[FOTO] goat, flower and mushrooms

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Yvonne_V

[FOTO] goat, flower and mushrooms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 18:42

hallo

ik heb gewoon nog een paar foto's die ik graag wil showen en commentaar op wil krijgen

dus bij deze

1. ochtend zon
Afbeelding

2. geitje,ben stiekem wel trots op deze ookal is hij op het verkeerde punt scherp gesteld
Afbeelding

3. dead sunflowers
Afbeelding

4. dieing flower , het enige wat ik mis is regendruppels en hij is niet goed scherpgesteld hoewel ik hem wel iets vind hebben gewoon in het geheel
Afbeelding

5. en tot slot om dan toch nog even op herfst in te gaan, niet helemaal op hetgoede punt scherpgesteld vind ik dit was nog al een gok bij het maken, heb hem bij deze op automatisch gezet camera op de grond gelegt en op goedgevoel gericht:P, dat valt niet mee
Afbeelding

dat waren ze alweer :P

meeste zijn gemaakt met 55-300 lens alleen die van de ochtend zon niet ;3

kzou graag tips/commentaar (liefst fototechnisch) willen ontvangen zodat ik me kan verbeteren :3

xx.

Anoniem

Re: [FOTO] goat, flower and mushrooms

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:07

Eerste foto: Die vlekken horen niet, en het licht is imo te fel.
Tweede: Leuk, geen commentaar
Derde: Prima, maar waarom heb je gekozen voor deze onscherpbewerking? Misschien kun je vooral de aandacht richten op de eerste paar.
Vierde: Wel leuk, jammer dat 'ie niet helemaal knalrose is :)
Vijfde: Mooiste! Geen commentaar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:36

Foto 2 en 4 zijn gewoon niet scherp. Ik zou daar nog even goed mee oefenen. De foto met de geit is ook vrij donker. Als hem dichterbij had gehaald had hij al iets interessanter geweest.
De bloem is nergens echt scherp en had ik vanuit een andere hoek genomen.
De paddestoelen zijn overbelicht. Is die foto geflitst?

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 21:51

De geit kon ik niet dichterbij halen zover ging mijn zoomniet de foto met paddestoelen is geflitst geloof ik . Klopt moet meer oefenen met scherpstellen want voor mij leek het dan scherp en is het vaag of zit net naast het onderwerp. Dit handmatig scherpstellen vind ik ook nog moeilijk.. maargoed heb de camera ook pas 11 daged gebruikt heb hem 4 weken. Dat ik scherp stellen lastig vind is ook weer te zien in de zonnebloemen. Die zijn als het ware per ongeluk op die manier eruit gekomen . Hoewel ik hem overigens als zeer amateur hem wel leuk vind... Wat kan ik doen waardoor ik hem beter scherp krijg die fotos. Overigens bedankt voor het commentaar... Het geitje is idd vrij donker dat zag ik ook toen ik net de foto maakte... Heb toen de sluitertijd langer gezet dat het lichter zou worden maar dan vind ik de foto al stukken minder interesamt Xx
Laatst bijgewerkt door Yvonne_V op 01-11-11 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:53

Goed scherp stellen is een kwestie van heeel veeeel oefenen haha. Veel doen, veel pielen met je camera, komt vanzelf een handigheid in ;)

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 21:56

Dank u. Mooi excuus om mensen lastig te vallen met mn camera Haha maar is een flitser altijd slecht en wanneer zou je flits kunnen. Moeten gebruiken