Problemen met Nikon D90, blinking light of death.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Problemen met Nikon D90, blinking light of death.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 11:39

Deels een topic voor advies, deels een topic om te kijken of er meer mensen zijn met dit probleem en deels om een quickfix te verklappen. Maar quickfix of niet, het begint nu wel erg lastig te worden.

Tijdens mijn vakantie, in het midden van de Sahara, begon mijn Nikon D90 een op het eerste gezicht kleine tic te vertonen. Bij het uitzetten van de camera begon het kleine groene lampje rechts onder op de body te branden. Ja, idd het lampje dat brandt als de camera foto's aan het wegschrijven is naar de geheugenkaart. Lichtelijk geïrriteerd door dit lampje begon ik te zoeken naar een oplossing: andere geheugenkaart, andere batterij, niets hielp. Camera maar opgeborgen, maar enkele uren later kwam ik tot de conclusie dat deze kleine tic grote gevolgen had. De batterij had zichzelf binnen enkele uren helemaal leeggetrokken. Heel fijn als je in de middle of nowhere staat. -O-

Nadat ik weer gebruik kon maken van internet, ben ik het probleem op gaan zoeken. Als snel leerde mij dit dat dit probleem op Flickr al gekscherend 'The blinking light of death' wordt genoemd. 1 oplossing leek te werken, de aan/uit knop van de camera helemaal naar rechts draaien en lang vasthouden. Problem solved +:)+ . Tot een paar weken geleden, weer. Wederom opgelost. Maar nu.... weer Y;( .

Mijn specifieke probleem in dit geval is dat mijn ex deze camera heeft gekocht en dat hij voor garantie naar Engeland moet. Kortom, HELP!

Mette

Re: Problemen met Nikon D90, blinking light of death.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:23

De batterij eruit halen als je de camera een tijdje niet gebruikt? Wel zorgen dat je de batterij dan goed opbergt, anders krijg je daar weer problemen mee.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 19:43

Dat is inderdaad wat ik nu al doe. Hij doet het namelijk ook als hij opgeborgen in de tas ligt. Niets is zo vervelend als een batterij die opeens leeg is (nu heb ik een reserve, dat scheelt).

Goed nieuws, ex-vriend heeft inmiddels de registratiepapieren gevonden en het lijkt erop dat ik een twee jarige garantie heb. Misschien dat Nikon er toch nog iets aan kan gaan doen.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:48

Ja, ik dacht al dat je dat al wel deed, maar voor het geval je daar zelf nog niet opgekomen was :P
Ik hoop dat Nikon er nog wat aan kan doen :j