Dit is eigenlijk mijn eerste échte serieuze poging tot het tekenen van een paard. Ik heb ooit eens eerder een paard getekend met pastel, maar daar ben ik niet met een schets begonnen en bovendien had ik niet genoeg kleuren tot m'n beschikking.
Inmiddels nog steeds niet meer kleuren, dus besloten om met potlood aan de slag te gaan en te oefenen op licht- en schaduwwerking.
Helaas is de foto niet van geweldige kwaliteit, details zijn niet zo scherp als op de tekening en het contrast is in werkelijkheid ook wat sterker. Ik heb juist met opzet met veel contrast gewerkt om niet te 'flauw' te zijn. Vond het best spannend, maar ik heb eigenlijk de tekening steeds wat donkerder gemaakt. Eerst schaduwen ingevuld met HB en de rest wit gelaten. Toen schaduwen gevuld met 2B en de rest langzaam opgevuld met HB, etc.
Formaat:
10x10cm
Potloden: Bruynzeel design artist soft, HB, 2B, 5B, 8B, 9B
Papier: 170 grams, zuurvrij goedkoop blokje van de tekenwinkel.

Zelf ben ik ondanks mijn perfectionisme best tevreden. Met het oog heb ik wat lopen vechten maar uiteindelijk is dat er nog best goed uitgekomen.
Tips zijn zeer welkom!
Het is rechter- en linkerkaak, hij had z'n hoofd wat schuin. Maar op de tekening komt het er nog niet helemaal uit denk ik.
Ik wist helemaal niet dat je ook zo goed kan tekenen!!