[FOTO]Zelfportret

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

thoraklover

[FOTO]Zelfportret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 16:47

Oké, ik weet het, niet erg originele titel, maar goed...

Ik wil graag tips hoe ik dit zelfportret kan verbeteren, want ik ben er niet helemaal tevreden over. Er zit o.a. een 'holletje' boven mn lip, een deukje, maar hoe die daar komt? Ik kan me niet herinneren dat ik mn lippen tuitte :') Dit is een van de foto's van een serie, ik geloof dat dit de best gelukte was (vond ik). De foto is licht bewerkt, ivm geen gave huid en ietsiepietsie licht aanpassen.
Afbeelding

En ik had hem nog voor de lol bewerkt :+
(in link omdat hij als 'schokkend' kan worden ervaren :P )
http://i1220.photobucket.com/albums/dd4 ... 1319643979

Brand los, maar hou het netjes, ik heb niet bepaald een modellen gezicht, laat staan dat het makkelijk was om mezelf goed op de foto te krijgen :')

RevanchesJarig

Re: [FOTO]Zelfportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:46

Euh dit vind ik meer een zelfportretje voor op MSN of zo. Niet iets als echt in een portfolio.
En dat tegenlicht vlekje rechtsboven in de hoek hoort er niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:16

Leuke foto! Maar niet als echte fotokunst :)
En waarom die lippen naarvoren?

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:26

Ik denk dat mijn onderschrift genoeg zegt over wat ik van je mond vind. :Y)

De onbewerkte versie doet me niets. Als je je lippen niet getuite lippen had gehad, had de bewerkte versie heel gaaf kunnen zijn. :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 19:17

passieAppel schreef:
Leuke foto! Maar niet als echte fotokunst :)
En waarom die lippen naarvoren?

Zo staan mn lippen automatisch :') Mijn mond staat van zichzelf al ver naar voren (mijn bovenkaak staat ver naar voor, mijn onderkaak ver naar achter (overbeet van 1,5cm) waardoor mijn bovenlip in verhouding erg raar (naar voren) staat. Heb het dan ook op alle foto's; zelfs spontane dat ik het niet door had :P

bijvoorbeeld deze lachfoto, waar het nogal zichtbaar is dat ik een enorme overbeet heb :=
Afbeelding
Grote versie; http://94.100.115.42/1425550001-1425600 ... _iW1e.jpeg
Laatst bijgewerkt door thoraklover op 26-10-11 19:23, in het totaal 3 keer bewerkt

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 19:18

Saskiaa_ schreef:
Ik denk dat mijn onderschrift genoeg zegt over wat ik van je mond vind. :Y)

De onbewerkte versie doet me niets. Als je je lippen niet getuite lippen had gehad, had de bewerkte versie heel gaaf kunnen zijn. :)

Geweldig onderschrift _O-

Verder nog tips over licht/positie etc?

Ik wil graag tips hoe het dan wel een aansprekend portret zou kunnen zijn :j

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 19:38

Is deze bewerkte versie beter?
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:50

Aha :Y)

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:16

Ik zie niets vreemds aan jouw lachfoto die je plaatst om te laten zien wat een 'enorme overbeet' je hebt. Iedereen die tijdens zo'n lach en vanuit die hoek op de foto wordt gezet ziet er ongeveer zo uit. Plaats maar eens met photoshop je onderste tandenrij recht onder de bovenste of andersom. Dat ziet er heel raar en onnatuurlijk uit.

Verder kan ik zien aan de rest van je gezicht en aan je onderlip dat je wel degelijk je lippen tuit. Waarom wil je zo persé doen alsof dat niet zo is?

Of, als je blijft beweren dat het niet zo is, kun je dan nog wat meer foto's van je gezicht plaatsen? Daar ben ik wel benieuwd naar dan...

Overigens vind ik het verder geen goede foto, meer inderdaad een plaatje voor Facebook, MSN of iets in die richting. Er zit inderdaad een gek tegenlichtvlekje bovenin wat daar niet hoort, de hele belichting is vreemd, er valt een schaduw over je voorhoofd die de foto ook geen goed doet... En het lijkt alsof je je oog heel erg bewerkt hebt?

RevanchesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:18

Alma schreef:
Ik zie niets vreemds aan jouw lachfoto die je plaatst om te laten zien wat een 'enorme overbeet' je hebt. Iedereen die tijdens zo'n lach en vanuit die hoek op de foto wordt gezet ziet er ongeveer zo uit. Plaats maar eens met photoshop je onderste tandenrij recht onder de bovenste of andersom. Dat ziet er heel raar en onnatuurlijk uit.

Verder kan ik zien aan de rest van je gezicht en aan je onderlip dat je wel degelijk je lippen tuit. Waarom wil je zo persé doen alsof dat niet zo is?

Of, als je blijft beweren dat het niet zo is, kun je dan nog wat meer foto's van je gezicht plaatsen? Daar ben ik wel benieuwd naar dan...

Overigens vind ik het verder geen goede foto, meer inderdaad een plaatje voor Facebook, MSN of iets in die richting. Er zit inderdaad een gek tegenlichtvlekje bovenin wat daar niet hoort, de hele belichting is vreemd, er valt een schaduw over je voorhoofd die de foto ook geen goed doet... En het lijkt alsof je je oog heel erg bewerkt hebt?

Beter is het gewoon niet te verwoorden! Wat hier beschreven wordt zo zie ik deze foto's ook.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 16:06

Alma schreef:

Waarom ik perse wil doen dat het niet zo is? Simpel; het is gewoon niet zo :) De enorme overbeet is geconstateerd door de tandarts, op die foto was het het duidelijkst. Maargoed, ik zal even een paar foto's opzoeken. Ik zal gelijk de onbewerkte versie hier neerzetten. Oog is idd bewerkt :j

Verder nog tips? Ik wil graag van dit topic leren, niet discusseren over mijn mond ;)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 16:48

Alma schreef:

Zoals belooft.

Spontane lachfoto: http://i1220.photobucket.com/albums/dd4 ... bbbbaa.jpg
Deze is ingezoomd, mn broertje had deze foto gemaakt toen ik hem boos aankeek := http://i1220.photobucket.com/albums/dd4 ... 1319730349

Orgineel.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd4 ... 1319730378

Als je intresse hebt in meer foto's moet je het zeggen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:24

Ik vind je vreselijk arrogant kijken, sorry. Vind de foto ook niet erg bijzonder ofzo. Nee, dit doet me vrij weinig om heel eerlijk te zijn. Vind het inderdaad nogal een MSN - kwaliteit foto.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:30

Op die andere fotos die je plaat zie je absoluut niet die getuite lippen, en op de foto van post 1 zeker wel
Waarom geef je niet gewoon toe dat je ze tuit ? het is overduidelijk
Ik vind je zoals Courses ook erg arrogant kijken, deze foto is niet FK waardig

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 20:03

Courses schreef:
Ik vind je vreselijk arrogant kijken, sorry. Vind de foto ook niet erg bijzonder ofzo. Nee, dit doet me vrij weinig om heel eerlijk te zijn. Vind het inderdaad nogal een MSN - kwaliteit foto.

Graag wil ik tips hoe ik het kan verbeteren, aan dit soort posts heb ik helaas vrij weinig..

WinSel schreef:
Op die andere fotos die je plaat zie je absoluut niet die getuite lippen, en op de foto van post 1 zeker wel
Waarom geef je niet gewoon toe dat je ze tuit ? het is overduidelijk
Ik vind je zoals Courses ook erg arrogant kijken, deze foto is niet FK waardig

Omdat ik me totaal niet kan herinnering dat ik ze tuitte, en zoals de reden die ik al eerder aangaf. En dan nog, wat maakt het in godsnaam nog uit? Het voelt als het spelletje welles nietes. Het enige was ik wil is tips hoe ik de foto kan verbeteren, dus of er meer afstand genomen moet worden, welke blik dan niet arrogant overkomt en welk licht beter zou zijn. Dus kortom; hoe de foto wél FK waardig zou zijn.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:36

Nou, wat vind jij zelf een goed zelfportret? Neem daar een voorbeeld aan. Ik heb nog nooit zulk soort zelfportretten gezien.

Bekijk de foto's van Lione eens; http://www.Lionique.nl/portfolio. Haar zelfportretten zijn bijvoorbeeld enorm puur. Prachtige platen. Vergelijk die platen eens met jou foto. Je moet jezelf niet gaan forceren naar zo'n gezichtsuitdrukking. Daarbij vind ik de overgang van het licht vrij waardeloos bij deze foto. Het voegt zeker niks toe, dus waarom heb je daarvoor gekozen? En ik vind je copyright vrij storend, zeker omdat je deze nu in het zwarte gedeelte geplaatst hebt valt deze extreem veel op.

Tips zijn hierboven al vrij veel gegeven, maar het meeste zou ik toch gaan werken aan je gezichtsuitdrukking ..

Edit; Vind de bewerkte bijna nog mooier, ben ik nu heel erg? :')

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:41

Ik zou in eerste instantie er op letten om de mond spieren te ontspannen. Het lijkt een beetje of je de mond iets wilt laten openhangen ( zoals bij modellen ook veel te zien is ). Maar je ziet de mondpsieren hier spannen, waardoor er dus getuit wordt.
Je lichtval vind ik wel leuk, misschien dat je ervoor kunt kiezen bij deze lichtval om ernstig of angstig te kijken.