[FOTO] Urbex België

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Rochiril

[FOTO] Urbex België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 12:38

Afgelopen zaterdag had ik een Urbex tripje op het programma staan, met een aantal ervaringsdeskundigen :+
Enfin om 8 uur de auto in en richting België, we hadden een flink aantal lokaties op het programma staan, grotendeels chateau's en landhuizen, en allen al ettelijke jaren verlaten .
2 lokaties waren inmiddels bewoond, en 3 lokaties inmiddels zo slecht (natuur en mens hadden hun werk gedaan door de jaren) dat we daar wel even gekeken hebben, maar het voor mij niet meer de moeite waard was de camera uit te halen.

Een aantal lokaties waren echter wel nog echt de moeite waard, panden lijken soms hals over kop verlaten, alle spullen blijven achter, alsof de bewoners nog terug zullen komen. Het verval verteld een ander verhaal.

De foto's zijn gemaakt met een Canon Eos 400d, zo goed als allemaal met de kitlens. Mijn geliefde zoomlens was zo goed als onbruikbaar hier... :') Ik had dan ook goed ruzie met kitlens, miste scherptediepte, etc. Gedurende de dag zijn we weer een beetje vriendjes geworden :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:58

Mooi hoor, lijkt me heel bijzonder en gaaf om zoiets eens te doen. Is alles was je gefotografeerd hebt ook zoals het was? Dus ik bedoel... die 3 potten bijv... stonden die zo of heb je die zelf nog zo naast elkaar gezet voor de foto? En die stoel met jas erover en koffer ernaast... Als niks geënsceneerd is (en dat is toch de bedoeling van Urbex dacht ik?) dan is het idd bijna akelig als je zo'n huis binnenstapt lijkt me.
Ik mis wat scherpte op de meeste foto's, maar dat kan ook door het uploaden komen. Heb je niet geprobeerd HDR foto's te maken? Dat had me ook wel heel mooi geleken.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 13:19

Tnx :D

nee wij hebben niks verplaatst, maar ik vermoed dat zeker in de laatste lokatie wel iets verplaatst is door evt. voorgangers. Alle lokaties zijn wel al eerder door fotograven bezocht. Maar dat huis deed ook wel aan alsof er iemand woonde.
Ik was als eerste door een gat in het hek geklommen en toen ik de deur opendeed dacht ik echt dat er iemand woonde. := Na een paar passen viel me de vermolmde vloer op, wat toch anders deed vermoeden. Er lag ook geen stof daar, heel raar, terwijl het toch al jaren verlaten was.

Ja ik mis hier ook wat scherpte, de originelen hebben dit niet, wijt het ook aan het uploaden en verkleinen. HDR heb ik niet gedaan, ik ben er geen grote fan van. Zeker de sterk overdreven HDR's kan ik niet mooi vinden. Iedereen lijkt dit te doen, dus ik doe het eigenwijs niet :')

vroli1

Re: [FOTO] Urbex België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:16

wauw..! byzondere fotos zeg.. :j erg gaaf.. best wel spooky ook :P vooral foto nummer : 4 en 5.. alsof er idd nog steeds iemand woont.. heel gaaf! :j

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:52

misschien zouden ze daar is een schoonmaker moeten inhuren:P btw wel nice foto's en idd wel spooky
denk dat het zwart witte daar deels aan bij draagt ;3 wat ik daarom een erg goede keuze vind

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:00

Waw, erg mooie foto's! Nummer 4 en 5 zijn echt gaaf!

Mag ik vragen waar dit in België precies is?
Ben zelf van Brugge, als ik ooit de kans krijg om zoiets te doen dan zou ik dat graag doen :))
Ben laats naar Dadipark (verlaten pretpark) gegaan die tegen Kortrijk ligt. Was echt akelig! Maar wel leuke foto's kunnen maken. Helaas gaan ze het park platsmijten... kan zijn dat het al gebeurt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:10

Prachtige foto's zeg!
2 zou veel leuker kunnen zijn als je dat licht niet zo had gebruikt :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:34

Foto 4, 5 en 10 hebben echt een hele mysterieuze uitstraling. Heerlijke foto's, mooie belicht.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:02

Leuke foto's!! Als jullie nog eens op pad gaan geef me een gil want dit zou ik ook wel eens willen doen! leuk! :)

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 08:22

TNX All :D Ben ook erg blij met de resultaten.

@Yvonne, ik ben zelf wel een fan van zwart/wit fotografie, en ja deze setting leent zich er echt uitstekend voor :)

@Alison, Dit was allemaal in de buurt van Aarschot, we hadden alle lokaties daar in de buurt verzameld. Dadipark had ik ook nog wel eens graag heen gewild, maar mijn collega fotografen zeiden al dat het momenteel de moeite niet meer waard is. Dan zet ik m zinnen maar op Spreepark bij Berlijn ;)

@passieAppel. Klopt, door het licht is de foto plaatselijk wat te licht uitgevallen. Aan de lichtinval is weinig te doen, aangezien je eigenlijk niets verplaatst, maar had m een stop kunnen onderbelichten, was wellicht beter geweest.

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:59

Heel erg mooi !!!!!!