ik weet niet of ik het hie mag plaatsen maar ik doe het maar:
dit is een verhaal die ik heb verzonnen maar ik weet niet of ik door moet. er staan wel veel domme fouten in.:
Ponykamp!
Zaterdag.
Hoi, ik ben Evi en ik ga vandaag voor het eerst op ponykamp. Ik vind het heel erg spannend nu ik in de auto zit. Het is nog ongeveer 2 uur rijden. Ik vind het alleen wel jammer dat ik erg veel buikpijn heb. Alleen durf ik dat niet tegen iemand te zeggen want dan moet ik misschien wel meteen weer naar huis en dat wil ik niet!
2 uur later
We zijn eindelijk aangekomen op het kamp. Wat mij als eerste opvalt is de hele grote ponyweide. Ik zeg mijn moeder en vader gedag en hun gaan weg . ik mag met de leiding Elena meelopen en we gaan naar de slaapzaal. Daar zijn de andere leidingen: Anna, Julia en Fay. Ik mag een bed uitzoeken. Ik kies een onderbed net naast de deur. Op het boven bed zit een meisje en ze zegt: ‘ hoi ik ben Stacy. En hoe heet jij?’ ‘ik heet Evi’ zeg ik haar ‘ben jij ook alleen op het kamp?’ Stacy knikt en we zijn al meteen vriendinnen. Ik ga mijn bed opmaken en Stacy helpt me als we klaar zijn gaan we op mijn bed liggen en praten we nog wat. Stacy is al 3 keer eerder op het kamp geweest. Ook tegen haar durf ik niet te zeggen dat ik me niet goed voel. Ook al worden de buikkrampen steeds erger.er klinkt een bel en Stacy zegt dat we naar de eetzaal moeten. We lopen samen naar de eetzaal en gaan aan tafel zitten voor ons staat een grote berg pannenkoeken. Als ik er maar naar kijk word ik al misselijk. Ik besluit maar niks te eten en te hopen dat niemand het merkt. Iedereen zit rustig te eten dus ik denk dat ik er wel onderuit kan komen. Maar het valt Stacy wel op en ze vraagt : ‘is er iets want je eet helemaal niets.’ Ik wil niets zeggen en hou mijn mond. Maar Stacy vertrouwd het niet en roept de leiding. Ik wil echt niets vertellen en ren naar de wc’s. daar ga ik in een hoekje zitten zodat niemand me vanaf buiten af kan zien. Ik begin te huilen.na een paar minuten zie ik Fay om een hoekje kijken. Ik maak me klein maar ze heeft me al gezien. Ze komt naast me zitten en geeft me een knuffel. Zo zitten we wel 5 minuten tot ze vraagt : ‘wat is er nu eigenlijk. Want Stacy zei dat je niks wou eten en je rent niet zomaar weg.’ En ik begin te vertellen dat ik me niet lekker voel en dat ik bang ben dat ik naar huis gestuurd word. Als ik uitverteld ben zegt Fay: ’maar meisje toch als je je niet lekker voelt moet je dat gewoon zeggen want dan krijg je een paracetamol en ga je nog even naar bed. En we sturen je niet zomaar naar huis toe hoor. Voel je goed genoeg om te gaan rijden?’ ik knik ‘dan ga je nu mee rijden en daarna ga je lekker vroeg naar bed en ga je alvast slapen en dan hopen we dat je je morgen beter voelt.’ Ik knik weer en we gaan naar de eetzaal. Iedereen is uitgegeten en er word druk gepraat. Als wij binnen komen word het stil en Fay zegt: ‘meiden, Evi hier voelt zich niet helemaal lekker. Ze gaat zo wel mee rijden maar gaat daarna direct naar bed. Dus als jullie dan naar de slaapzaal gaan denk er dan aan dat je dat rustig doet. En bestook haar ook niet met allemaal vragen oké?’ en iedereen knikt. Ik ben best wel opgelucht. Iedereen krijgt nu een pony toegewezen. Ik mag rijden op een pony genaamd Blue. Iedereen gaat zijn pony halen. Maar ik krijg eerst een paracetamol. Daarna lopen ik en Fay samen naar de ponyweide en halen we Blue en Mona ( de pony waar Fay op rijd) uit de weide en gaan we poetsen. Als ik met de laatste hoef bezig ben zegt Fay: ‘ kom je mee Evi dan gaan we het zadel en hoofdstel halen en gaan we opzadelen.’ Ik zet de hoef neer en loop achter Fay aan naar de zadelkamer. Ze laat me zien waar de spullen van blue liggen en ik pak ze. Ik neem de spullen mee naar Blue en ga hem opzadelen. Ik heb nu al veel vertrouwen in hem want hij is zo lief en rustig dat ik helemaal niet bang ben als ik me niet goed voel. Net als ik klaar ben mogen we meteen opstappen en gaan we op weg. We rijden alleen maar buitenritten. Ik rijd samen met Fay en Stacy achteraan. We rijden het eerste stuk naast elkaar maar als we een smal paadje opgaan moeten we achterelkaar. Ik ga achter Stacy en voor Fay. We draven rustig aan en het gaat best wel goed alleen word de kamp in mijn buik erger. Ik zeg er niks van want ik wil het niet verpesten voor de rest van de groep. We draven nog een stukje door en dan gaan we weer stappen. Daar ben ik best wel blij mee want dan kan ik lekker blijven zitten in plaats van staan zitten. Na nog wat stappen en stukjes draven gaan we galopperen. Tijdens de galop word ik erg misselijk. En als we weer gaan draven en later geen stappen zeg ik tegen Fay dat ik bijna moet overgeven. En Fay roept : ‘ Anna stop even. Het gaat niet goed met Evi.’ Bijna meteen staan we stil en ik moet overgeven. Anna komt van voor naar ons toe gereden en zegt: ‘rijden we naar huis of moet ik Bo bellen of ze haar kan komen ophalen ( Bo is de eigenaar van het kamp).’ Ik zeg: ‘ik kan nog wel doorrijden naar het kamp’ en Fay knikt naar Anna. Anna gaat weer voorop en ik blijf naast Fay. Ik pak mijn zadel vast en Fay zegt dat ik mijn teugels niet hoef vast te houden en dat Blue wel achter de andere blijft aan lopen en dat hij niet raar zal gaan doen. Als we aankomen bij het kamp hang ik helemaal voorover gebogen in het zadel. Elena komt naar buiten en Anna zegt iets tegen haar en ze komt naar mij toe. Ze vraagt: ‘gaat het een beetje’ en ik schud van nee. Ik begin een beetje te snikken. Ze helpt me van Blue af en ik wil hem perse eerst af
Zadelen en naar de weide brengen. Ik ben tegelijk klaar met Fay en we lopen samen naar de ponyweide. Als we de pony’s hebben vrijgelaten brengt ze me naar de slaapzaal. Ik trek mijn pyjama aan en ga in mijn bed liggen. Fay zegt: ‘ik ga met de andere spelletjes doen in de eetzaal dus als er wat is kan je me altijd komen halen. Ik kom over een uurtje nog even kijken.’ Ik knik en ze loopt weg. Mijn hoofd bonkt en de buikpijn is nog erger geworden maar toch probeer ik te slapen. Maar het wil niet goed lukken. Na een half uurtje hou ik het niet meer uit en net als ik naar beneden wil gaan komt Stacy binnen en ze ziet me met betraande ogen aankijken en gaat meteen Fay halen. Na een paar minuten komen Fay en Bo naar boven. Ik word getemperatuurd en ik heb 38 graden koorts. Ik krijg een extra deken en Fay blijft bij me tot ik slaap. Ze komt op de rand van mijn bed zitten en wrijft nog een tijdje over mijn rug. En langzaam val ik in slaap.
Zondag
Ik word wakker van een warme hand op mijn hoofd. Ik doe mijn ogen open en zie Fay staan en ze zegt: ’ik maak jou eerst even wakker zodat je zo niet schrikt ban de bel. Gaat het al wat beter Evi?’ en ik antwoord: ‘dankjewel. Het gaat we ietsje beter maar ik voel me nog wel beroerd.’ Dat zal wel. Want je bent nog erg warm. Ga je nu met me mee naar de eetzaal. Dan gaan we de bel luiden.’ We lopen samen naar de eetzaal. En ik ga alvast aan een tafel zitten. Fay luid de bel en iedereen komt naar beneden. Stacy komt bij mij zitten. Als iedereen zit mogen we gaan eten. ik heb alleen geen honger en schuif mijn bord weg. Als Fay langs komt met thee ziet ze dat ik niks eet en zegt: ‘ik vind het niet erg als je nu niks eet maar je moet wel je kop thee opdrinken. Ik heb voor jou een speciale gemaakt met wat paracetamol erdoor heen.’ Ik knik en drink hem op. Na het eten halen we de pony’s en gaan we een ritje maken. Het gaat heel goed. Ik voel me nog wel erg slap en beroerd maar blue loopt gewoon achter de andere pony’s aan. Ik rijd zoveel mogelijk naast Fay. Na anderhalf uur ziet Fay dat ik erg moe word en zegt: ‘je word moe he? We gaan zo terug naar het kamp’ ik knik. En na een kwartiertje zijn we weer terug bij het kamp. Ik zadel blue af en zet hem in de wei net als ik naar de poetsplaats wil lopen om mijn cap te halen kom ik Fay tegen en ze zegt: ‘wacht hier even.’ Ik wacht en ze is al snel weer terug. En ze zegt: ‘wil jij nu even een uurtje op bed gaan liggen? Want dat lijkt mij wel even het fijnst voor jou. Als we dan gaan lunchen haal ik je er wel weer uit. Dan kan je vanmiddag misschien wel mee naar het zwemmeer.’ Ik knik. Ik haal eerst mijn cap en daarna breng Fay me naar bed. Als we daar aankomen ligt Stacy huilend op haar bed en Fay gaat even met haar praten. Ik doe mijn jophers uit en ga in mijn bed liggen en ik val al snel in slaap. Na een uurtje word ik wakker gemaakt door Fay. Ook Stacy word wakker gemaakt. Zij was ook niet lekker . maar zij wou niks zeggen omdat ze het niet wilde voor de rest van de groep. Maar het beetje extra slaap heeft haar goed gedaan want ze voelt zich al een stuk beter. We lopen met Fay mee naar de eetzaal. Ik vraag meteen aan Fay of ik nog een paracetamol mag. Ze vind het een goed idee. En ze gaat voor mij nog wat thee zetten. Terwijl de andere kinderen hum boterham eten en melk drinken. Zit ik mijn thee te drinken en krijg ik een appel. Als we klaar zijn met eten moeten we onze zwemspullen gaan pakken. Die leggen we in een karretje en we gaan de pony’s halen. We hoeven alleen maar het hoofdstel in te doen want we gaan naar het zwemmeer toe stappen. Maar ik kan niet op blue want die is een beetje kreupel. Dus mag ik samen met Fay op Mona. Fay gaat eerst op haar zitten en daarna ga ik voor haar zitten. Na een kwartiertje stappen zijn we bij het zwemmeer. Het leuke is dat je ook met je pony mag. Dus ik ga samen met Fay zwemmen met Mona. Maar ik word al snel een beetje moe en we gaan uit het water. Als we net zijn afgestapt komt er een verlegen meisje aan gelopen en ze vraagt: ‘zou ik jullie pony mogen aaien?’ ik knik en Fay zegt: ‘zou je er ook even op willen zitten ?’ er komt een grote glimlach op het gezicht van het meisje en ze knikt hard van ja. Fay tilt haar op Mona en ze loopt een paar rondjes met het meisje en gaat even met haar het water in. Ik loop ondertussen naar het karretje om mijn handdoek te halen. Ik heb er twee meegenomen. 1 om op te liggen en 1 om me aftedrogen. Als ik me heb afgedroogd ga ik op mijn handdoek liggen en doe ik even mijn ogen dicht. Ik wil niet gaan slapen maar uiteindelijk overwint de slaap het toch en val ik in een rustige slaap. Opeens schrik ik wakker. En Fay zegt: ‘kom Evi we gaan terg naar het kamp. Heb je lekker geslapen?’ ik sta op en knik van ja. Ik stap weer op Mona en Fay komt achter me zitten. De buikpijn is weer erger geworden. Waarschijnlijk is de paracetamol uitgewerkt. Ook ben ik weer een beetje misselijk. Ik zie erg tegen het eten op. En ik zeg dat tegen Fay. Ze geeft me een aai over mijn bol en ze zegt: ‘dan eet je vanavond geen warm eten maar dan eet je we een bakje vla is dat goed.’ En ik vind het best.