Met mijn moeder ben ik al een paar x gaan bloemschikken. Elke keer wil ik het zelf gaan doen, maar ik weet niet wat? Tuin vol planten, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Zeker met straks de kerstdagen weer voor de deur, vind ik het wel leuk om weer wat te gaan maken, maar wat????
Kun jij bloemschikken? Wat is jouw favoriete stukje/materiaal die je gebruikt? Heb je er een foto van zodat we elkaar hier kunnen inspireren??
Ik heb het heel veel gedaan jaren terug, en ik vind het superleuk om te doen! wil eigenlijk mijn eigen kerststuk gaan maken dit jaar, moet nog even inspiratie opdoen haha.
Ik werk sinds een maand in een bloemenwinkel waar ik ook stukjes maak, ik moet alles nog leren maar dat gaat me tot nu toe redelijk af. Ik heb vorige week een herfstkrans leren maken, daar heb ik skimmia in gebruikt, dat is een plant waar ik de rode besjes (zijn eigelijk de bloemen van de plant, want het zijn geen besjes) van af geknipt heb. Dus die kan je gebruiken.
Ik heb ook Hyperium gebruikt, dat zijn wel echte besjes. En pistache, de blaadjes van de boom. Rood eikenblad (geverfd dus kijk uit voor je kleding) en als decoratie heb ik peperplantjes gebruikt. alles kan je in de bloemenwinkel kopen, behalve de plantjes, die heeft niet iedere bloemen winkel (wij wel maar wij hebben een hele plantenafdeling erbij.)
Ik vond het echt heel leuk om te doen, ook niet moeilijk dus dat kan je ook wel zonder ervaring (ik had ook geen ervaring haha )
De krans kan je bij de action kopen voor een euro, zo'n stro krans moet je gebruiken en het binddraad kan je ook daar kopen.
Mijn schoonzusje is een prof op dit gebied. Gewoon jaloersmakend wat die allemaal maakt!
Zoals deze: Deze is ongeveer 1,5 meter hoog.
En dit soort schattige dingetjes:
Maar ze doet nog veel meer waanzinnige dingen. Word ik ook enthousiast van. Tegen Kersttijd altijd een workshop bij m'n andere schoonzus in de schuur met allerlei materiaal en dan maken we met een grote groep een Kerststuk onder haar begeleiding.
Dribbel
Geplaatst: 01-11-11 13:57
Ik heb een snuffelstage van een week bij een bloemenwinkel gedaan. Thuis maak ik nu af en toe nog een bloemstukje van spul uit de tuin.
Ja, dat is het leukst! Dat doet mijn schoonzus dus ook. Vooral dingen uit de tuin met af en toe wat gecombineerd met bloemen en groen uit de winkel. Je staat versteld wat je allemaal wel niet kan maken met wat in je tuin groeit. Of wat je in de winkel kan kopen.
Zidore
Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-11 11:54
Ja zo bedoel ik het Dribbel!!! Mooi!!!!
ik loop meestal de tuin in en denk dan.. eh... welke planten?
en als ik het dan uitgelegd krijg dan snap ik het wel.. maar zelf er aan beginnen lukt me gewoon helaas nog niet.
Ik weet de namen van elke plant ook niet, daar heb ik mijn moeder voor, maar ik kijk gewoon welke kleuren bij elkaar passen en dan ga ik knippen, proberen en uiteindelijk komt er altijd wel wat uit.