fotografie pakket :j (of eerder mocht mijn "nieuwe" website opschieten)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:32

Hey wat leuk dat je nu ook deze markt wil verkennen.

Ik maak tegenwoordig naast foto's op wedstrijden ook filmpjes van de combinaties. En ook ik ben de markt van videoshoots in de paardenwereld aan het verkennen. (Nu ik mijn filmmaker diploma gehaald heb wil ik dat toch gaan toepassen in de paardenbranche) Waar ik vooral op vast loop is idd de scherpstelling maar daar heb ik theoretisch een oplossing voor gevonden. Nu nog toepassen :P , en zolang dat mij niet perfect lukt zal ik voorlopig nog geen videoshoots betaald aanbieden aan de klanten. Het plaatje moet imo gewoon perfect zijn en daarnaast is het geen goedkope markt om dit in aan te bieden. De tijd die je kwijt ben aan de edit is vaak al enorm. Dan is foto's editen toch sneller :P .

Mooi filmpje Lisa. Had mooier geweest bij het water als je met de camera mee gepant was, nu loopt het paard uit beeld en daarna weer in beeld. Heb je verder nog hulp gehad (eigenaar?) of heb je dit helemaal alleen gedaan.

Overigens vind ik jouw logo echt zoo mooi :) .

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:44

Mooi! Op het derde beeld na, vind ik de composities erg mooi gekozen! Alleen jammer dat de closejes van de hoeven in het water niet helemaal lekker uitkomen. Shots mooi gesneden. Prachtig paard ook! De stukjes die je vertraagd hebt vind ik goed getimed, net als de muziek. Alleen jammer dat sommige shots niet scherp zijn natuurlijk.

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:50

Heel mooi filmpje geworden. De muziek past er ook heel goed bij. Zo wil ik Mulan ook wel eens op de film :D

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:16

Wooow...
Dat paard zou ik zo willen kopen nu :')
Heel mooi ! echt

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:15

Wauw! Echt super! Ik zou er ook zeker wel intresse voor hebben :j

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:24

Super mooi gedaan! zijn al goede dingen gezegd hier :D Idee wat ik nog had is miss nog iets doen met het geluid van het paard, leek me zo mooi dat als je hem zo ziet ademen je het ook zachtjes hoort haha..
Maar voor dit filmpje helemaal goed :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:51

Wauw! echt super gaaf zeg! Vind je fotostijl al zo gaaf, maar dit is natuurlijk helemaal te gek! :oo
Als je oefenmodellen nodig hebt, Beau is altijd beschikbaar :+

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 07:40

Bedankt allemaal! :)

wat leuk veronique! het scherpstellen bij filmpjes is ook wel echt een vak apart ja, maar ik heb in dit filmpje ook veel beelden gebruikt die in verloop van de "beweging" scherp worden, alleen is het scherpstellen zeker een verbeter punt bij "actie" momenten :j

Haha Karen dat was inderdaad ook mijn plan om een keer te doen, maar vond dat ik nog nét even iets ander beeldmateriaal moet hebben, bijvoorbeeld dat een paard echt briest en dat je bijv. wat spetters ziet of als het straks kouder word en dat een paard adem dat je van die mooie rookwolkjes krijgt :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 09:18

Heel mooi gemaakt!
Ik kan me voorstellen dat meerdere mensen zo'n gaaf filmpje willen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:48

Ontzettend gaaf gedaan Lisa!

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:51

Doe mijn maar zo'n film(pje) van mijn paard hoor :D Erg gaaf gedaan, en vind ook dat je de 'muziek' er
heel mooi bij gekozen hebt.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:57

Ik vind dit echt heel origineel zo'n filmpje, er zijn er zat die foto's kunnen maken, maar filmen is toch wel weer echt een ander kaliber en heeft ook weer zo z'n moeilijke kanten! Ik vind je effecten erg mooi toegepast (alles blijft toch overzichtelijk) en vind het beeld erg mooi rustig en natuurlijk!